SkoMedHull Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 (endret) Jeg skiftet relativt nylig til nextgentel som ISP. Helt siden den gang har et veldig provoserende problem oppstått. Jeg kan ikke lenger sette på torrentnedlastninger og forlate maskinen, dette vil føre til at alle maskinene i nettet mister internettforbindelse. For å fikse dette må routeren enkelt og greit reboote. Jeg får også TV-gjennom nettet og denne mister ikke forbindelsen. Dette får meg til å trekke konklusjonen at nextgentel blokkerer nettverksforbindelsen min pga torrentnedlasting, noe jeg reagerer på ettersom det torrent i seg selv ikke er forbudt. Har nextgentel lov til å gjøre dette? Mvh Håkon Endret 31. januar 2009 av SkoMedHull Lenke til kommentar
linuxmakke Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Jeg har også NGT, og dette har aldri hendt meg. Så det skjer bare ved torrent lasting og ikke P2P ? Lenke til kommentar
SkoMedHull Skrevet 31. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2009 Jeg har også NGT, og dette har aldri hendt meg. Så det skjer bare ved torrent lasting og ikke P2P ? Ja, bare torrent. Har ikke møtt på et eneste annet problem med nettverkforbindelsen. Lenke til kommentar
linuxmakke Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Du har prøvd med en annen port i torrent programmet osv tipper jeg ? Lenke til kommentar
formann Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Prøv og sett ned antall connections i torrentklienten din. Veldig få routere orker mange torrents pga. det blir fryktelig mange connections. Dermed kneler den. Spesielt de billige, som ISP´er sender ut. Bruk routeren fra NGT som et rent modem, og få deg en god router som tåler mange connections. Da vil nok problemet være løst. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Har selv ngt og hadde dettte problemet jeg også en stund og problemet mitt var som de andre her sier. Nemlig at routeren takker for seg. Nå bruker jeg routeren som kun modem og har en DIR-655 som router. Nå har jeg ingen problemer. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Torrents er et herk for rutere, selv bruker jeg NGT sin ruter men har satt ned antall connections da jeg får gode seeds uansett. Har ellers aldri hatt problemer med hastighet på linjen, får den hastigheten jeg skal ha 24/7 Selv restarter jeg ruteren i ny og ne, da jeg "føler" at det går raskere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå