Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Galskap å kjøpe en BMW som har gått 220.000 km?


Anbefalte innlegg

Det snakkes mye om at det er så "billig" med bil for tiden og jeg ser at det selges en del større modeller til "gunstige priser" (alt er relativt i denne verden). Et eksempel er en 2003 modell 7 serien BMW som er gått 220.000 km. Men er det galskap å kjøpe en bil som er kjørt så mye på så få år? Eller har V8'eren som står i denne bilen potensiale for å svive i mange, mange timer enda så fremt alle servicer er holdt? Eller vil det være mer fornuftig å satse på en mindre bil av en nyere dato som er kjørt mindre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er eg ikke noen bilkjenner, bilentusiast eller mekaniker(så hvorfor poster eg her?), men, eg har sett på og kjøpt en del bruktbiler i løpet av mine år. Så lenge vedlikeholdet er bra er ikke 220.000 km mye. En velholdt motor vil fint klare 400.000km og mer, så lenge servicer blir fulgt, slitedeler byttet og den ikke blir behandlet stygt.

 

Eg har vært borti biler som har vært kjørt lite men ikke vedlikeholdt og såg ut som et dass og en motor som sang på siste verset. På den andre siden har eg også vært borti biler som har vært velholdt og kjørt 200.000-300.000, og ikke viste det minste tegn til å ha problemer eller utfordringer med det. Så derfor ser eg alltid ann selgeren og tidligere eiere like mye som eg ser på bilen.

 

Men eg har kjøpt mest av Toyotaer og Opler. Toyota fordi enkelte modeller bare går og går og Opel fordi deler er billig.

Lenke til kommentar
Prisen på bilen?

 

Tipper det er den her: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16168585

 

Personlig hadde jeg helt klart foretrukket en bil med lavere kilometerstand, men det er fordi jeg kjører ganske mye selv - og etter et par år ville en slik bil bli helt uselgelig for mitt vedkommende. Men at den har gått så mye på så kort tid tyder jo på at den enten har blitt langkjørt eller kanskje brukt som taxi. Dette sliter jo mindre på motoren enn om den bare hadde blitt kjørt et par kilometer daglig mellom huset og kontoret, så sånn sett behøver det ikke være så skummelt.

 

Hvis jeg var i markedet etter billig 7-serie ville jeg imidlertid bladd opp noen tusenlapper ekstra og gått for denne: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=15859267 - da har man ganske mange år på seg til å ta igjen kjørelengden på den ovenfor.

Lenke til kommentar
Prisen på bilen?

 

Tipper det er den her: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16168585

 

Stemmer det. Jeg beegynte å tenke på dette etter at jeg så en artikkel i Nettavisen eller noe i den duren. Det sies at nå er bil så "billig" på grunn av de økonomiske nedgangstidene. Men stemmer dette eller er det bare noe som hauses opp av pressen? Takk for tilbakemeldingene så langt :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...