Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

WOL over internett

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå kan det hende jeg er helt på viddene, men jeg vil tro at denne trafikken ikke blir rutet på internett. Det skulle vel ellers ha tatt seg ut hvis alle kunne vekke andres maskin over nettet... Tror nok du må være på samme lan for å få det til.

Lenke til kommentar

Trodde at det kanskje skulle funke. Dessuten så må vel evt. andre som skal vekke maskinen for morroskyld få tak i både ip og mac-adresse på kortet? Skal prøve å få testet ut dette. Gir beskjed når/hvis jeg får prøvd.

Lenke til kommentar
Er det mulig å "vekke" opp en maskin over internett ved hjelp av WOL? Maskinen står bak en server som er koblet til 24/7. W2k på alle maskinene.

Nei, det går ikke sånn uten videre fordi trafikken ikke blir routet over internett. Har sett enkelte bredbåndsroutere som kan stå i lokalnettet og sende wol pakker til lokalnettet. Om du har en annen maskin i lokalnettet kan du koble deg til denne å vekke fra denne. Jeg har stående en linux box her hjemme som jeg logger meg inn på hjemme når jeg vil slå på maskinen min, og det funker helt fint. :) Har til og med laga wap interface så jeg kan slå på via wap! 8)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...