AlecTBM Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Syns ikke noe kan måle seg med TIM Noen ganger er orginalen best, og hvis man får til å kjøre det beste, kjør det Lenke til kommentar
indietrash Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Hei dere! Når har jeg fått testet litt og prøvd meg litt fram. Jeg får til å legge inn dosbox men når jeg kommer inn så står den i Z: å jeg har jo ikke no "Z:" "hardisk eller mappe. Prøvd å gjøre så den skal gjøre om til c: men det klarte jeg ikke helt og jeg vet jo ikke om jeg har det en gang, hehe..har en acer aspire one med Linux Linpus på. Så jeg lurer litt på vilkken "stasjon " denne har, det er vel ikke c: eller? Fordi om jeg lager enn mappe på my disk så ser det jo bare sånn ut: My Disk:///Downloads Ikke om hvilen stasjon det er... Håper noen skjønner hva jeg mener og at jeg har forklart sånn helt ok Håper noen kan hjelpe meg du må mounte. mount "stasjon" "lokal mappe". så dersom du har et spill i mappe "/home/bruker1/spill", som du vil mounte på c, så skriver du mount c /home/bruker1/spill. så går du dit (c:), og kjører spillet (etellerannet.exe). Lenke til kommentar
ThomaZ86 Skrevet 11. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2009 Hei dere! Når har jeg fått testet litt og prøvd meg litt fram. Jeg får til å legge inn dosbox men når jeg kommer inn så står den i Z: å jeg har jo ikke no "Z:" "hardisk eller mappe. Prøvd å gjøre så den skal gjøre om til c: men det klarte jeg ikke helt og jeg vet jo ikke om jeg har det en gang, hehe..har en acer aspire one med Linux Linpus på. Så jeg lurer litt på vilkken "stasjon " denne har, det er vel ikke c: eller? Fordi om jeg lager enn mappe på my disk så ser det jo bare sånn ut: My Disk:///Downloads Ikke om hvilen stasjon det er... Håper noen skjønner hva jeg mener og at jeg har forklart sånn helt ok Håper noen kan hjelpe meg du må mounte. mount "stasjon" "lokal mappe". så dersom du har et spill i mappe "/home/bruker1/spill", som du vil mounte på c, så skriver du mount c /home/bruker1/spill. så går du dit (c:), og kjører spillet (etellerannet.exe). oki, skjønner, men hos meg så ligger det i denne mappen : "My Disk:///Downloads/Dosbox Games" men klarer ikke å finne ut om det er c: e: eller f: hehe...så trner litt hjep til det... Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 I linux finnes ikke c: e: f: osv. Banen er kanskje noe som /home/bruker/Downloads/Dosbox Lenke til kommentar
ThomaZ86 Skrevet 11. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2009 I linux finnes ikke c: e: f: osv.Banen er kanskje noe som /home/bruker/Downloads/Dosbox oki, jeg fant denne nå: file:///mnt/home/Downloads/ Lenke til kommentar
indietrash Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 (endret) da mounter du den til f.eks c. mount c /mnt/home/Downloads og går dit. c: så kjører du spill.exe forøvrig er /mnt hovedsaklig til midlertidlige mounts, og du bør ikke ha ting mounted der, dersom de er mounted 99% av tida du har maskinen igang. Endret 12. februar 2009 av indietrash Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 mount c /mnt/home/Downloads ikke mount c file:///mnt/home/Downloads Lenke til kommentar
indietrash Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 whops. copy+paste. Lenke til kommentar
ThomaZ86 Skrevet 13. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2009 tusen takk for hjelpen nå fikk jeg til c: ! Men det måtte komme et MEN, det er at jeg ikke får spillt av spillene, siar at Dosbox ikke støtter dem "dette kan ikke spillers av i Dos modus" For dem spille jeg har nå er disse: Lemmings for Windows The Incredible Machine - Even More Contraptions (2001) The Incredible Machine 3 (1995) Return of the Incredible Machine Contraptions (2000) Noen av disse spillene jeg kan få spilt av i Linux Linpus? Hva med Wine? Noen som har noen enktel forklareing til å få det i gang? Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 merk dette: http://appdb.winehq.com/objectManager.php?...bAscending=true kopier det åpne ny fane lim det inn i adresse felte søk etter det der eller gå til i og finn det. se hva det står. Lenke til kommentar
indietrash Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 tusen takk for hjelpen nå fikk jeg til c: !Men det måtte komme et MEN, det er at jeg ikke får spillt av spillene, siar at Dosbox ikke støtter dem "dette kan ikke spillers av i Dos modus" For dem spille jeg har nå er disse: Lemmings for Windows The Incredible Machine - Even More Contraptions (2001) The Incredible Machine 3 (1995) Return of the Incredible Machine Contraptions (2000) Noen av disse spillene jeg kan få spilt av i Linux Linpus? Hva med Wine? Noen som har noen enktel forklareing til å få det i gang? *facepalm*. de spilla er jo ikke til DOS. de er til Windows. bruk WINE. Lenke til kommentar
ThomaZ86 Skrevet 14. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2009 Oki, nå har jeg testa litt og nå fikk jeg til alt i natt: 1. sudo apt-get install wine 2. høyreklikke på exe så star i Wine! 3. spill i vei.... Så nå funker alle spillene uten om Lemmimgs som funker men musepekern funker ikke. alle TIM funker som bare det Takk for all hjelp fra dere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå