sverrelerre Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Bruker: sverrelerre Tema uke 1: Vann & sjø Tema uke 2: Oslobeboere Tema uke 3: Kompaktmagi Tema uke 4: Osloarkitektur Tilleggskrav: Ingen spesielle Aktivitetsnivå: Kandidat Utstyr: Nikon D40 & Panasonic LX3 Lenke til kommentar
sverrelerre Skrevet 31. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2009 Uke 1 - vann & sjø Jeg dro ut i dag tidlig for å fotografere til februarfesten - men innså (til min forskrekkelse) på veien hjem at februar ikke starter før i morgen... Anse dette derfor som en oppvarming / tjuvstart: Ingierstrand Nikon D40 & 18-70mm: 2 sek - 27mm - f/14 - ISO 200 - polafilter Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 (endret) Startet festen allerede? Endret 31. januar 2009 av von-schnellfahrer Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Startet festen allerede? Februar er jo om 4 og en halv time Lenke til kommentar
Anew Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Knall(tjuv)start, Sverre! Pent med de blåtonene. Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Hehe, jeg har også vært totalt overbevist i flere dager om at februar skulle starte igår, men du skal ha for at det var godt tjuvstartet! På mobilskjermen er den vite 'flekken' i bunnen nærme nok kanten til at den trekker blikket litt ut av bildet, men stemningen, fargene og motivet var skikkelig godt fanget! Lenke til kommentar
sverrelerre Skrevet 1. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2009 Takk skal dere ha, både kjetil-h og anew:-) Jeg tenkte ikke på den hvite flekken i forgrunnen (en isflekk), men ser at den kan være forstyrrende... Lenke til kommentar
sverrelerre Skrevet 1. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2009 Søndag 1. februar Etter å ha varmet opp litt, kom jeg til slutt i gang med februarfesten: piller mot møkkete vann 30 sek - f/4,5 - 27mm - ISO 200 Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Det første bildet var veldig fiffig, det andre bildet falt virkelig i smak. Den grønne, vakre og lettere syklige fargen minner meg om akvariet mitt, som jeg ikke har vasket på snart to år. (Noe som i og for seg er ganske greit, siden den eneste fisken jeg har nå, livnærer seg av algene, men alikevel.) Ganske kul fargetone på begge bildene som man ikke ser hver dag, me like Lenke til kommentar
lekang Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Liker det, spesielt komposisjonen Lenke til kommentar
sverrelerre Skrevet 4. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2009 Onsdag 4. februar: Etter et par dagers avbrekk, er jeg da tilbake til februarfesten, og fortsetter på min uke med vann & sjø: Stål & sjø Panasonic LX3: 1 sek - f/6,3 - 60mm - ISO 80 - polarisasjonsfilter Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Wow, dette var nydelig! Sylskarpt og perfekt eksponert. Og for en vanvittig fin gradient av grønntoner! Hjelper filteret litt til på fargemetningen her? Veggmateriale! Lenke til kommentar
sverrelerre Skrevet 4. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2009 Wow, dette var nydelig! Sylskarpt og perfekt eksponert. Og for en vanvittig fin gradient av grønntoner! Hjelper filteret litt til på fargemetningen her? Veggmateriale! Takker for det:-) Ja, ingen tvil om at polafilteret hjelper til med å holde refleksjoner fra sjøen borte. Jeg tok noen bilder uten filteret, og fikk skarpere kontraster i havet og mørkere tegning av stålgjerdet. Lenke til kommentar
Litium Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Veldig spesielt, tiltrekkende bilde som nærmest grenser til abstrakt kunst. Som en port før det store havet eller noe. Ellers må jeg bare gjenta det arnold sa som farger og skarphet Lenke til kommentar
pixarus Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Nydelig! Nothing more to say! Lenke til kommentar
sverrelerre Skrevet 5. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2009 Torsdag 5. februar Lite tid til foto i dag, så det ble kun et stemningsbilde fra Akerselva her i Oslo (passer jo inn i min vann & sjøuke...) LX3: 8 sek - f/4 - 24mm - ISO 80 Lenke til kommentar
kaian Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 et stemningsbilde fra Akerselva Godt bilde fra Akerselva det, og selv om det er mye mer innhold enn i de andre flotte bildene, så framstår det som enkelt og ryddig. Veldig bra førsteuke! Lenke til kommentar
sverrelerre Skrevet 8. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2009 Uke 2: Oslobeboere: Denne uken tenkte jeg rett og slett skulle brukes til å ta bilder av folk jeg ser på gata i Oslo. Jeg håper imidlertid været bedres noe i løpet av uka, ellers blir det stusselig. Mørkt, overskyet og tungt snøvær har gjort de siste ukene trise fotomessig... Søndag 8. februar Hadde store ambisjoner i dag, men tungt snøvær og nær fullstendig stopp i kollektivtransporten hindret meg i å komme meg særlig langt fra dørstokken... Kom meg kun til t-banestasjonen: Tenkte å bruke LX3-en min denne uka, med min nye optiske søker: Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Jeg likte dette. Veldig unkonvensjonell komposisjon, siden det både er skjevt og med kuttede linjer, men her gir det på en måte et bidrag til den travelheten som man får inntrykk av gjennom mannen som haster avgårde. Fin og kontrastfull s/h konvertering også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå