Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

 

Skal ha meg en ny pc nå om en 2 ukers tid og dette er hva jeg har planlagt å putte i:

 

cpu: XP3000+

hk: ASUS A7N8X Deluxe (om det ikke finnes bedre da)

hdd: Segate Barracuda 120 bg 8 mb cache

skj.k: Radeon 9800 pro

minne: 1024 mb TwinMOS pc3200 med winbound

kabinett: Sky Hawk PSR4698D7+W Miditower + psu: Levicom BlueLight 350W

plextor cd-brenner, sony cd-rom floppy disc osv osv (+ kankje noen lys her og der i maskinene :D )

 

 

Uansett så har jeg lekt med tanken på Vannkjling....

 

Hadde håpt at noen kunne sette opp et komplett vannkjølesystem for meg og eventuelt gitt meg tips osv om hva som er best o.l

Gi meg gjerne linker til andre som selger slike komplette systemer (ikke de alt for dyre heller) men vil ha no som skal vare en stund :yes:

 

Takker for all den hjelpen jeg kan få :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vent til det kommer en test av Waterchill :yes:

 

Blir lansert i dag på TG, trolig kommer det snart en test enten på ok.no eller hos www.ocshoot.no (trolig sistnevnte).

 

Dette settet kommer trolig til å bli blandt det beste en finner på markedet (om en skal tro asetek som står bak Vapochill).

 

Prismessig tror jeg ikke du kommer så ille ut heller i forhold til Swiftech settet som er nevnt ovenfor. Swiftech settet er "kun" for CPU, i utgangspunktet. Waterchill har større radiator, noe som vil gi bedre resultater mht kjøling av chipset og VPU (GPU).

Lenke til kommentar

Min første Pc kjøpte jeg av Ps Data i deler uten peiling på hva som var CPU eller Ram ...hovedkort....hæææ..

 

Avtalte å få hjelp en time etter ankomst.

 

Da hjelpen kom satt jeg og innstallerte win2k!!!!!!

 

Sette sammen pc er flaut enkelt med den bruksanvisningen som følger med diverse komponent.Trenger vel bare BA til HK og kabinett.

 

Tør banne på at det ikke er så vanskelig med vann heller.

 

Bare å ikke søle..... :lol:

 

Shorty

Lenke til kommentar

Nå er jo Koolance systemene på tilbud hos Microplex da. Kanskje en ide å se på ett av de?

 

PC601 miditower (1995,-)

Chipset blokk (195,-)

CPU200Silver (395,-)

Skjermkort (225,-)

 

Totalt 2810,- "ferdig" installert i et Chieftech miditower....

 

Dette vil være "ferdig" montert. Du vil ikke trenge å kutte hull til Radiator ol. men du må sette på blokkene og kutte til slanger og fylle på vann (noe som vistnok skal være en enkel sal med Koolance. Men hvorvidt det er like bra som andre seperate løsninger tviler jeg på.

 

Ellers har jo Netconnection flere gode pakker

 

Netconnection EX2 (3260,-)

 

Samt 3dfxcool`s alternativ Waterchill, men her må du vente på blokker til Chipset og GPU.

 

Waterchill bundle(1825,-)

 

Om du vil ha best mulig ytelse er det nok Danger den systemet eller Waterchill som er det beste alternativet, men koolance er ikke så dårlig som enkelte tror.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...