Mountain Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Jeg har problem med min trådløse nettverkstilkobling på min bærbare PC. Jeg en Acer Aspire 5610Z. Problemet litt i at den trådløse nettverkstilkoblingen bare plutselig forsvinner fra pc'n, til og med driveren. Det er bare Lokal Tilkobling som er igjen, alene. Jeg har prøvd alt fra å oppdatere driveren, men finner ikke den rette. Jeg har formatert PCn/gjenopprette fabrikkinstillingene men ingen lykke da heller. De siste dagene har tilkoblingen vært borte, men den kommer sannsynligvis tilbake om noen dager og forsvinner dagen etterpå. Sykt irriterende! Det hele startet etter at jeg tok en Windows Update, nå er jeg nesten redd for at det skal ødelegge mer av innmaten på PC'n min. DVD-stasjonen min forsvant helt fra "Min Datamaskin", men den er nå tilbake igjen og det ser ut til at det forblir sånn. Jeg hadde tenkt å oppgi informasjon om den trådløse tilkoblingen med navn og sånt. Sånn at det kan bli lettere og forstå hva som foregår og få en større mulighet for å finne ny driver. Men det er ikke så veldig lett når PC'n ikke engang kjenner igjen/finner tilkoblingen. Men den inneholder "Broadcom Wireless" etter det jeg kan huske. Er det noen som har en anelse om hva som foregår? Lenke til kommentar
Mountain Skrevet 31. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2009 (endret) BROADCOM Wireless 802.11b eller 802.11g er driveren. Men ingen lykke når jeg prøvde å installere den, det er jo ingenting håp om å kunne kjøre driveren, siden pc'n engang ikke finner antennen eller noe som har med den trådløse dingsen i det hele tatt. Endret 31. januar 2009 av Narrie Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Husk at du også kan spørre i kategorien "Internett og Nettverk". Om jeg skal gjette, er det driver kompatibilitets problemer. Lenke til kommentar
Mountain Skrevet 31. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2009 Er det tillat å ha samme tråd i to underforum da? Hvis ikke, så kan jo en moderator flytte emnet. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Sidan dette er eit problem med PC-en og trådstarter ikkje heilt veit kva som er årsaken endå lar me den ligge foreløpig. Har du prøvd å køyre ein oppdatering til og sjå om det hjelper? Kva er grunnen til at du ikkje har funnet riktig drivar? Lenke til kommentar
Mountain Skrevet 31. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2009 Jeg kan jo prøve å ta en oppdatering til også se om det hjelper, men jeg risikerer kanskje at DVD-stasjonen ikke blir gjenkjent av PC'n, av en eller annen grunn. Det skjedde sist gang jeg prøvde, men det var kanskje en tilfeldighet? Jeg tror problemet ligger i at driverene som jeg har prøvd, er bare kompatibel med Windows XP. Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Finner du den i enhetsbehandling. På en hp jeg har så forsvant trådløs tilkobling, fant ikke kortet under enhetsbehandling. Prøvde å reinstallere windows og. Ingenting hjalp. Alt skjedde etter oppdatering. Endte med at jeg måtte sende inn maskinen og få nytt hovedkort. Lenke til kommentar
Mountain Skrevet 1. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2009 Finner ikke enheten i enhetsbehandling. Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Det er broadcom på den jeg har også. Den kom og gikk hos meg og. Helt til den forvant helt. Jeg prøvde med et annet trådløst kort og som ikke fungerte. (fungerte bra på den maskinen jeg tok det fra) Så fant ut at det måtte være noe med hovedkortet. Problemet du har ser ut til å være akkurat det samme som jeg hadde. Har du garanti så er det vel nesten bare å kontakte kundeservice. Lenke til kommentar
Mountain Skrevet 1. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2009 (endret) Pc'n er snart 2 år gammel, garantien utløper i mai. Endret 1. februar 2009 av Narrie Lenke til kommentar
Mountain Skrevet 1. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2009 (endret) Dobbelpost. Endret 1. februar 2009 av Narrie Lenke til kommentar
Mountain Skrevet 1. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2009 (endret) This may help a bit. Nettverkskortet er plutselig oppe og går, men det slokner sikkert snart igjen. Lastet opp et bilde hvis det kan være til hjelp. (24 sesong 7 i bakgrunnen, btw ) Jeg har akkurat oppdatert driveren igjennom fil-endring i system32 ved å bytte ut den gamle driveren med en ny versjon. Å oppdatere driveren igjennom et program eller enhetsbehandling gikk ikke. Alle sa at driveren jeg hadde var den nyeste, noe som var feil. Jeg skal restarte pc'n nå, i skrivende stund. Så vi får se hvordan det går. Endret 1. februar 2009 av Narrie Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Acer Aspire sa du? Vil det si at du har installert programvare fra Acer eller Broadcom som har noe med wireless å gjøre? Hvis det er tilfelle bør du være klar over at i 9 av 10 tilfelle så slåss Windows og wireless programmet om hvem som skal ha kontroll over det trådløse koret ditt. Prøv å av-installere software som fulgte med kortet, og installer KUN driveren til det trådløse kortet. Lenke til kommentar
Mountain Skrevet 2. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2009 Jeg har nå installert den nyeste driveren til kortet, ved å bytte ut den utdaterte .sys filen i System32 under mappen "drivers" med en ny og oppdatert fra internett. Jeg har tatt backup av den gamle .sys filen sånn i tilfelle det oppstår feil. Det var ikke andre muligheter å gjøre det på. PCen gjenkjenner kortet fortsatt, og det virker. Ser nesten ut som at det forblir slik! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå