Vorpal Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Jeg og en kompis har en diskusjon. Han mener at fotball tiltrekker mer tilskuere tilsammen, hvis man regner med alle land, enn det musikk/konserter gjør. Hva mener dere? Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Hva definerer dere tilskuer som da? Musikk har klart flest tilskuere verden over hvis vi bruker definisjonen tilskuer som at noen ser på/hører på. Lenke til kommentar
PSV Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Musikk er jo mye mer tilgjengelig. Vil tro at en fotballkamp trekker flere tilskuere per enhet enn hva musikk gjør. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Beatles hadde jo flere konserter med opptil 100.000 tilskuere, mens en fotball kamp trekker jo ofte opp mot 20. Konserter holdes oftere hvis du tenker på antallet artister, men tror fotballkamper trekker mer gj.snittslig. Lenke til kommentar
Doglover Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Tror nok fotball trekker mest tilskuere. Er nok flere som drar å ser på fotallkamp en å dra på konsert. Men det er vel fordi at det er mye mindre tilgang på å dra på konserter. Mens det er fotballkamper så å si hele tiden. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 (endret) Beatles hadde jo flere konserter med opptil 100.000 tilskuere, mens en fotball kamp trekker jo ofte opp mot 20. Konserter holdes oftere hvis du tenker på antallet artister, men tror fotballkamper trekker mer gj.snittslig. Du samanliknar ein Beatles-konsert med eit gjennomsnitt frå Lerkendal? Haha.... Camp Nou f.eks., stadion til Barcelona, har kapasitet på 99 000 og i snitt kjem det mellom 70-80 000. Om du slår saman alle land er eg ganske sikker på at fotball trekk langt meir enn musikk. Endret 31. januar 2009 av Zeph Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Gj.snitt fra lerkendal nei , Ullevåll ftw Lenke til kommentar
Vorpal Skrevet 1. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2009 Nå har du også land som USA, som ikke interesserer seg noe for fotball, men trekker mange tilskuere innen musikk. Og når jeg tenker musikk, så tenker jeg alt fra små konserter til de største. Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Nå har du også land som USA, som ikke interesserer seg noe for fotball, men trekker mange tilskuere innen musikk. Og når jeg tenker musikk, så tenker jeg alt fra små konserter til de største. USA interesserer seg ikke for foppal? http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Ameri...dia_by_capacity Først må en jo definere hva slags konserter og hva slags foppalkamper det er snakk om. Daniel Lenke til kommentar
lperik Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Kan jeg spørre om hva som fikk dere til å begynne å diskutere dette gjelder det americansk fotball (og baseball?) og? Jeg vil tippe fotball utifra de uendelige ligaene og divisjonene. Lenke til kommentar
MVR Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Jeg vil tro det er musikk, håper hvert fall det! Men musikk blir jo hørt på i absolutt hele verden, ALLE (med få unntak) liker musikk! har vanskelig for å tro at fotball er større enn musikken.. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Sjølv om alle har eit forhold til musikk på ein anna måte enn fotball betyr ikkje det at alle går på konsert. Lenke til kommentar
Ingeniørstudent Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Fotball spilles hver søndag/lørdag+cup. Konserter holdes ikke så ofte. I sum så vinner fotball overlegent. Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Vanskelig diskusjon siden det finnes lite empiri som kan brukes for å underbygge påstandene. Men først må man definere hva man teller som tilskuer. Er man tilskuer om man ser en kompis spille fotball, er man tilskuer om man står 2 min og ser en gatemusikant spille? Er også lett å trekke konklusjon ut i fra sitt eget verdensbilde. Fotball er ikke like stort i alle land, men musikk er utbredt over hele verden (iallefall meg bekjent). Men jeg vil tro at musikk trekker størst publikum da det er universelt og brukes i så mange sammenhenger, men der kommer vi tilbake til hva som skal til for å være tilskuer igjen. Jeg vil feks. si at det å stikke på en klubb regnes for å være tilskuer til musikk. Uansett en uendelig og meningsløs debatt. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Sammenlagt tipper jeg musikk, fordi "alle" hører på og vil se musikk i levende livet, men det finnes hele verdensdeler som ikke har fotball som noen stor greie. Men dette varierer fra band til band og fotball-lag til fotball-lag. Lenke til kommentar
vegavnil Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Ble litt vanskelig denne... Men ettersom fotball spilles i hopetall hver eneste helg så mener jeg at fotball "trekker" mest folk. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Nå har du også land som USA, som ikke interesserer seg noe for fotball, men trekker mange tilskuere innen musikk. Og når jeg tenker musikk, så tenker jeg alt fra små konserter til de største. USA interesserer seg ikke for foppal? http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Ameri...dia_by_capacity Først må en jo definere hva slags konserter og hva slags foppalkamper det er snakk om. Daniel Nå skal det sies at flesteparten av disse arenaene brukes primært til amerikansk fotball... (og jeg antar vi ikke inkluderer det i denne diskusjonen?) Lenke til kommentar
Lurvefranzen Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Fotball er verdens mest populære folk. Det spilles runder hver eneste uke fra liga til liga. Selv om det holder store konserter og festivaler tror jeg aldri musikk drar flere tilskuere enn fotball. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå