frevild Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Selvfølgelig, men da får de presentere det som tro og ikke som viten, som enkelte gjør. Utvilsomt, iallfall hvis man med "viten" mener vitenskapelig beviste fakta (og det er vel den normale forståelse av ordet). Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Nemlig. Folk må gjerne få tro på hva de vil, men når en presenterer det som sannheter må en ha noe å bygge det på. Lenke til kommentar
okasin Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Nemlig. Folk må gjerne få tro på hva de vil, men når en presenterer det som sannheter må en ha noe å bygge det på. For dem som tror på Gud, så er det sannheten.. Så det du skriver, blir liksom litt selvmotsigende.. man kan altså gjerne tro hva man vil, men ikke om det ikke er "bevist" først? Blir litt sånn "heksejakt" spør du meg, vi kaster dem på sjøen, flyter de, så er de hekser.. drukner dem, så ..ups ja ja.. Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Så det du skriver, blir liksom litt selvmotsigende.. man kan altså gjerne tro hva man vil, men ikke om det ikke er "bevist" først? Nei, han sier at en kan tro hva en vil, men ikke uten videre presentere det som sannhet. Ingen selvmotsigelse der. Lenke til kommentar
geebs Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Hvor utrolig upraktisk er det ikke at en gud nekter å åpenbare sin eksistens for de han er gud for? Når vi kan anse det som en naturlig effekt at jo smartere og mer utdannet mennesker blir, jo mindre religiøse blir de så virker det som en veldig dårlig guddommelig plan at disse menneskene, de som kan gjøre mest for menneskeheten, på godt og vondt, skal finne det vanskeligst å motta guds ord og da også lage kvælm for resten av menneskeheten. Jeg må si meg enig med trådstarter. Dualitet er i høy grad et viktig konsept i Bibelen (naturligvis ikke begrenset til den) så hvis man skal tro at enkelte mennesker kan ha fått krefter fra gud til å gjøre godt, MÅ man tro at enkelte kan ha fått krefter fra Satan eller andre makter for å gjøre ondt. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 28. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2009 jeg gjenopliver debatten med motivasjonen min for å poste emnet..: Jeg går til Dagbladet og VG og sier at en navngit trollmann la hånden sin på meg og ga meg kreft. ville aldri blitt trodd på. hvorfor blir egentlig healere trodd på, når det er like vanskelig å bevise som min påstand? Hvofor er norske mediers kildekritikk så lik befolkningen i norge sin kildekritikk anno 1750? greit nok at kildekritikk og sannheten er for kjedelig for norges største aviser... men... hvem skal fortelle oss sannheten, da? Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Jeg går til Dagbladet og VG og sier at en navngit trollmann la hånden sin på meg og ga meg kreft. ville aldri blitt trodd på. Trodd på eller ikke er ikke så vesentlig, tror jeg. Hadde du vært kjendis og kom med en slik påstand, så ville de nok trykket saken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå