Anew Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 For min del ble komposisjonen i dag litt "stutt". Trangt kvadratisk utsnitt med sentrert motiv, hvor høyresiden av bildet ikke bidrar med noe særlig. Når det kommer fra Sverre, så lukter det litt nødløsning. Lenke til kommentar
sverrelerre Skrevet 9. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2009 For min del ble komposisjonen i dag litt "stutt". Trangt kvadratisk utsnitt med sentrert motiv, hvor høyresiden av bildet ikke bidrar med noe særlig. Når det kommer fra Sverre, så lukter det litt nødløsning. jeg er nok enig med deg i at dette er en nødløsning for min del (som jeg også nevner i posten...). Satser på å komme sterkere tilbake utover i uka :-) Lenke til kommentar
sverrelerre Skrevet 9. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2009 (endret) Mandag 9. februar: I dag dro jeg tidlig fra jobb for å komme meg ned til byen og ta noen bilder i det flotte lyset vi for en gangs skyld hadde her i Oslo. Selvfølgelig var t-banen 1/2 time for seint, og jeg rakk akkurat ikke lyset... Måtte derfor benytte meg av noe lengre lukkertider: LX3: 8,8mm - f2,5 - 1/20 sec - ISO 400 En ser det jo ikke på denne typen bilder, men typen på bildet var litt av en fyr med hatt, frakk og snurrebart :-) Endret 9. februar 2009 av sverrelerre Lenke til kommentar
sverrelerre Skrevet 12. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2009 Onsdag 11. februar Jeg har omsider kommet til den erkjennelsen at denne ukens tema har vært for ambisiøs og for dårlig tilpasset årstiden: det blir rett og slett for tidlig mørkt til at jeg får knipset noen folk... Jeg velger derfor å vri over på et noe enklere og mer tidsriktig tema for resten av denne uken og neste: Nytt tema: Vinterlandskap Dette temaet stemmer også bedre overens med en kommende hyttetyr til høyfjellet. Etter denne noe pinglete reorienteringen (som jeg ber om forståelse for...), legger jeg ut et bilde fra i går, tatt rett før sola gikk ned bak horisonten: Kulda og natta kommer krypende LX3: 1/200 sek - f/4 - 60mm - ISO 80 Dette er fra Kjeller, hvor det var -24 grader i dag tidlig... Den samme gården i oktober: Lenke til kommentar
Itw Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Flott bilde, fine farger. Vinterbildet var klart best:) Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Jeg syns og det vinterbildet var pent. Kanskje den skyggen var litt uheldig for helheten. Blåfargen på himmelen er skikkelig pen. Ellers syns jeg også bildet av hun som løper var ganske stilig. Lenke til kommentar
sverrelerre Skrevet 16. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2009 Lørdag 14. februar: På lørdag var jeg heldig, da en lav sol tittet gjennom trærne. Frostrøyken bidro til at det kom ut en slags "gudestråle" ut: Nikon D40 & 18-70mm: 1/800 sek - f/14 - 35mm - ISO 200 Søndag 15. februar: Søndag var preget av TETT tåke og kraftig snøvær. Dette "vinterlandskapet" er derfor tatt fra godstolen i hytta... Nikon D40 & sigma 30mm: 1/160 sek - f/7,1 - 30mm - ISO 200 Mandag 16. februar: Det har vært like dårlig vær i dag, som dere ser av bildet kan en knapt se 20 meter foran seg... Nikon D40 & sigma 30mm: 1/250 sek - f/8 - 30mm - ISO 200 Lenke til kommentar
Litium Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Lørdag 14. februar: På lørdag var jeg heldig, da en lav sol tittet gjennom trærne. Frostrøyken bidro til at det kom ut en slags "gudestråle" ut: Wow, det var stilig, flott fanget! Er det Vårherre som stiger opp bak trærne der, mon tro? De to andre var ikke så verst de heller, skikkelig hustrig vintervær det der. Skjønner godt du holdt deg innendørs. Lenke til kommentar
sverrelerre Skrevet 22. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2009 Ny uke: Kompaktmagi Uff, dette har virkelig vært en sløv utfordring for min del, jeg har ikke hatt tid til fotografering i det hele tatt... Gyver nå løs på en uke med kompaktkameraer, er spent på det! Endelig sol! Panasonic LX3: 1/200 sek - f/2,8 - 7,4mm - ISO 80 - polafilter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå