Gå til innhold

Tips til treningsmusikk?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg vil bare ha litt innspill til låter som får dere litt i gang og gira. Alle kjenner til Eye of the tiger fra survivor som får alle til å stå litt på tærne.

 

Men jeg finner ikke så mye jeg virkelig blir gira på, driver for det meste med boksing og vekter så kunne tenkt meg noe å sette på høyttaleranlegget mitt.

Jeg har til tider hørt på litt Insomnium (Finsk metal) og disturbed.

Er ute etter noe musikk med "trøkk" i. Som får blodet til å pumpe litt, gjerne av den hardere typen. Metallica funker ikke for meg. Liker låter som virkelig kjører opp ting i starten og så stopper alle instrumenter i 1-2 sek og så smeller det for fullt. (Om noen skjønte den :p)

 

Uansett, noen som har noe med litt beat i, av den hardere typen man blir litt aggressiv av. Ikke pantera, black label eller noe i den sjangeren. liker ikke vokalen.

 

Takk for tips :thumbup: !

 

Beklager hvis dette er feilpostet

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har jo klassikeren fra Rage Against The Machine: Killing In The Name Of. Denne, spesielt de siste 30 sekundene, gir de fleste lyst til å slå fra seg. Ellers har jeg vært svært glad i Fucking in the Bushes av Oasis helt siden jeg hørte den i Snatch. Begge disse låtene fins på Spotify.

Lenke til kommentar

De eneste artistene jeg har på treningsmp3spilleren for øyeblikket er Blind Guardian, Breaking Benjamin, Dream Theater, In Flames og Korn.

 

Noen utdrag som jeg synes virkelig motiverer er:

 

Korn - Hypocrites

Korn - Twisted Transistor

Korn - Coming Undone

Korn - Got the Life

Korn - All in the Family

Korn - Justin

Korn - Right Now

Korn - Did my Time

Dream Theater - Panic Attack

Dream Theater - Honor Thy Father

Dream Theater - Stream of Consciosness

Dream Theater - This Dying Soul

In Flames - Another Day in Quicksand

In Flames - The Quiet Place

In Flames - Bullet Ride

In Flames - As the Future Repeats Today

In Flames - Borders and Shading

In Flames - My Sweet Shadow

Breaking Benjamin - Blow me Away*

Breaking Benjamin - Had Enough

Breaking Benjamin - Firefly

Breaking Benjamin - Shallow Bay

Blind Guardian - The Soulforged

Blind Guardian - Under the Ice

Blind Guardian - Battlefield

Blind Guardian - The Script for my Requiem

Blind Guardian - Born in a Mourning Hall

 

* Dersom du

først så blir Blow me Away uslåelig som treningssang. :)

 

Leter også konstant etter andre artister som kan ha bra treningssanger, men det finnes da så alt, alt for mye skit der ute. :)

Lenke til kommentar
treningsmusikk er høyst personlig. poenget er å finne noe energisk som får deg i riktig stemning og får deg til å gi det lillle ekstra.

 

Ja det er det. Og derfor sier emnetittelen "tips". Jeg ba dere ikke fortelle meg hva jeg skal høre på, men jeg ville ha innspill så jeg kanskje finner noe jeg liker ;)

Lenke til kommentar

Trance er bra til joggeturer. Techno ( syre, xtc osv "tripp'n"musikk ) noen folk synes det er greit til styrketrening, men jeg synes ikke det fungerte så bra, så jeg trener styrke uten musikk.

til joggeturer vil jeg si at musikk i det heletatt fungerer bra, om det er radio,rock, blues eller noe annet spiller ingen rolle, musikken forsvinner når du trener, derfor synes jeg trance er best.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...