sharkbite Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Som topic sier :1 mnd i villmarken... kun en handfull med ting..... hva ville du tatt med deg? Forklar hva du ville tatt med deg på foreksempel : en øde øy, skogen, på fjellet. hvor som heldst Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 - Brennevin For å hygge meg på kvelden med en snaps eller to eller tre - Telt Sove godt - Leatherman Verktøy - Redskap for jakt Fiskeutstyr, gevær etc. for å skaffe mat - Godt klær Klær for vær/vind og generelle omgivelsene Lenke til kommentar
BECMST Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 (endret) Jeg pleier å ta meg ei uke på skauen aleine hvert år, med fokus på å slappa av. Tar med kanoen, telt, sovepose, fiskestanga, ledderman, norsk flagg, 2 bokser hermetikk, stormkjøkken, ei pakke fyrstikker å ei solid kasse øl. Hadde jeg hatt tid tel å værra en månde, ville jeg tatt med akkurat det samma, og mye mere øl. Pleier forøvrig også ha med en liten mikke mus bag som jeg fyller med stein å øl, binder den i et tau, å senker den 2-3 meter ned i vannet. på den måten har man KALD øl hele tida, ettersom vannet i overflata gjerne holder over 20 grader. Å husk: ta med deg panten hjem igjen. Drar på skauen for å kose meg...ikke for å overleve på natur-innstinktene Endret 31. januar 2009 av BECMST Lenke til kommentar
sharkbite Skrevet 1. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2009 Ehm...men bokstavlig talt en handfull med ting... en kano passer ikke i en hand:P kanskje 4 hender men ikke kunn 1 hand... noe som kunne passet i lommen... du har jo seff klærne på deg... Lenke til kommentar
BECMST Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 må la kanoen bli igjen hjemme da. men blir jo sabla tungt å bæra alt ølet da..... Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Bytt ut øl med konjakk.. veier mindre og er mer kos per % En liten håndøks kan forenkle hverdagen på fjellet Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 hm.... en øks, tau, flintstein, minitelt, fiskestang, kniv, sovepose, litt klær Lenke til kommentar
sharkbite Skrevet 1. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2009 ok...tror ikke dere har helt fått med dere hva denne posten handler om....en handfull med ting altså det du klarer å på inn i 1 hand.... de fleste klarer ikke å få ett telt, økser, fiskestenger og tau inn inn 1 hånd... det er ikke meningen å syte:P Lenke til kommentar
Patience Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Du kan ikke komme i fra at det er jævla mye byfolk på detta forumet. Skal vedde på at nestemann skal ha med seg microbølgeovn og minibankkort :-p Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 I en håndfull ville jeg hatt med: *Tre fiskekroker *Snøre *En liten pakke fyrstikker *En liten pose hønse/oksebuljong *Et barberblad *Et øksehode *Et lite tau Lenke til kommentar
sharkbite Skrevet 1. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2009 Du kan ikke komme i fra at det er jævla mye byfolk på detta forumet. Skal vedde på at nestemann skal ha med seg microbølgeovn og minibankkort :-p hihi godt svart:P Lenke til kommentar
douchebag Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 I mind hånd ville jeg hatt en ryggsekk med følgende: Feltflaske kniv øks tau fiskestang/jaktvåpen? stormlighter Pils Lenke til kommentar
Korpmettaren Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Leatherman, 300 meter 0,17 sene, masse kroker og en lommebok full av penger hvis man kommer over noen man kan kjøpe noe av.. Lenke til kommentar
Trygve Onnestad Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Leatherman ( med sag osv ) snøre med kroker hvordan lage pil og bue bok flintstein Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Noe sånt tror jeg: - Leatherman. - Fyrstikker. - Flintstein (slik man lager bål av). - Stormlighter. - Ganske stor kniv. - En god del fiskesnøre. - 5 stk fiskekroker og 5 stk fluer (slike fiskekrokgreier). - En drikkeflaske i metall. - Metallvaier. - Noen hundre gram tørrkjøtt (kan blant annet brukes som agn i feller). Lenke til kommentar
Trygve Onnestad Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Skjønner ingen at reglene er en håndfull ting og ikke en tursekk full ? er grenser for hvor store hender dere har vel ? Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Skjønner ingen at reglene er en håndfull ting og ikke en tursekk full ? er grenser for hvor store hender dere har vel ? Er jo veldig dårlig måleenhet. Trådstarter sa selv alt man greide å holde med en hand, er ingen problem å stappe alt i en sekk som man holder med en hand . Lenke til kommentar
Trygve Onnestad Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 jaja. da blir det en kamp om å være sterkest i ene hånda da. stappfull sekk med alt av nødvendige ting telt sovepose liggeunderlag laptop med solcellelader og 3g nett Lenke til kommentar
sharkbite Skrevet 2. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2009 Å herre! Har noen av dere egentlig vert ute i villmarken noen gang? laptopp og penger hva faen? ok...dere datanerder burde holde dere vekke fra friluftsliv postene og holde dere hjemme i foreldrene deres sin kjeller.... OK de her som faktisk har vert UTE i skauen og ikke i en soffa å spillt WOW og CS har lov til å svare på denne posten.... jeez! Lenke til kommentar
Korpmettaren Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 (endret) Først og fremt vil jeg nå si det er det så og si umulig å overleve for en uten spesial trening for overlevelse en mnd i villmarken med bare en håndfull ting. Skal du kunne en del, noe de færreste her i norge ikke kan tør jeg påstå uten at jeg skal vri denne tråden over til en helt annen diskusjon. Og du spurte vel om 'Hva vil DU ha med deg'? Vil de ha med det, så greit for dem. Er de som skal klare å overleve. I fjor hadde jeg 87 netter ute i norsk natur, og om to år (etter militæret) skal jeg til børgefjell i 2 (kanskje 3 som var planen hvis økonomien tillater det) mnd alene, så vet hvordan det er å leve i norsk natur sharkbite.. =) Spent på å høre hva du ville tatt med deg for å overleve en mnd.. Endret 2. februar 2009 av Korpmettaren Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå