Gå til innhold

Formatere fra Vista>Win7 til XP


Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg har vista > Win7 på pcen. Men så skal jeg formatere til bare XP. Så jeg putter inn cden, kommer frem til siden hvor jeg skal velge. Og når jeg trykker på ' Installer windows XP ' Så kommer det en feilmelding om at det ikke går. Check for solutions on web. Står det. Noen som kan gi meg en fin liten fremgangsmåte og gjøre det på? hvis jeg gjør feil. Eventuelt flere måter. Så jeg får prøvd meg litt frem. Jeg er ganske nybegynner på dette så hadde vært fint med litt hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

de guidene der hjalp meg ikke så mye.

 

''1) Shall we begin? (Image 1.1)

 

After configuring the system for booting from a CD, the Windows Setup screen appears.

 

At this point, Setup is loading the driver files it needs to continue with installation.''

 

Jeg vet ikke helt ossen jeg skal 'boote' cden. Hørt at man gjør det på oppstarten eller noe. Men vet ikke ossen. :)

 

 

MERK: Jeg putter i XP PRO CD-en også kommer det opp : 336139.jpeg

 

Installer Windows XP Proffessional - knappen er mørk. Det går ikke å trykke på den!

 

Any ideas?

Endret av square
Lenke til kommentar

Har ingen smarte ideer når det gjelder problemet ditt, men siden du sier du bare vil ha XP.

 

Start PC'en og få opp BOOT menu ? Det varierer fra hvilken BIOS det er men hos meg er det F8, når du får opp menyen velger du CD rom, og trykker når det kommer "boot from cd..." Deretter tror jeg du finner ut resten selv. Ganske straight forward :thumbup:

Lenke til kommentar
Har ingen smarte ideer når det gjelder problemet ditt, men siden du sier du bare vil ha XP.

 

Start PC'en og få opp BOOT menu ? Det varierer fra hvilken BIOS det er men hos meg er det F8, når du får opp menyen velger du CD rom, og trykker når det kommer "boot from cd..." Deretter tror jeg du finner ut resten selv. Ganske straight forward :thumbup:

 

Det er ikke noe boot meny eller noe når jeg starter opp pcen. Det er bare ' Change Boot Device ' Eller noe. Og jeg trykker på den men da står det bare enable og disable boot ogsånn. Ikke noe ' Boot CD ' ..

Lenke til kommentar
Har ingen smarte ideer når det gjelder problemet ditt, men siden du sier du bare vil ha XP.

 

Start PC'en og få opp BOOT menu ? Det varierer fra hvilken BIOS det er men hos meg er det F8, når du får opp menyen velger du CD rom, og trykker når det kommer "boot from cd..." Deretter tror jeg du finner ut resten selv. Ganske straight forward :thumbup:

 

Det er ikke noe boot meny eller noe når jeg starter opp pcen. Det er bare ' Change Boot Device ' Eller noe. Og jeg trykker på den men da står det bare enable og disable boot ogsånn. Ikke noe ' Boot CD ' ..

 

Kan du ikke gjøre slik at du booter fra CD? Det er vel en innstilling i BIOS?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Har ingen smarte ideer når det gjelder problemet ditt, men siden du sier du bare vil ha XP.

 

Start PC'en og få opp BOOT menu ? Det varierer fra hvilken BIOS det er men hos meg er det F8, når du får opp menyen velger du CD rom, og trykker når det kommer "boot from cd..." Deretter tror jeg du finner ut resten selv. Ganske straight forward :thumbup:

 

Det er ikke noe boot meny eller noe når jeg starter opp pcen. Det er bare ' Change Boot Device ' Eller noe. Og jeg trykker på den men da står det bare enable og disable boot ogsånn. Ikke noe ' Boot CD ' ..

 

Kan du ikke gjøre slik at du booter fra CD? Det er vel en innstilling i BIOS?

 

Ossen kommer jeg inn i BIOS da? Det er bare Change Boot Device på starten eller noe. Så er det eneste jeg kan gjøre er å Enable/Disable Boot. Alt som har med boot der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...