sarha Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Var nettopp på Lanzarote og der det var så kaldt at jeg en kveld installerte Windows 7 beta på min portable. Byttet min eksterne USB HD med den interne og installerte fra medbragt DVD. Installasjonen gikk greit på ca 30 minutter! La inn endel programmer som helt OK. Spørsmålet er: Vet noen om jeg kan boote USB harddisken med installert Windows 7 på min stasjonære PC?? Kjører XP etter å ha prøvd og forkastet Vista. W7 virker mye raskere og er antagelig det Vista var ment å bli. Litt imponert og håper å teste mer uten å måtte installere på nytt eller bytte harddisk igjen på den bærbare. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Ja du kan boote fra USB.... MEN! Da må HKet støtte det og du må ha valget i BIOS. Så du må sjekke det først, hvis ikke så blir det straks verre å få det til. Lenke til kommentar
sarha Skrevet 31. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2009 Ja du kan boote fra USB.... MEN! Da må HKet støtte det og du må ha valget i BIOS.Så du må sjekke det først, hvis ikke så blir det straks verre å få det til. Takk for svar. ASUS P5K-VM kortet's bios støtter ikke boot fra USB. Men ved nærmere ettertanke hadde det nok ikke gått med andre hardwarekomponenter enn den bærbare som installasjonen ble gjort på. Så jeg får rengjøre partisjonen som opprinnelig var ment for VISTA. Dual boot burde vel ikke være noe problem med W7 håper jeg. Noen erfaringer rundt dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå