GCardinal Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Fantastisk test ! håper flere slike kommer Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Telefonkiosker brukes jo også til enkelte andre ting. At de forsvant gjorde det nok litt vanskeligere for menneskeheten å reprodusere. Jeg vet ikke om Amobil testet ut det aspektet. Hadde nok vært en veldig aktuell test for folk pre-2000. Tek kan godt starte opp retrotest.no. Jeg er så nostalgisk at jeg nærmest lever mer i fortiden enn nåtiden. Mimrer ofte om tiden når mobiltelefonen var stor nok til å fungere som selvforsvarsvåpen i tillegg. Var en bedre tilleggsfunksjon det enn kamera og GPS. Hva skal man med det når gjengen omringer deg? Ta bilde av dem og markere av hvor man blir banket opp? A og B-gjengen la igjen skytevåpen hjemme og bevæpnet seg heller med en Motorola på 2 kg på 90-tallet. Med nærmere ettertanke trolig mer skadelig enn en Uzi... Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Jeg støtter retrotest.no! Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Hadde vært litt tøft ja, men tviler på at vi noen gang vil få se det. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Jeg støtter retrotest.no! *Registrere domene* Lenke til kommentar
Lord Darkness Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 HELT genial test! Beste på amobil.no noensinne!!!!! //LD Lenke til kommentar
Nator Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Tror det er mange utlendinger som bruker dem, enten fordi de ikke får mobil uten personnr (?) eller fordi de bare er her på ferie f.eks. Lenke til kommentar
Joananas Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Artig test! :-) Kom nylig opp i en situasjon hvor jeg og en venn av meg gjorde narr av en telefonkiosk for å være ubrukelig og nytteløs. Fem minutter senere innså vi at vi måtte ta en telefon, ingen hadde penger på mobilen og vi hadde mynter. Pinlig, men artig Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Kanskje jeg ler såpass mye bare fordi det er så sent (tidlig?), men... herregud så morsom lesning. "Tilsynelatende uovervåket"! :!: Lenke til kommentar
PT Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 (endret) Jeg observerte faktisk i går at (noen, i alle fall) av Telenors telefonkiosker også serverer trådløst internett! Sikkert ikke gratis, men det var nå en antenne som stakk opp på toppen og et par klistremerker for å reklamere for det hele. Endret 1. februar 2009 av PT Lenke til kommentar
FjuskeN Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Vi har en slik her på Fitjar Berre til og komme og se ;D Lenke til kommentar
Inc Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Når det snakkes om retro så kommer jeg ikke til å glemme en spesiel "mobiltelefon" , næmlig Motorola sin nmt900. Litt artig beskrivelse de har på denne telefonen "Slæbbar" eller slepbar om noen vil Dette var en ypperlig enhet til å forsvare seg med. "nunchaku" utformingen gjorde krølltråden som var elastisk og utstrekkbar meget mobil med lang rekkevidde pgr av enhetens egenvekt "2,8" kilo uten ekstrautstyr. *Sukk* gelmmer aldri denne telefonen. Nå ligger den godt tileiret på bunnen av ett fjellvann. Ingen vet helt sikkert hvs osm skjedde, om det var egenvekten av telefonen som fikk båten til å kantre eller båten gikk ned av fri vilje.... RIP nmt900 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 *Sukk* gelmmer aldri denne telefonen. Nå ligger den godt tileiret på bunnen av ett fjellvann. .. og forurenser fisken med kadmium i store mengder. Huff! Det hadde vært utrolig stilig om noen hadde fått tak i en sånn "slæbbar" og sendt den til amobil for retrotesting. PS. Hvor i verden kan man finne et fungerende NMT telefonnett nå? Lenke til kommentar
Inc Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 *Sukk* gelmmer aldri denne telefonen. Nå ligger den godt tileiret på bunnen av ett fjellvann. .. og forurenser fisken med kadmium i store mengder. Huff! Det hadde vært utrolig stilig om noen hadde fått tak i en sånn "slæbbar" og sendt den til amobil for retrotesting. PS. Hvor i verden kan man finne et fungerende NMT telefonnett nå? Jaok, jeg dro den kanskje litt langt. Men sant at den gikk ned med båten. Mesteparten av "telefonen" har jeg, hvis noen vil ha.... Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 PS. Hvor i verden kan man finne et fungerende NMT telefonnett nå? Jeg tar dette semesteret et kurs i mobile nettverk (i bunn og grunn GSM og UMTS) og i følge foreleseren er det fortsatt noen operativer NMT-nettverk i Øst-Europa, og også muligens andre steder i verden. Lenke til kommentar
Arne_F Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Fantastisk test! Denne ligger nå i bokmerker! Lenke til kommentar
Lyot Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Det neste bil vel test av telefon på fly? Hehe, god idea. Så har de testet to ytterpunkter av mobilitet. Oppsumering av flytelefon-testen: + Tar uttrykket mobiltelefon til nye høyder - Fly koster en del Ringte med flytelefon en gang. Samtalen kostet mer enn flybilletten, for å si det slik Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Morsom test Det passer utmerket med slikt innimellom! Lenke til kommentar
L1234567890 Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Prisene ble vi imidlertid ikke informert om. I stedet står det oppgitt en nettadresse du kan gå til for å sjekke priser. Dette krever igjen at du har en mobiltelefon eller en bærbar PC med internettilkobling med deg. Dersom du hadde det hadde du sannsynligvis ikke stått inne i telefonkiosken. Da vi prøvde å gå til nettadressen vel tilbake på kontoret, fant vi ut at nettadressen ikke lenger var i bruk. Dermed måtte vi søke oss frem til prisene. Her er dagens "prisoversikt". :lol: Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Disse røde telefonkioskene, som heter "Røst", ble designet i 1932, rundt 20 år etter at telefonkioskene dukket opp på gatene.Man er ganske god når man designer en telefonkiosk 20 år etter at den har vært i bruk Den setningen kan leses på to måter, du leste den feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg