Gå til innhold

Jaktsteder i Sverige - Rådyrjakt

Kneipen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

heisan.

har du planer om å leie deg inn for en helg eller uke??

jeg har jaktet i sverige i mange år og leid noen jakt terreng der.har pr idag også terreng i sverige. ja jeg har en del info om dette.

som sagt tidligere i innegget, hva er du ute etter. et terreng som du kan styre selv?

hva ser du for deg av pris?

hvor langt er du villig til å kjøre??

hva skal du jakte på?? så at du skrev 1 pri bra med rådyr. du vil ikke jakte elg da eller?

jeg kan hjelpe deg med å få tak i terreng. ukes jakt pleier stort sett å være dyrt. kommer ann på hvor i sverige du skal jakte.

vil du ha et terreng som du kan bruke hele året/sessongen så er det mest lønnsomt både for deg og evt grunneier.

finner man et terreng hvor det er bra størrelse på terrenget og det evt følger med hytte, så er det å foretrekke, men det kan koste litt det også.

er dere flere som vil ut på jakt??

hjelper gjerne til ( uten kostand) :thumbup:

Lenke til kommentar

Hei,

Takk for svar.

Ønsker kun en jakttur med 4 fulle dager med jakt. Pris eller hvor langt det er å kjøre spiller ingen rolle, bare det er et bra sted :)

Må leie med hytte, og ønsker gjerne at det er bra standard på hytta. Vil være 5-6 pers, og 2 hunder. Skal kun jakte med rådyr med hund.

Mao - Noe i samme gate som Risebo som du så i innlegget mitt over.

Har jakttereng i Norge og i Sverige også, men alltid moro med en tur nå man resier vekk flere sammen.

Hvilke tips har du på steder?

Takk igjen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hei,

Noen som har erfaring med jaktsteder i Sverige? Mao leie hytte + jaktområde.

Har tidligere vært på Risebo (http://www.risebofritid.se/). Risebo er bra, og det er mye rådyr.

Kunne godt tenke meg tips på andre gode steder også.

Pri 1 er bra med rådyr, pri 2 at er bra hytter :)

Slutt å jakt på de stakkars rådyrene!

Og hvorfor er noen med så lite forståelse som deg inne her på denne delen av forumet? Kan ikke du være så snill å holde slike ting for deg selv, jakt er en helt nødvendig ting, som i tillegg er både spennende og givende... Mye bedre å avlive (på en human måte) ett dyr som har hatt et fritt liv ute i skogen for så å spise det enn å holde gris/kuer osv i fangenskap til de er 2 år gamle og deretter slakte dem, synes du ikke? :)

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...
heisan.

har du planer om å leie deg inn for en helg eller uke??

jeg har jaktet i sverige i mange år og leid noen jakt terreng der.har pr idag også terreng i sverige. ja jeg har en del info om dette.

som sagt tidligere i innegget, hva er du ute etter. et terreng som du kan styre selv?

hva ser du for deg av pris?

hvor langt er du villig til å kjøre??

hva skal du jakte på?? så at du skrev 1 pri bra med rådyr. du vil ikke jakte elg da eller?

jeg kan hjelpe deg med å få tak i terreng. ukes jakt pleier stort sett å være dyrt. kommer ann på hvor i sverige du skal jakte.

vil du ha et terreng som du kan bruke hele året/sessongen så er det mest lønnsomt både for deg og evt grunneier.

finner man et terreng hvor det er bra størrelse på terrenget og det evt følger med hytte, så er det å foretrekke, men det kan koste litt det også.

er dere flere som vil ut på jakt??

hjelper gjerne til ( uten kostand) :thumbup:

Lenke til kommentar

heisann,ser du er behjelpelig med mulige jaktmarker i sverige. hadde vært helt topp om du kunne hørt om det var mulig å få leid ett rådyr/småvillt terreng i nærheten av østfold på svenske siden for permanent leie, ifra 2010.

mvh.

kenneth hansen

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei.

Ser at Audifreek har muligheter til å hjelpe til med jakt i Sverige.

Er interessert i å leie noe terreng med god tilgang til rådyr og gjerne gris også.

Tror jeg kan få med meg flere jakt-venner på dette, burde ikek være mer enn 4 max 5 t kjøring fra Oslo.

Aner ikke hva som er fornuftig pris på noe slikt, har heller ikke tilgang til hund.

Men alle tips er gode og all hjelp er meget velkommen.

Er en ivrig jeger med bra med erfaring som har endt opp i Oslo der jeg kjenner få som jakter og har lite tilgang til jakt. Så alt av muligheter er kjempeinteressant, og jeg er gjerne med på jakt der det byr seg mulighet. Gjerne dele bytte med grunneier etc.Gåsejakt nært Oslo er også meget interessant.

Vennligst ta kontakt om du trenger en jeger med på laget eller om du kan hjelpe meg med å få vite mer om terrengmuligheter i Sverige. Gode terreng i Norge er også interessant...

Mvh

Gard Thomassen gardt[@]ifi.uio.no (ta vekk hakeparentesene) / 93674926

Endret av gardt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...