Koyo Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Hei Kjøpte en Hp Pavilion a6621sc. 3 gb Ram Pentium dual cpu E2200 2.20 ghz. Kjører domm 3 Uten Problemer på Ultra Kvalitet. Men kunne Tenke med litt Bedre Skjermkort. Skjermkort så står i Nå er et Ati Radeon hd3450 med 256 mb dedikert minne. Totalt tilgjengelig skerm minn er 1535 mb. tror det står i en pci express port. Lenke til kommentar
super_1990 Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 (endret) Hei Er det denne du har HP Pavilion a6621sc ? I så fall ser det ut som du har et onboard skjermkort, og bare 1: Pci prort og 2x: pci-express port-1x, på disse portene er skjermkort utvalget veldig drålig og dyrt. Synes nå det er veldig rart at HP ikke har tatt med en Pci-express port 16x-port som ville har vært utmerked om du skal bytte til et annent skjermkort, du kunne jo alltids a hatt et bilde av insiden av pcen og legge det ut, så får vi se om du kanskje har en PCI express 16x-port Endret 31. januar 2009 av super_1990 Lenke til kommentar
Koyo Skrevet 31. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2009 HeiEr det denne du har HP Pavilion a6621sc ? I så fall ser det ut som du har et onboard skjermkort, og bare 1: Pci prort og 2x: pci-express port-1x, på disse portene er skjermkort utvalget veldig drålig og dyrt. Synes nå det er veldig rart at HP ikke har tatt med en Pci-express port 16x-port som ville har vært utmerked om du skal bytte til et annent skjermkort, du kunne jo alltids a hatt et bilde av insiden av pcen og legge det ut, så får vi se om du kanskje har en PCI express 16x-port har ikke oneboard skjerm kort stor i et pci e spor Lenke til kommentar
Koyo Skrevet 31. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2009 HeiEr det denne du har HP Pavilion a6621sc ? I så fall ser det ut som du har et onboard skjermkort, og bare 1: Pci prort og 2x: pci-express port-1x, på disse portene er skjermkort utvalget veldig drålig og dyrt. Synes nå det er veldig rart at HP ikke har tatt med en Pci-express port 16x-port som ville har vært utmerked om du skal bytte til et annent skjermkort, du kunne jo alltids a hatt et bilde av insiden av pcen og legge det ut, så får vi se om du kanskje har en PCI express 16x-port ser på komplett at kortet er et pci express 2.0 Lenke til kommentar
super_1990 Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Du får både 3450 som onboard skjermkort og stand alone kort, men hvis du har skjekket at det fysiskt står et stand alone kort i pcen din så, er det neste du bør skjekke hvor kraftig strømforsyningen din er, og hvilen prisklasse du hadde tenkt å kjøpe skjermkort for Lenke til kommentar
Koyo Skrevet 31. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2009 Du får både 3450 som onboard skjermkort og stand alone kort, men hvis du har skjekket at det fysiskt står et stand alone kort i pcen din så, er det neste du bør skjekke hvor kraftig strømforsyningen din er, og hvilen prisklasse du hadde tenkt å kjøpe skjermkort for jepp sjekket at det står et fysisk kort ikke onboard pris lapp rundt 1500 kr. power suply er ikke sikker men. er den forliten har jeg en powersuply jeg kan sette inn. den er på 400 w Lenke til kommentar
super_1990 Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 (endret) Du får både 3450 som onboard skjermkort og stand alone kort, men hvis du har skjekket at det fysiskt står et stand alone kort i pcen din så, er det neste du bør skjekke hvor kraftig strømforsyningen din er, og hvilen prisklasse du hadde tenkt å kjøpe skjermkort for jepp sjekket at det står et fysisk kort ikke onboard pris lapp rundt 1500 kr. power suply er ikke sikker men. er den forliten har jeg en powersuply jeg kan sette inn. den er på 400 w Okay, Skjermkort i dag krever en del størm og 400w kan faktisk være litt lite kommer veldig ann på om det er en kvalitets levrandør eller ikke. -På Ati siden ville jeg gått for HD 4830 eller HD 4850 HD 4830 om du har en litt dårlig 400w strømforsyning HD 4850 om du har en kvalitets strømforyning Ytelses forskjellen mellom disse er ikke så veldig stor, men 4830 bruker mindre strøm enn 4850 -På Nvida siden er vel 9800gtx+ det enstete som kan måle seg med HD 4850 HD 4830 9800gtx+ er som oftest dyrere en Hd 4850 og yter ca like godt, men siden komplett har superweekend får du faktisk et XFX 9800gtx+ 1320,- som er ganske billig -sammenligning av 4830-4850-9800gtx+ Som du ser i testen over er ytelsen til 9800gtx+ ganske lik 4850 og jeg tror strømforbuket er ganske likt, har selv bygd noen pcer med 4830 og 4850 fungerer knirkefirtt 9800gtx+ derimot har jeg desverre ikke så veldig mye erfaring med, men sikkert et godt kort Endret 31. januar 2009 av super_1990 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå