Gå til innhold

[Løst]Help til spill i Linux!

Anbefalte innlegg

Hei!

Er helt ny på Linux og har veldig lyst til å spille gode gammle "The Incredible Machine" ...

Har prøv å les meg litt fram men føler jeg trener litt hjelp av dere.

Ser jeg trener Doxbox for og spille av men jeg skjønner ikke helt, så trener en liten guide på hvordan jeg skal få spillt av spill som funker på Windows...

Håper derre skjønner mitt lille problem :)

Thomas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du får installert Dosbox har jeg hørt at det bare er å skrive "dosbox game.exe" i terminal...

Litt synd du bruker Linpus, for har hørt at det skal være lite programvare tilgjengelig i pakkebrønnen (Add/Remove programs)... Du er nok best tjent med å installere en ny og bedre Linux-distribusjon som Linux Mint eller Ubuntu eller noe annet (som lett kan installeres over usb med unetbootin) men du bestemmer jo selvfølgelig selv. Uansett, hvis dosbox ikke er tilgjengelig i pakkebrønnen så blir installasjon litt vanskeligere vil jeg tro...

Lenke til kommentar
Pakkebrønnen? skjønte ikke helt den men...

http://en.wikipedia.org/wiki/Synaptic_package_manager

http://en.wikipedia.org/wiki/Advanced_Packaging_Tool

Tror du bør lese litt. Og se litt mer i menyene og sånt.

Og du har DENNE DISTROEN ja? Den er basert på fedora, spørs om det er so Ubuntu og Debian da(forskjellen er at Debian bruker su og ubuntu sudo, for det meste, og den store hjelpefila da).

Fant noe her: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Linux...-based..........

Hvet ingenting om Fedora og de som kom med stømmen av den. Men tror den har repos(les: Pakkebrønner), siden det er vanelig.

PS: Ville ha anbefalt Fedora kanskje, siden du allerede sitter på noe som er Fedora basert :p

Endret av del_diablo
Lenke til kommentar

Hvis du kjører en Fedora basert distribusjon så blir det jo mye lettere... Last ned Fedora Core utgaven av Dosbox fra www.dosbox.com og installer, enten ved å dobbelklikke på filen du laster ned, eller ved å bruke "yum install dosbox.rpm" i terminal...

også er det jo bare å bruke "dosbox game.exe" i terminal og se om det funker :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei dere!

Når har jeg fått testet litt og prøvd meg litt fram.

Jeg får til å legge inn dosbox men når jeg kommer inn så står den i Z: å jeg har jo ikke no "Z:" "hardisk eller mappe.

Prøvd å gjøre så den skal gjøre om til c: men det klarte jeg ikke helt og jeg vet jo ikke om jeg har det en gang, hehe..har en acer aspire one med Linux Linpus på.

Så jeg lurer litt på vilkken "stasjon " denne har, det er vel ikke c: eller?

Fordi om jeg lager enn mappe på my disk så ser det jo bare sånn ut:

My Disk:///Downloads

Ikke om hvilen stasjon det er...

Håper noen skjønner hva jeg mener og at jeg har forklart sånn helt ok :)

Håper noen kan hjelpe meg

Lenke til kommentar

*sukk* og jeg sier det igjen:

kopier .exe fila som du skal kjøre og åpne terminal.

skriv "wine" og så limer du inn.

forandre file:///home/filpath eller hva det står, det skal stå /home/filpath

trykk enter og lim over terminal outputen etter at du får erroren.

Note: Får du opp %60 eller noe der mellomrom skal være må du fjerne dem og erstatte dem med mellomrom og sette "klamer" rundt

det som ender opp i terminalen skal se ut noe som f.eks det her:

wine "/home/bruker/.wine/Program Filer/Installer/MO07.msi"

Lenke til kommentar

Hva med http://www.pygame.org/projects/21/139/ ?

Vet ikke hvor bra dette er i forhold til TIM, men det er kanskje greiere å se om de alternativene som eksisterer til Linux holder mål for deg.

Er et prosjekt som heter The Penguin Machine, men ser ut til å gå noks sakte.

The Penguin Machine is dead. It was too much work for me to do by myself. If someone really wants to take over development, they can email me.

-- Dave Symonds The last version (straight from my hard disk) is available here, as a big (395Kb) tarball.

-- 11 June 2002, 9:20am As requested, the final version that was written in C before the C++ rewrite is now here. Grab version 0.0.9 if you want it. It's much more developed than the above, but still not playable. It's a 87Kb tarball.

-- 26 June 2003, 8:58pm

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...