Gå til innhold

Trenger hjelp angående receiver/forsterker m/ høyttalere

Anbefalte innlegg

Jeg sliter fortsatt med problemet angående PS3'en min og TV'en. Jeg får kjørt bilde gjennom en DVI adapter som er fest til TV'en, men en HDMI på andre siden, og en HDMI-kabel fra adapteren til PS3'en.

Valget står mellom å bytte ut TV'en, eller kjøpe seg et lite anlegg. Siden jeg ikke har så mye peiling på lydanlegg, så henvender jeg meg her, til dere som kanskje kunne bidra til å komme med råd slik at en som meg kan lære noe nytt :D

Jeg er ikke ute etter å bruke en formue, bare kompensere for lyden ved å kjøpe et anlegg istedenfor å bytte ut TV'en (HD-klar 32" Daewoo i metallisk sølv-design).

Ok, ny |TV| , |Coax adapter med HDMI/DVI, Optisk digitallyd| eller receiver/mottaker/forsterker med optisk digitallydtilkoblingsmuligheter.

Nå for tiden har de et tilbud på netshops hjemmeside(www.netshop.no) på en Onkyo TX-SR576SKlikk her for direktelenke

Dette ser bra ut, og ser også ut som at det er 2 optiske innganger bak. Det jeg lurer på da er om en SPdif-kabel med digital plugg eller hva jeg skal kalle det, passer inn i de 2 optiske ingangene? Og evt. hvilke høyttalere burde jeg kjøpe? Har selv et rom som ikke er veldig stort, og trenger vel egentlig ikke noe store saker. Har heller ikke plass til store kasser på rommet mitt.

Så alt i alt:

- Onkyo forsterker(hvis denne har det jeg er ute etter, eller evt. en annen som oppfyller de samme kravene, og ligger i samme prisklasse)

- Høyttalere som passer til

- SPDIF-digitalkabel

Endret av Thor-Petter
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Onkyoen du linker til har også HDMI inn slik at du kan få ut lyd på den måten og kjøre bilde videre til TV på HDMI/DVI. Men, du kan også kjøre TOSLINK (digital optisk kabel) inn på optisk inngang på forsterkeren.

Du finner greie, rimelige høyttalerpakker her feks: surround.no

Ranger dem slik (stigende kvalitet): Proson, Dynavoice, XTZ

Lavbudsjett alternativ: Logitech Z5500 (sett med forsterker med optiske og analoge innganger og 5 høytalere+sub) Mye lyd for pengene, ikke la deg lure av den lave prisen !

2000,- på Lefdal

1750,- på Netshop http://www.dinpris.no/?cid=3&gid=100&a...9&pid=42182

Endret av Junkers
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...