Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 må man til tannlegen for å fjerne tannhull? eller kan de forsvinne ved tannpuss og slikt. Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Hull i tennene er permanente, dentin og emalj er ikke-reproduserbart vev. Med det sagt trenger en ikke alltid å lagge hull som er overfladiske, det vil si ytlige, gjennomgående hull på emaljen, med synligt dentin. Dersom en kommer til med tannbørsten, vil en kunne holde det rent nok for at ikke karies skal få feste. Sitter hullet mellom tennene eller på andre steder der en ikke kommer til, bør man lage hullet. Dype hull som er gjennomgående helt ned til pulpaen i tannen, må rotfylles. Slike hull blir ikke til over dagen, derfor er det lurt å lage små hull før de ender opp som store. Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Men om tennene får hvite flekker som vil si at det er i ferd med å bli hull der, så ordner det seg selv. Det sa tannlegen min at om jeg er ekstra nøye med tannpussen og bruker fluor, så vil de begynende hullene ordne seg selv og jeg trenger ikke å borre. Og det stemmte faktisk med mange av de. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå