Gå til innhold

Blokkering av torrentnedlasting

Anbefalte innlegg

Jeg skiftet relativt nylig til nextgentel som ISP. Helt siden den gang har et veldig provoserende problem oppstått. Jeg kan ikke lenger sette på torrentnedlastninger og forlate maskinen, dette vil føre til at alle maskinene i nettet mister internettforbindelse. For å fikse dette må routeren enkelt og greit reboote. Jeg får også TV-gjennom nettet og denne mister ikke forbindelsen. Dette får meg til å trekke konklusjonen at nextgentel blokkerer nettverksforbindelsen min pga torrentnedlasting, noe jeg reagerer på ettersom det torrent i seg selv ikke er forbudt. Har nextgentel lov til å gjøre dette?

Mvh Håkon

Endret av SkoMedHull
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv og sett ned antall connections i torrentklienten din.

Veldig få routere orker mange torrents pga. det blir fryktelig mange connections. Dermed kneler den. Spesielt de billige, som ISP´er sender ut.

Bruk routeren fra NGT som et rent modem, og få deg en god router som tåler mange connections. Da vil nok problemet være løst.

Lenke til kommentar

Torrents er et herk for rutere, selv bruker jeg NGT sin ruter men har satt ned antall connections da jeg får gode seeds uansett.

Har ellers aldri hatt problemer med hastighet på linjen, får den hastigheten jeg skal ha 24/7 :)

Selv restarter jeg ruteren i ny og ne, da jeg "føler" :p at det går raskere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...