Denzo Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Hei, har nylig gått til innkjøp av ett helt nytt system med følgende komponenter: Asus Rampage Extreme 2 Core i7 940 GSkill 1600 mhz DDR3 (6GB) Asus GF GTX280 Physix Har lekt litt rundt i bios og funnet "Level up" knappen, og hevet frekvensen fra 2.93 til 3.2 ghz. Dette fungerer selvfølgelig strålende, men jeg vil ha MYE mer, har for tiden kun standard kjøling, men om reviews av denne cpu`n jeg har lest stemmer, så har jeg fortsatt endel og leke med før vannkjølingen kommer. Målet er 4++ på alle fire Så om noen her kan komme med noen tips og retninger jeg kan starte på, hadde jeg satt stor pris på det (ikke at 3.2 ikke holder, men mye vil ha mer) (har lite lyst til å fikle rundt i bios uvitende om hva jeg faktisk gjør) MvH D Lenke til kommentar
smy Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 se den film ,der blit i7 overklokk forklar gansk bra Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 se den film ,der blit i7 overklokk forklar gansk bra Hmm, hvor i BIOSEN er han? finner ikke ette sted som ligner engang... *SYSTEM I SIGG* Lenke til kommentar
smy Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 (endret) Han på youtube bruker et gigabyte mb.Jeg tenker på alt folk skulle hører hvordan du overklokk og hva du bruk tenk på osv.Ikke hvor de funksjon er i bios, siden forskjell hovedkort ikke har samme opplegget. Endret 1. februar 2009 av smy Lenke til kommentar
Denzo Skrevet 2. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2009 Hei igjen folkens, filmen fra youtube var grei den, ga meg litt mer forståelse for hva jeg må gjøre, men langt i fra nok, jeg har fortsatt ikke peil på hva de forskjellige instillengene fakisk gjør, alså cpu mulitiplier er jo grei, og forsovidt base clock, men Biosen i rampage kortet er jo helt forskjellig fra absolutt alt annet, og den gir meg ikke samme valgene som han på filmen får, ergo ikke samme resultater... i Flg reviews av Asus Rampage 2 Extreme, får folk faktisk en BaseClock på 200+ mhz... min monger etter 165. får selvfølgelig ikke multiplier over 22 (940 cpu) og jeg har ikke peil på hva QPI og DRAM freq gjør for cpu clock :/ vet bare at med QPI på min. og DRAM på min. får jeg kjørt BCLK på 165 uten problemer... CpuZ3.6Ghz.165B.bmp Jeg vet heller ikke hva alle andre settings i bios ang. overklokking gjør, og forklaringen på dem i bios er så som så "MIGHT help BCLK overclock" ? Har som sagt sett opptil fler reviews av dette kortet med BCLK på 200++ mhz, og etter min foståelse, er det denne jeg må få, da multipliern er låst til 22. Hjelp? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå