vinzenT Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Hei Jeg har kjøpt meg en helt ny Yamaha Aerox R. Har klart å ødelegge den orginale potten allerete, så må skifte denne. Til min store forskrekkelse er en av skruene veldig rar. Den er på en måte en skrue der du bruker umbrako-nøkkel, bare at det er en pinne i midten... Jeg har endelig skaffet meg et bit som passer, men selvfølgelig sitter den som f****. Noen som har tips på hvordan å løsne denne???? Har prøvd å banke på selve skrujernet med hammer. Takker for alle svar -vinzenT Lenke til kommentar
With Odin on my side! Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Følg denne oppskriften for en perfekt utskruing:' 1. rust off spray (fungerer også med WD40 selvfølgelig!) 2. rust off en gang til for å være sikker på at den løsner skikkelig 3. plasser værktøyet i posisjon for avtagning 4. bruk en lang arm og dytt forsiktig nb! ikke dra, da blir alt ødelagt Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Disse går vel under navnet plomberte torx skruer Mange slår den tappen flat med skrujern og hammer. Jeg hadde også sånn, på setebøtta, prøvde ganske mye men til slutt ble jeg så forbanna at jeg bare tok en leatherman, tok ut tanga og klemte alt jeg klarte og skrudde, så kom den til slutt.. Lenke til kommentar
With Odin on my side! Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Eller så får man kjøpt sånn lite sett på Clas Ohlson med de i Har et par sånne selv, og ble glad når jeg så jeg hadde det i settet Lenke til kommentar
vinzenT Skrevet 1. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2009 Takker for svar! fikk ut skruen nå!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå