XgF`MentaL Skrevet 16. april 2003 Del Skrevet 16. april 2003 hejsann jeg er en n00b med og bygge pc'er osv.. men har prøvd meg alikvall... jeg sitter stortsett hele dagen med pc'n og vil ha meg ny.. jeg får 15000,- ca til konfen og har satt opp dette ( det er 26 dager til konfen :wink: ) CPU : AMD Athlon XP2800+ 2.083 GHz 333 MHz bus : 2.356,- HK : Asus A7N8X Deluxe/GD hovedkort Socket A : 1.497,- RAM : TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB m/Winbond ( 2stk ) : 794,- Skjermkort : Sapphire Radeon 9700 Atlantis 128MB : 2.519,- Kabinett : Chieftec Dragon Medium Tower m/dør Sort : 858,- Lydkort : Hercules Gamesurround Fortissimo III 7.1 : 527,- Høytalere : Altec Lansing Høyttaler ATP3 : 537,- HD : Western Digital Caviar 200GB IDE 7200RPM : 2.269,- Tastatur : Logitech Internet Navigator Keyboard SE : 357,- DvD : LG DVD-spiller IDE 16x/48x Bulk : 376,- floppy : NEC Diskettstasjon 3,5" 1,44MB FD1231H : 134,- cpu vifte : Cooler Master CPU-Vifte Socket A/7/FCPGA kabinett vifte : Cooler Master Kabinett Vifte 80x80x25MM ( 2stk ) Nettkort : Intel Kort Pro 1000Mbps PCI PWLA8390MT kabinett vindu : Chieftec Sidedør m/stort vindu & vifte : 405,- tilsammen : 13.988,- ser det bra ut ? Lydkortet og Hovedkortet er ikke noe jeg har sett så mye på .... kom med forslag til forandringer Lenke til kommentar
Mikal Skrevet 16. april 2003 Del Skrevet 16. april 2003 De fleste klarer seg med 512 RAM menmen, gjør som du vil. Og ja, Creative sitt Audigy kort er det jo fet lyd i. Ps. Hovedkortet er konge! Lenke til kommentar
XgF`MentaL Skrevet 16. april 2003 Forfatter Del Skrevet 16. april 2003 ok noe mer jeg trenger ? Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 16. april 2003 Del Skrevet 16. april 2003 Det er en del her du kan spare penger på. 1: Du trenger ikke noe ekstra lydkort, det du har på hovedkortet er mer en godt nokk. 2: Samme gjelder nettverkskortet. Du har ett bra 100mb/s nettverkskort innebygd i hovedkortet, og om du ikke har 1Gb internett hjemme er det liten vits med endå en nettverkskort. Du har forresten 2 nettverkskort innebygd i hovedkortet, heawy overkill med 3 nettverkskort. 3: Jeg hadde spart en tusing på heller å velge Xp2500+. Du merker ikke forskjell annyway, så kan du heller spare de pengene og oppgradere seinere. 4: Hva skal du med 1Gb ram? 512 er nokk, så kan du heller oppgradere om 8 månder, da får du også mer for pengene. Veldig lite sansynlig at du merker forskjell på 1G og 512Mb ram. 5: Du har ikek sagt noe om skjerm, har du den fra før av? Om ikke så syns jeg at du bør legge en del i den, lite er viktigere en øynene dine. Skjerm er kansje den investeringen i data som er lengst varig. Som du ser så har jeg kuttet en del her, og du sparer vel noen tusen. Disse kan du spytte i for en god sjerm og/eller oppgradere pc en din en dag det faktsik er nødvendig. Man taper altid på å kjøpe top clas, verdien er halvert om 6 månder annyway. Lenke til kommentar
XgF`MentaL Skrevet 16. april 2003 Forfatter Del Skrevet 16. april 2003 ok var en del gode råd der ja jeg har en 17" skjerm som jeg bruker intilvidere.... jeg er en gamer og bruker bare pc'n til et spill ( Counter-Strike ) og trenger vel god pc Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 16. april 2003 Del Skrevet 16. april 2003 Til de nyeste spillene trenger du en kraftig pc ja. Til cs kan jeg sette opp en pc til 6 tusen for deg som kjører på 100Fs, da cs krever lite. Men som sagt over, du merker ikke forskjellen på pc en før og etter mine forandringer, bortsett fra prisen da :wink: Lenke til kommentar
XgF`MentaL Skrevet 16. april 2003 Forfatter Del Skrevet 16. april 2003 hadde du giddet og sette opp en pc til ca 10000 ? Lenke til kommentar
Sunni Skrevet 16. april 2003 Del Skrevet 16. april 2003 Enig og 2500 Cpuen kan vise seg å være en nedgradert 3000 brikke. Lenke til kommentar
Sunni Skrevet 16. april 2003 Del Skrevet 16. april 2003 Det er en del her du kan spare penger på.1: Du trenger ikke noe ekstra lydkort, det du har på hovedkortet er mer en godt nokk. 2: Samme gjelder nettverkskortet. Du har ett bra 100mb/s nettverkskort innebygd i hovedkortet, og om du ikke har 1Gb internett hjemme er det liten vits med endå en nettverkskort. Du har forresten 2 nettverkskort innebygd i hovedkortet, heawy overkill med 3 nettverkskort. 3: Jeg hadde spart en tusing på heller å velge Xp2500+. Du merker ikke forskjell annyway, så kan du heller spare de pengene og oppgradere seinere. 4: Hva skal du med 1Gb ram? 512 er nokk, så kan du heller oppgradere om 8 månder, da får du også mer for pengene. Veldig lite sansynlig at du merker forskjell på 1G og 512Mb ram. 5: Du har ikek sagt noe om skjerm, har du den fra før av? Om ikke så syns jeg at du bør legge en del i den, lite er viktigere en øynene dine. Skjerm er kansje den investeringen i data som er lengst varig. Som du ser så har jeg kuttet en del her, og du sparer vel noen tusen. Disse kan du spytte i for en god sjerm og/eller oppgradere pc en din en dag det faktsik er nødvendig. Man taper altid på å kjøpe top clas, verdien er halvert om 6 månder annyway. Enig. Og en 2500..kan vise seg å være... Lenke til kommentar
XgF`MentaL Skrevet 16. april 2003 Forfatter Del Skrevet 16. april 2003 Det er en del her du kan spare penger på.1: Du trenger ikke noe ekstra lydkort, det du har på hovedkortet er mer en godt nokk. 2: Samme gjelder nettverkskortet. Du har ett bra 100mb/s nettverkskort innebygd i hovedkortet, og om du ikke har 1Gb internett hjemme er det liten vits med endå en nettverkskort. Du har forresten 2 nettverkskort innebygd i hovedkortet, heawy overkill med 3 nettverkskort. 3: Jeg hadde spart en tusing på heller å velge Xp2500+. Du merker ikke forskjell annyway, så kan du heller spare de pengene og oppgradere seinere. 4: Hva skal du med 1Gb ram? 512 er nokk, så kan du heller oppgradere om 8 månder, da får du også mer for pengene. Veldig lite sansynlig at du merker forskjell på 1G og 512Mb ram. 5: Du har ikek sagt noe om skjerm, har du den fra før av? Om ikke så syns jeg at du bør legge en del i den, lite er viktigere en øynene dine. Skjerm er kansje den investeringen i data som er lengst varig. Som du ser så har jeg kuttet en del her, og du sparer vel noen tusen. Disse kan du spytte i for en god sjerm og/eller oppgradere pc en din en dag det faktsik er nødvendig. Man taper altid på å kjøpe top clas, verdien er halvert om 6 månder annyway. Enig. Og en 2500..kan vise seg å være... vise seg og vere ? Lenke til kommentar
Sunni Skrevet 16. april 2003 Del Skrevet 16. april 2003 vise seg og vere ? En nedgradert 3000 brikke. Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 16. april 2003 Del Skrevet 16. april 2003 Hovedkort: Abit nf7-S v2.0 til 995,00 Cpu: Amd Xp 2500+ BOXED(med vifte) til 1,550,- MSI DVD-spiller IDE 16x/48x (D16) til 378,- NEC Diskettstasjon 3,5" 1,44MB til 137,- Seagate Barracuda V 120GB IDE 7200RPM til 1,269,- Chieftec Dragon Medium Tower m/dør Sort til 865,- Chieftec Sidedør m/stort vindu & vifte til 387,- TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB m/Winbond til 796,- Sapphire Radeon 9700 Atlantis 128MB til 2,525,- Altec Lansing Høyttaler ATP3 til 537,- Fikk ikke regnet det ut, da jeg må gå nå. Men tror det ble en greiere pris. Lenke til kommentar
XgF`MentaL Skrevet 16. april 2003 Forfatter Del Skrevet 16. april 2003 okey takk for hjelpen Lenke til kommentar
XgF`MentaL Skrevet 16. april 2003 Forfatter Del Skrevet 16. april 2003 men da får jeg ikke en uber nice pc da Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 16. april 2003 Del Skrevet 16. april 2003 Jeg tror jeg ville avventet litt for du får sikkert et Radeon 9700 pro kort for runt 2500-2800 nå snart som Radeon 9800 pro kommer i butikk hyllene :wink: Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 16. april 2003 Del Skrevet 16. april 2003 ( det er 26 dager til konfen :wink: ) MAO, vent før du bestiller. Du har sikkert fått med deg hvor mye som kan skje på usle 26 dager... Det blir nesten feil å sette opp et oppsett nå, siden saken kanskje er en helt annen i midten av mai. Thats my two cents. DrE Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 16. april 2003 Del Skrevet 16. april 2003 Jo, innebygd lydkort gir grei nok lyd, men det hadde jo være digg hvis du kjøpe surround kort+høyttalere da 8) Er en helt annen opplevelse med surround lyd azz. Lenke til kommentar
Patience Skrevet 16. april 2003 Del Skrevet 16. april 2003 "]Jo, innebygd lydkort gir grei nok lyd, men det hadde jo være digg hvis du kjøpe surround kort+høyttalere da 8) Er en helt annen opplevelse med surround lyd azz. Kremte! Kortet har innebygget Dolby Sorround Digital. Har surroundoppsett hjemme - og skal love deg lydkortet i asus-kortet sparker i fra )) Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 16. april 2003 Del Skrevet 16. april 2003 men da får jeg ikke en uber nice pc da Pha den over er Uber owner. Men som sagt over, den vil nok bli bedre om en måned, forslaget over var like mye for å vise hva man kan spare på å kutte på det man ikke merker. Den jeg satt sammen ble på ca 9500, altså ca 4500 tjent. De kan komme godt med den dagen en oppgradering står for tur. For de fleste litt over middels data intereserte er ikke data en engangsinvestering, man oppgraderer den man har. Og da tjener man ikke på å bruke alt man har på en gang. Ellers så er det vel ikke noe problem for en 14 år gammel gutt å bruke pengene. Vedrørende [-GoMp-] som foreslo å kjøpe sorrund sett. For det første, som sagt over, det lydkortet der sparker kraftig fra, selv med sorround. For det andre så er jeg egentlig mer for å kjøpe et godt 2.1 sett. Du får garantert bedre lydkvalitet i ett 2.1 sett til 600 en et 5.1 sett til 1100. Nå spørs det selvfølgelig hva vår "kunde" her er etter, men jeg hadde valgt et godt 2.1 sett annyday forran et greit sourond sett. Personlig bruker jeg ett headsett til ca 800, og ville ikke byttet det ut med soround til det dobbelte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå