LucarioX Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 (endret) Like før PS3 kontrollen fyker ut av vinduet her. Skulle legge meg ned på sofaen for å høre på musikk i det jeg finner ut at PS3en min har startet boikott mot en hel haug av mine elskede MP3-filer Noen av dem fungerer fortsatt, men flere har altså stoppet å funke. Får opp en (svært plagsom) meldig om at datatypen ikke er understøttet. Gjelder hovedsaklig noen sanger jeg tok opp fra radioen og CDer jeg streamer fra dataen gjennom PS3 Media Server. (Takk til UrgeLoL for link til dette geniale programmet.) Aldri hatt noen problemer med dette før. Virker som om det har skjedd etter at jeg oppdaterte firmwaren til versjon 2.60. Har Sony funnet på å kutte ned på støtten for MP3? Hva i huleste skulle dette være godt for? Endret 31. januar 2009 av LucarioX Lenke til kommentar
frostbitten Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 En bug med Windows Media Player og Windows 7 Beta kan føre til at MP3-filer blir korrupte. Men dette er kanskje ikke tilfelle hos deg? Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 31. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2009 Er klar over den buggen, men har dessverre ikke fått surrer meg til å installere betaen enda så det er nok ikke det. Noen andre som har vært borte i noe lignende eller har noen tips? Lenke til kommentar
frostbitten Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Prøv å kopier filene du ikke får spilt av over til en ekstern enhet for å eliminere at problemet ikke ligger i PMS. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Like før PS3 kontrollen fyker ut av vinduet her. Skulle legge meg ned på sofaen for å høre på musikk i det jeg finner ut at PS3en min har startet boikott mot en hel haug av mine elskede MP3-filer Noen av dem fungerer fortsatt, men flere har altså stoppet å funke. Får opp en (svært plagsom) meldig om at datatypen ikke er understøttet. Gjelder hovedsaklig noen sanger jeg tok opp fra radioen og CDer jeg streamer fra dataen gjennom PS3 Media Server. (Takk til UrgeLoL for link til dette geniale programmet.) Aldri hatt noen problemer med dette før. Virker som om det har skjedd etter at jeg oppdaterte firmwaren til versjon 2.60. Har Sony funnet på å kutte ned på støtten for MP3? Hva i huleste skulle dette være godt for? I og med du streamer dem så kan det være at programvaren til mediaserver må oppdateres for å være 100% kompatibel med ps3. Kan også være du må slette cachen til mediaserver før du får det til å fungere. Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 31. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2009 Har en CD samling på PCen jeg prøver å streame og noen andre MP3-filer liggende på en ekstern disk. Problemet er bare at ingen av delene fungerer. Noen av filene på den eksterne disken funker, men ingen fungerer når jeg streamer. Prøvde å koble disken til Windows og der fungerer alt helt fint Tusen takk for begge svar forresten Lenke til kommentar
frostbitten Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Har du sjekket at det ikke er .wma-filer du prøver å spille av, og at du har aktivert dette i innstillingene på din PS3? Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 31. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2009 Er MP3-filer ja. Tok opp alle fra radioen på samme dag med samme program og samme instillinger. Noen fungerer og noen fungerer ikke. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Prøv andre mp3 filer fra feks en usb dongle. Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 1. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2009 Vet ikke om jeg har noen andre MP3-filer liggende egentlig. Men hvordan skulle det isåfall hjelpe? Får jo ikke spilt av de andre noe lettere? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Grunnen til at jeg øsnker at du skal benytte deg av dongle er nettop for å utelukke at det er feil på selve streaminga. Har selv ps3 2.60 Fw og har nå prøvd å framprovosere feilen du får, dette skjer ikke med mp3 filer i alle fall og vanlige video filer kan enkelt streames over det trådløse nettverket. Bruker en spesialtilpasset Tversity versjon (bare litt tweaking i config fila). Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 1. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2009 Har jo allerede 22 MP3 filer på dongelen der noen fungerer og noen ikke. Er forresten kanskje verdt å fortelle at jeg fra før har en pen samling ac CDer liggende på PS3 harddisken og så vidt jeg vet fungerer alle de. Spiller jeg av fra en USB enhet fungerer altså noen av filene, gjennom streaming fungerer ingen, og av det jeg hadde på PS3 harddisken fra før ser det ut som om alt fungerer. PS3 Media Server ber meg forresten laste ned en oppdatering når jeg starter programet, men det ser ikke ut som om den vil lastes ned. Står bare download in progress uten at det skjer en døyt selv etter flere timer. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Det er veldig vanskelig å diagnostikere problemet du har da det ikke lar seg reprodusere på min ps3, har nå prøvd med siste versjon av ps3 media server og problemet dukker ikke opp. Korrupte filer? Regner med det ikke er problemer å spille dem av på pcen. Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 1. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2009 Nope, alt fungerer helt greit på PC. Er det som er så irriterende Kanskje det er en slags bugg noen maskiner får av den nyeste firmwaren? Isåfall håper jeg de snart kommer med en slags fiks. Må vel ikke sende inn på rep. håper jeg? Skulle noen ha noen flere tips/forslag er det bare å skrike ut! Har veldig lyst til å komme til bunns i dette problemet. Lenke til kommentar
Spill&Dill Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Nope, alt fungerer helt greit på PC. Er det som er så irriterende Kanskje det er en slags bugg noen maskiner får av den nyeste firmwaren? Isåfall håper jeg de snart kommer med en slags fiks. Må vel ikke sende inn på rep. håper jeg? Skulle noen ha noen flere tips/forslag er det bare å skrike ut! Har veldig lyst til å komme til bunns i dette problemet. bruker ORB og streaming av mp3 fungerer bra....hender jeg får nettverks feil melding fra ps3 noenganger men ikke plagsomt. Irriterende at når jeg streamer konsert mp3s så får jeg opphold på 2-3 sek mellom låtene.....mens på pc kan jeg spille av uten opphold. Lenke til kommentar
frostbitten Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Avinstaller programmet, og hent det ned på nytt her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå