BigScaryNi**a Skrevet 16. april 2003 Del Skrevet 16. april 2003 Hadde bestemt meg for Slackware, men tenkte jeg skulle spørre folke på hw hva de mener. har prøvd Redhat og Mandrake før. men likte det ikke no særlig. for mye dill og dall og masse anna tull. vil ha noe 'clean' Skal bruke det til mp3 spilling og divx spilling. Specs: P4 1.8 ghz 1 GB RAM Geforce ti 4600 Hva mener dere? burde jeg satse på slackware. Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 16. april 2003 Del Skrevet 16. april 2003 Kan desverre ikek hjelpe deg, men har du lest igjennom Faq tråden? Ellers så innstalerte jeg debian for lit siden, og syns pakkesystemet deres virker genialt. Kjempe greit å bruke apt-get install så laster han det ned fra nettet og innstalerer automatisk for deg Lenke til kommentar
klingtai Skrevet 16. april 2003 Del Skrevet 16. april 2003 Arch Linux må vel være genialt for deg. www.archlinux.org Kjempefin distro altså!! Intel optimisert og vedig "clean", er den også. Vær forberedt på en del konfing Lenke til kommentar
naken Skrevet 16. april 2003 Del Skrevet 16. april 2003 Slackware is the way to go! (bruk mplayer til film og mpg123/xmms for musikkspilling i console/X) Lenke til kommentar
hda Skrevet 16. april 2003 Del Skrevet 16. april 2003 har prøvd Redhat og Mandrake før. men likte det ikke no særlig. for mye dill og dall og masse anna tull. vil ha noe 'clean' hva med en bsd flavour? Lenke til kommentar
BigScaryNi**a Skrevet 16. april 2003 Forfatter Del Skrevet 16. april 2003 bsd flavour? kanskje hvis du kunne forklare litt mer hva en bsd flavour er? Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 16. april 2003 Del Skrevet 16. april 2003 BSD flavour er vel noe som heller mer mot operativsystemet BSD... BSD er kanskje enda litt mer avansert (eller 'clean') enn Linux. (Ikke det at jeg er den rette til å uttale meg da, men det er noen *BSD folk her på forumet). Google litt etter FreeBSD du... Lenke til kommentar
tore- Skrevet 16. april 2003 Del Skrevet 16. april 2003 Vil anbefalle gentoo eller debian. Genailt ports system, og er veldig stabile begge to. Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 17. april 2003 Del Skrevet 17. april 2003 Gentoo er _ganske_ vanskelig å sette opp om du ikke har peil på linux. Du burde også ha litt kunnskap om hvordan datamaskiner fungerer om man skal ha Gentoo, delvis debian også. (Datakunnskap til partisjonering av hdd'er osv) Lenke til kommentar
tore- Skrevet 17. april 2003 Del Skrevet 17. april 2003 gentoo har en fin fin install manual, både til basic install og til X Lenke til kommentar
iDude Skrevet 17. april 2003 Del Skrevet 17. april 2003 gentoo har en fin fin install manual, både til basic install og til X For ikke å snakke om et mega pakkesystem... Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 17. april 2003 Del Skrevet 17. april 2003 FreeBSD! Skikkelig üb3r 1337 h4x0rz !! Spøk til side - FreeBSD er et reint og fint helhetlig operatisystem og ikke bare en tilfelig distro. Det gjør det lettere å finne god dokumentasjon. Fjortisfaktoren er lav og folka på mailinglistene er høflige og hjelpsomme. Det finnes også skikkelig gode bøker om FreeBSD. Bokutvalget rundt gentoo, debian og tilogmed redhat er dårligere. Jeg lurer på å forhåndsbestille neste 'FreeBSD unleashed' som kommer i slutten av måneden fra amazon.co.uk. FreeBSD er dårligere enn Linux på støtte til spill og multimedia-hardware. Lenke til kommentar
BeCo Skrevet 17. april 2003 Del Skrevet 17. april 2003 Skikkelig üb3r 1337 h4x0rz !! Det har n' lært av meg Lenke til kommentar
tore- Skrevet 18. april 2003 Del Skrevet 18. april 2003 FreeBSD er dårligere enn Linux på støtte til spill og multimedia-hardware. Eneste grunn for at jeg ikke switcher litt kjipt. Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 18. april 2003 Del Skrevet 18. april 2003 Har hørt at FreeBSD ikke har autocomplete i console? Lenke til kommentar
iDude Skrevet 18. april 2003 Del Skrevet 18. april 2003 Har hørt at FreeBSD ikke har autocomplete i console? Det vil forundre meg enormt, da dette burde være shell-spesifikt... Har ikke FreeBSD selv, men tillater meg å synse litt her .... Lenke til kommentar
tore- Skrevet 18. april 2003 Del Skrevet 18. april 2003 Har hørt at FreeBSD ikke har autocomplete i console? Dette er feil, kommer helt ann på shellet du bruker. Default shell, sh(?) støtter ikke dette. Last ned zsh, som er en ekstremt forbedret versjon. Installerings guide:cd /usr/ports/shells/zsh/ ; make install clean Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå