Lufthode Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 (endret) Jeg skulle ha dress til et bryllup, og for å få tak i en pen, og passende dress gikk jeg til en av byens gamle butikker for herreklær. Jeg presenterte at jeg ville ha en dress til et bryllup, som muligens måtte tilpasses litt. Da vi var midt i prøverunden for å finne rett dress, spurte jeg om pris, og fikk "3500" til svar. Etterhvert kom ekspeditøren frem til at det burde gjøres endel endringer på dressen, og at dette like gjerne kunne gjøres hos leverandøren, og fylte ut et skjema, med et par endringer på bukse, og et par endringer på jakken. Dressen skulle så leveres om et par uker. Da jeg var og skulle hente dressen i dag, ble jeg presentert for beløpet 5500 i kassen. Da jeg nevnte at jeg i utgangspunktet fikk vite at dressen skulle koste 3500, fikk jeg som svar at det kostet 1500 kr ekstra å gjøre de endringer ekspeditøren hadde notert. At jeg i utgangspunktet hadde fått oppgitt 3500, ikke 4000 ble ikke kommentert. Da jeg ikke var i det store humøret for krangel, betalte jeg for dressen, iom at jeg anså handelen for allerede gjennomført da jeg bestilte den. I ettertid føler jeg at ekspeditøren burde informert meg bedre om at det faktisk ville koste omtrent en halv gang dressens kostnad å gjøre de tilpasninger som trengtes. Ekspeditøren forespeilet meg at dette var en normal leveranse, tilpasset et bestemt behov, ikke en "spesialtilpasning". Burde jeg gå tilbake til butikken og be om et prisavslag? Endret 2. februar 2009 av Lufthode Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 jeg hadde ikke betalt i det hele tatt hvis det hadde hendt med meg. jeg pleier selv å få gjort mye av det samme som deg men da skal de ha 150 kroner els. regner med jeg handler hos en annen kjede enn deg. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Her hadde du hatt en svært sterk sak om du hadde latt være å betale for dressen. Tror til og med du hadde hatt krav på å få dressen til den prisen som ble forespeilet. Problemet er jo at dressen har du bruk for, og den får du ikke før du er ferdig med en eventuell saksgang, og setter butikken seg på bakbena tar det lang, lang tid Lenke til kommentar
Lufthode Skrevet 31. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2009 Takk for svar/tilbakemeldinger. Du sier at jeg muligens hadde hatt krav på å få dressen til forespeilet pris, hvordan er muligheten for å ta med kvittering, og kreve et prisavslag nå som man ikke lenger har "trusselen" om å heve kjøpet? Er forsåvidt litt mer enn 3 måneder til jeg gifter meg, men vet ikke om det er så populært om jeg kommer hjem med "ja, jeg hadde dress, men jeg krangla med de i butikken,så jeg leverte den tilbake".. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Jeg må faktisk melde pass her. Det er nok en del folk her med betraktelig mer kompetanse på det feltet enn meg. Du bør nok dra tilbake og snakke med dem, men hva du skal si til dem kommer nok litt an på hva du har krav på og hva som er god forretningsskikk. Du må selvfølgelig tilpasse argumentene til det. Lenke til kommentar
Keystone Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Det er vel vanlig at man betaler for tilpasninger, så når du innledningsvis spurte om pris er det forsåvidt naturlig at det er pris uten tilpasninger du får. Men selv om selgeren svarte på spørsmålet om hvor mye dressen kostet, så kunne han godt ha fortalt deg at tilpasninger kommer i tillegg, og da hadde du sikkert spurt om et overslag. Jeg synes uansett at 1500 (eller var det egentlig 2000?) for tilpasninger er ekstremt dyrt. Noen hundrelapper er vel mer vanlig. Da hadde du sikkert ikke reagert på prisen heller. Forstår godt at du føler deg snytt. Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Det lukter av dette, en butikk kan vel ikke bare ta så mye for å endre litt på en dress. Disse forandringene er som regel ikke dyre, kan ikke komme på å ha betalt mere en et par hundre kroner jeg, og jeg har kjøpt en del dresser. Har du hamdlet til en useriøs kjede eller hos en lokal forhandler? Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Rent juridisk har du ingen sak. Betaling av en vare regnes som en aksept av varen. Det du skulle gjort var å ikke ha betalt, eller protestert skriftlig på prisen. Vanskligere blir det når du ikke har dette skriftlig. Og dessverre, det er du som sitter med bevisbyrden. Høres kanskje kjipt ut, men det er slik virkligheten er. Men du kan jo selvfølgelig kontakte butikken. Er de seriøse så kommer de opp med et tilbud til deg. Lenke til kommentar
Lufthode Skrevet 2. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2009 Takk for gode svar. Har vel bestemt meg for å ikke bråke for mye, iom at jeg sikkert selv kunne vært mer aktiv med å spørre hvor mye justeringene skulle kostet, samt at jeg burde tatt "krangelen" før jeg betalte. Og nå har jeg jo tross alt en dress som sitter perfekt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå