Andynator Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 har i en årerekke vært HELLO kunde og vert fornøyd med det(bortsett fra at de er dyre å ringe med) Jeg bytter en 10 av toppmodellene i året og koppler meg lett opp på mail(som er grunnen til dette spørsmålet) Sitter nå med en LG KF900(prada 2) som funket flott med mail i 2 dager før jeg fikk nytt sim kort til ONECALL Etter dette får jeg ikke mailen ned lenger,uansett hvilket oppsett de sender meg eller jeg laster ned Noen vil jeg skal bruke wap andre internett innstillingene Noen vil jeg skal bytte UTGÅENDE SERVER ADRESSE med ONECALL sin egen (...nwn.no) noe jeg aldri har gjort før Uansett hva jeg gjør får jeg beskjedene: Kan ikke laste ned mail eller dns feil What to do ???????? Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Eg har ikkje greie på den telefonen, men generelt er det slik at dersom du har datakontoar for wap og internett frå One Call er det internettkontoen som skal brukast når du koplar til nettet for å laste ned e-posten. Dersom innstillingane du har fått tilsendt ikkje virkar kan du prøve å setje opp ein datakonto manuelt. Denne kallar du f.eks. "One Call Internett". I så fall skal apn vere "internet", brukarnamn/passord blanke, proxy skal ikkje brukast osv. Deretter går du inn i mailoppsettet og vel at det er denne kontoen som skal brukast til å kople til med. Når du skal laste ned e-post brukar du pop, evt. imap, desse innstillingane er avhengig av e-postleverandør, og altså uavhengig av mobiloperatør. Utgåande server (smtp) brukar du berre når du skal sende e-post. Hos One Call er denne "smtp.nwn.no" Lenke til kommentar
Andynator Skrevet 1. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2009 rart at de på one call ikke blir enige med seg selv om det er wap eller internett som brukes Hu siste mente hardnakket det skulle brukes wap mens det i forklaringene for manuelt oppsett vitterlig står internett.... Uansett funker ingen av dem Nå fikk jeg og forøvrig en mms som fruen sendte for 24 time siden,men ikke for å lastes ned på telefonen.........jeg fikk en kode som jeg måtte bruke på datamaskinen for å hente ned..... FORBANNET NÅ Lenke til kommentar
dagmann Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 rart at de på one call ikke blir enige med seg selv om det er wap eller internett som brukesHu siste mente hardnakket det skulle brukes wap mens det i forklaringene for manuelt oppsett vitterlig står internett.... Uansett funker ingen av dem Nå fikk jeg og forøvrig en mms som fruen sendte for 24 time siden,men ikke for å lastes ned på telefonen.........jeg fikk en kode som jeg måtte bruke på datamaskinen for å hente ned..... FORBANNET NÅ Er du sikker på at telefonen er riktig satt opp i det hele tatt? Får du durfet nett osv? Virker litt sånn, siden du heller ikke får lasta ned MMS. Prøv å slett alle gamle oppsett, og få tilsendt nye. Lenke til kommentar
Andynator Skrevet 1. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2009 Telefonen min funket på alle områder de 2 dagene jeg hadde igjen hos HELLO som opperatør, alle innstillinger har virket med en gang på de 20 telefonene jeg har hatt i tiden hos HELLO Problemene startet da jeg satte i simkortet til ONECALL Innstillingene jeg fikk av ONECALL har ikke funket siden de sendte dem til meg første gang(jeg kommer på internett eneste) Jeg har vært på tråden med dem 8 ganger uten att det har hjulpet(jeg er t.o.m blitt bedt om å gå på telebutikken!!! for å la dem sette telefonen opp) Jeg har slettet alle innstillinger,lastet ned nye 40 ganger med samme resultat. Å i morgen ringer jeg igjen......jeg går ikke på noe telebutikk for at de ikke klarer legge ut riktige innstillinger Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Kvar bur du? One Call brukar Mobile Norway sitt mobilnett, som er bygd ut/skal byggjast ut i dei store byane. Dersom du ikkje har Mobile Norway-dekning vil telefonen roame på Telenor. Somme telefonar trur då at ein er i utlandet, og ikkje ynskjer å bruke m.a. mms fordi det er dyrt, og ein må då gå inn i (mms-) oppsettet og velje f.eks. at mms-meldingar skal lastast ned også ved roaming. Kan dette vere noko av problemet? På SE W810i har eg menyvalet "autonedlasting" i mms-innstillingane, og denne er sett til "alltid", og ikkje f.eks. "aldri ved roam." Det same gjeld faktisk for e-post. I e-postinnstillingane mine (SE W810i) har eg menyvalet "tillat tilkobling", og kan då velje "alle nett" eller "hjemmenett". Dersom ein vel sistnemnde vil eg altså ikkje få e-posten til å virke når eg er i Sogn og Fjordane. For å kunne sende/ta imot mms må du velje ein datakonto for mms (som virkar med One Call), dessutan må meldingsserveren vere http://mms.nwn.no På SE W810i har eg ein mms-profil for One Call, og denne inneheld mms-server og kva for datakonto ein skal bruke. Når du kjem på nett er det vel wap-kontoen du brukar. Dersom du greier å komme på nett med internett-kontoen, så er den i orden. Då må du inn i mailoppsettet og velje å kople til med internettkontoen, dessutan må det som nemnt vere valt at det skal vere tillatt med roaming, då SKAL det fungere. Lenke til kommentar
Andynator Skrevet 2. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2009 Fant løsningen på det,litt min feil og litt onecall kundeservice sin feil Først nullstilte jeg hele telefonen,så lastet jeg ned de 3 innstillingene wap,internett og mms på nytt Altså du huker av disse 3 valgene, etter første sms på telefonen så får du en kode som du må bekrefte med osv for 1 (EN) innstilling, de 2 andre fikk jeg aldri så jeg begynnte på nytt og hente ned og hente ned og hente ned osv(da blir alt feil) Mann skal etter første bekreftelese trykke neste på datamaskinen og du vil få sendt nok en innstiling som skal brukes samme kode på og det med siste valget også(dette kunne onecall sagt) Det neste er utgående server der du må bruke smtp.nwn.no(noe jeg aldri har gjort før) Dette opplyste bare et fåtall av teknikkerne jeg snakket med om. Jeg fikk også altid beskjed om å bruke wapinnstillingen på mail, det er feil og det står det også på internett innstillingene på deres egne sider......(under manuell innstilling) Så etter 5 dager med ergrelse så fikk alt en lykkelig slutt :-) Lenke til kommentar
brukernavn01 Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Hei! Jeg har en LG KU990 med forhåndsinstallert Google-pakke (med Gmail, Blogg, Google maps og Youtube). Har også Onecall, og har lastet ned wap, mms og internet innstillingene. Når jeg prøver å åpne Gmailen får jeg bare beskjed om det krever en data-connection osv. Får heller ikke sendt bilder direkte til bloggen. Server ikke tilgjengelig står det. Vanlig nettsurfing funker... Noen som har peiling? Lenke til kommentar
dagmann Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Hei! Jeg har en LG KU990 med forhåndsinstallert Google-pakke (med Gmail, Blogg, Google maps og Youtube). Har også Onecall, og har lastet ned wap, mms og internet innstillingene. Når jeg prøver å åpne Gmailen får jeg bare beskjed om det krever en data-connection osv. Får heller ikke sendt bilder direkte til bloggen. Server ikke tilgjengelig står det. Vanlig nettsurfing funker... Noen som har peiling? Må sannsynligvis sette tilgangspunkt for programmene. Så lenge nettsurf funker, så er operatørens jobb gjort. Resten er snakk om konfigurasjon i mobilen. Lenke til kommentar
brukernavn01 Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 (endret) Takk for svar! Men finner ikke noen innstillinger for de programmene... Endret 4. februar 2009 av brukernavn01 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå