Gå til innhold

Hvordan funker 26" for vanlig bruk?

Hanzo

Anbefalte innlegg

Jeg har nå vært frem og tilbake i snart 6 måneder med hva slags skjerm jeg skal kjøpe. Har vel funnet ut at en Samsung skjerm i 24" eller 26" er tingen, men har ikke helt siktet meg inn hverken på modell eller størrelse.

Noen som bruker en 26" her? Er småredd det blir litt for stort når du sitter bare en halvmeter fra skjermen?

Ellers bruker jeg egentlig skjermen for surfing, litt spilling av WoW og WAR, samt endel helikoptersimulator.

Noen som kan komme opp med noen gode forslag i prisklassen 2500-4000? TN panel er nok godt nok for mitt bruk, sitter helt rett foran skjermen så synsvinkel etc betyr svært lite.

Jeg holder en liten knapp på Samsung LCD Syncmaster 2693HM, men er som sagt litt bekymra for om 26" blir for stort. Ser også at du får f.eks 2443BW eller T240 betydlig billigere en de 4000 jeg må host opp for 2693 skjermen. Er det stor kvalitetsforskjell mellom f.eks T240 og 2693 skjermen, eller er prisen i hovedsak de 2 ekstra tommene?

Beklager å dra opp dette spørsmålet igjen folkens, men finner svært få forum etc som diskuterer temaet dessverre, er nok mer fokus på hovedkort og valg av korrekt skjermkort en monitor ser det ut til :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Satt med en 26" en stund, og måtte ha den mer enn en halvmeter fra meg for at det skulle være behagelig. Har du plass så er ikke dette noe problem.

Sitter med en 24" på jobben og det fungerer veldig bra.

26" og 24" har vel samme oppløsning? 1920x1200? Pixel-størrelsen på 24" er stor nok til at jeg ikke helt ser poenget med en 26".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...