newcom Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 (endret) Tiden for å søke høgskole og universitet er rett rundt hjørnet, med dette følger også bekymringer og usikkerhet angående karrierevalg. Jeg er nå inne til førstegangstjeneste og har tenkt å søke skole til våren. Har allerede fått plass på øko/adm. på BI, men pga finanskrisen og enorm konkurranse i den bransjen, har jeg blitt litt usikker. Samtidig er jeg usikker på hva annet jeg kunne tenke meg å jobbe med. Har litt begrenset muligheter, grunnet jeg bare har 2MX og 2BI av realfag fra videregående og poeng på ca 40. Jeg kunne godt tenkt meg en praktisk jobb, men er egentlig ikke typen som liker å være full av skit og møkk etter en arbeidsdag, selvom jeg takler fysisk jobb ganske bra. Er det noen erfarne mennesker som kan gi meg råd om hva slags yrker som kan passe meg? Har også planer om å besøke unginfo kontoret i oslo i vinterpermen... Endret 31. januar 2009 av newcom Lenke til kommentar
aspic Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Jobbe i nordsjøen? Dvs. vere full av skit og drit så lenge du er der, men heilt rein så lenge du er heime? Er gode pengar berre du taklar syklusen Lenke til kommentar
newcom Skrevet 31. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2009 Jobbe i nordsjøen? Dvs. vere full av skit og drit så lenge du er der, men heilt rein så lenge du er heime? Er gode pengar berre du taklar syklusen Har også at man tjener godt med penger ved å jobbe i nordsjøen. Men trodde det fantes egen vgs linje for den utdanningen? Har bare generell studiekompetanse jeg da... Men jobb ute i sjøen er nok ikke det som frister mest for min del Lenke til kommentar
aspic Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Kva er det som freistar? Ein "praktisk" jobb er ganske vagt føler eg. Interesserer du deg for noko spesielt? Lenke til kommentar
newcom Skrevet 31. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2009 Kva er det som freistar? Ein "praktisk" jobb er ganske vagt føler eg. Interesserer du deg for noko spesielt? Utenom småinteressen for business og økonomi er jeg usikker på hva jeg egentlig er interessert i. Føler jeg er litt allsidig når det kommer til praksis jobber, og er åpen for å lære. Er tross alt i militæret og gjør "skitne" og fysiske jobber for tiden, uten å klage for mye... Beklager hvis du ikke fikk så mye ut av hva jeg interesserer meg for i praksis, men kan nevne at jeg er litt interessert i sport og trening (men hvem er ikke det?) Lenke til kommentar
aspic Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 (endret) Hehe.. Her er ein god plass å starte i alle fall: http://utdanning.no/yrker Den øverste kategorien der passar vel deg? Nokre av yrkene krever vel at du går ei eiga linje på VGS, men blir dette noko problem? Du har jo allereie hatt faga som norsk, historie, osv, så du vil vel få fritak frå dei om eg ikkje tar heilt feil (med mindre det er noko nytt med kunnskapsløftet). Endret 31. januar 2009 av aspic Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Vurdert utdanning i forsvaret? Lenke til kommentar
Anina Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Må huske at selv om det finanskrise nå betyr det ikke at det er det når du er ferdig med din utdanning:) Jobb markedet endres stadig vekk, er det dårlige tider nå kan det bare bli bedre:) Så jeg syns du bør velge det du har lyst til og det du er intressert i! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå