Gå til innhold

Venner får ikke joina meg på Xbox live, når jeg sender invite!

Jaudu

Anbefalte innlegg

Når jeg sender invite til vennene mine på Xbox live, om å spille med de, så får de ikke joina, noen får joina, men en del andre får ikke joina, jeg får joina når de sender invite. Jeg har fibernett med hastighet 10000/10000kb/s så tror ikke det er hastigheten, har nett med kabel.

Skjenner 3 stk som også har fibernett med samma hastighet, og samma leverandør som meg, de får aldri joina på mine invites, jeg får heller ikke joina på deres. Hva er feil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når jeg sender invite til vennene mine på Xbox live, om å spille med de, så får de ikke joina, noen får joina, men en del andre får ikke joina, jeg får joina når de sender invite. Jeg har fibernett med hastighet 10000/10000kb/s så tror ikke det er hastigheten, har nett med kabel.

Skjenner 3 stk som også har fibernett med samma hastighet, og samma leverandør som meg, de får aldri joina på mine invites, jeg får heller ikke joina på deres. Hva er feil?

En kammerat hadde samme problem. Jeg fikk ikke noe grundig forklaring på hvordan han løste det, men jeg vet at det fungerte når han koblet Xboxen gjennom en router og ikke gjennom modem.

Lenke til kommentar
Garantert et firewall problem. Har opplevd akkurat det samme. Måtte restarte routeren

Birger :)

Har restartet routern flere ganger. og på test connection kommer det open Nat, ve ikke hva som er problemet, noen som kan hjelpe meg med hvordan jeg for ordna det?

Lenke til kommentar

Jeg er ikke noen ekspert på dette, men jeg har opplevd de samme symptomene selv.

En forskjell som jeg la merke til etter den store oppdateringen(med ny interface, høy Wii faktor osv.), er at nå kan Xboxen selv velge IP adresse automatisk.

Og da hjelper det ikke om boksen har fått en statisk IP adresse i ruteren din.

Så jeg løste dette ved å sette IP adressen på Xboxen på "MANUAL" (m/Subnet mask, DNS osv, husker ikke alt), med samme IP adresse jeg hadde gitt den på ruteren.

Voila'! Problemet var løst.

Sitter i lunsjen på jobben å trykker nå, så jeg husker ikke helt hvor i Xbox menyen du skal gå.

Men tror det er under "system settings" og "network connections"... Noe i den duren.

Og hvis Ip adresser, subnet mask, DNS osv er litt gresk for deg, kan du gå til siden som en av folket over skrev opp:

www.portforward.com (God side som forklarer mye)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...