Delvis Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Så forleden den Tyske filmen om Stauffenberg som har samme tittel. Nå ser jeg det har kommet en Amr. versjon under navnet Valkyrie. Har noen sett begge disse filmene, og har synspunkter på hvilken som er best, forskjeller osv? Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Jeg har bare sett Stauffenberg, men en viktig forskjell er at de snakker tysk i Stauffenberg og engelsk i Valkyrie. Men Valkyrie er filmet i Berlin på de stedene det faktisk skjedde, så den er sikkert overbevisende, jeg har planer om å se den. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Jeg har bare sett Stauffenberg, men en viktig forskjell er at de snakker tysk i Stauffenberg og engelsk i Valkyrie. Men Valkyrie er filmet i Berlin på de stedene det faktisk skjedde, så den er sikkert overbevisende, jeg har planer om å se den. Uten å ha sett filmen men med god kjennskap til historien - tar ikke handlingen hovedsaklig sted i Polen? Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Jeg kan ikke mye historie, jeg vet ikke hvor attentatet fant sted. Men jeg vet at den er filmet i Berlin på de stedene hendelsene angivelig skjedde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå