Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ekstern HD funker ikke, datamaskinen finner den ikke.

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en Packard Bell Store & Save 3500 som har funker meget bra, frem til nå.

Denne harddisken ble mye brukt frem til sommeren 2008. Da fikke jeg ny data og jeg brukte ikke denne harddisken lenger. Nå trenger jeg den, men den vil ikke funke skikkelig.

Jeg finner den på Enhetsbehandling, men ingen andre plasser.

Enhetsbehanding påstår at denne harddisken skal funke, men det gjør den ikke.

Jeg har installert driveren som låg på CDen, men det hjalp ikke. Og jeg ingen anelse på hva som kan være gale.

Hvis noen har peiling så vær så snill å si hva det kan vær.

Mvh: Anders Skogli.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan gjør jeg det når jeg ikke finner harddisken noen annen plass enn Enhetsbehandling?

Startmenyen -> høyreklikk på "min datamaskin" -> lagringsplass -> høyreklikk på den eksterne harddissken -> endre bokstaveller stasjonsnavn...;) Bare velg en helt ramdom litt utti alfabetet..:) dette skal kunne funke fint hvis du får den opp i enhtesbehandling...;)

Lenke til kommentar
Hvordan gjør jeg det når jeg ikke finner harddisken noen annen plass enn Enhetsbehandling?

Startmenyen -> høyreklikk på "min datamaskin" -> lagringsplass -> høyreklikk på den eksterne harddissken -> endre bokstaveller stasjonsnavn...;) Bare velg en helt ramdom litt utti alfabetet..:) dette skal kunne funke fint hvis du får den opp i enhtesbehandling...;)

Du mener vel Diskbehandlig? Der kan du forandre stasjonsnavn på disker.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Vell, jeg sa at jeg bare fant HDDen i Enhetsbehandling.

Den ligger ikke på Diskbehandlig eller Datamaskinbehandling eller noen andre plasser.... :)

Det en feil på "VIA Serial ATA RAID Controller", vet ikke om det kan ha noe å gjør med den eksterne harddisken?

Lenke til kommentar

Da har jeg koblet HDDen til en annen datamaskin. Ny data, nytt problem.

Begge maskinene kjøres med XP.

Noelunde samme problem: Vises kun i Enhetsbehandling.... Men her er den registrert under USB som "Uknown Device". Skal kjøre laptopen gjennom hele systemet til Packard Bell's support opplegg og se hva jeg kommer frem til.

Lenke til kommentar

Jeg har ingen anelse om hvor problemet ligger. Eneste jeg vet at jeg ikke finner en skikkelig driver til HDDen,

Datamaskin 1 finner ut at det er en ekstern harddisk, men nekter å godta den som en brukbar harddisk.

Datamaskin 2 finner ut at det er en "Unknown Device"

Mest sannsynlig ligger feilen i HDDen, men hvordan kan denne feilen ha skjedd?

EDIT!!!:

Jeg lastet ned driver for denne harddisken. Men problemet er at driveren er for Windows 98.

Det eneste som skjedde var at instalasjonen feilet og datamaskin 2 også fant ut at dette var en ekstern harddisk. Så nå er jeg like langt på begge datamaskinene.

Endret av Skogli
Lenke til kommentar

Det kan være mulig at den har fått en dunk eller to. Men ville ikke det gjort at jeg ikke fant ut noe på enhetsbehandling. Jeg finner ikke noe om navn eller noe, den heter bare "Ext Hard Disk USB Device"

EDIT!!:

Jeg lastet ned SeaTolls fra Packard Bell og tok noen tester:

S.M.A.R.T check: Test Unavailable

Short Drive Self Test: Test Unavailable

Long Drive Self Test: Test Unavailable

Drive Information - Identety: Test Unavailable

Short Generic: FAIL

Long Generic: PASS

Advanced Tests

- Download Firmware: Test Unavailable

- Low Level Format: Test Unavailable

- Drive Settings: Test Unavailable

Jeg ble ikke noe klok av dette, håper det er noen der ute som klarer å tyde dette. :p

Endret av Skogli
Lenke til kommentar
Det kan være mulig at den har fått en dunk eller to. Men ville ikke det gjort at jeg ikke fant ut noe på enhetsbehandling. Jeg finner ikke noe om navn eller noe, den heter bare "Ext Hard Disk USB Device"

EDIT!!:

Jeg lastet ned SeaTolls fra Packard Bell og tok noen tester:

S.M.A.R.T check: Test Unavailable

Short Drive Self Test: Test Unavailable

Long Drive Self Test: Test Unavailable

Drive Information - Identety: Test Unavailable

Short Generic: FAIL

Long Generic: PASS

Advanced Tests

- Download Firmware: Test Unavailable

- Low Level Format: Test Unavailable

- Drive Settings: Test Unavailable

Jeg ble ikke noe klok av dette, håper det er noen der ute som klarer å tyde dette. :p

Seatools fant tydligvis ikke disken (noe jeg heller ikke tror den gjør med eksterne usb disker da Seatools kjøres utenfor Windows...)

Er du 100% sikker på at du har prøvd tipsene her:

http://support.packardbell.com/hu/item/ind...toreandsave3500

Hvis du ikke har garanti på disken så kan du fjerne selve disken fra kabinettet og bruke den som intern disk eller i et annet eksternt kabinett/krybbe.

Regner også med at du har skrudd den ordentlig av (koblet fra strømmen noen minutter) og på noen ganger i kampens hete.

Prøvd med annen USB kabel?

Lenke til kommentar

Det er et problem med det tipset der. :p

Jeg finner ikke harddisken der inne. Det viser kun HDDen til selve dataen og CD-ROMen.

Den ligger kun på enhetsbehandling under: Disk Drives

Jeg skal se om jeg klarer å finne en annen kabel, men jeg tviler på at vi har flere slike i huset. :p

Den eksterne harddisken er en Serial ATA.

Jeg har den gamle typen i hovedPCen. :p

Endret av Skogli
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...