Gå til innhold

Mobil med qwerty tastatur, noen erfaringer?

Elisee

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal nå kjøpe meg ny tlf, og lurer litt på HTC Touch Pro eller Xperia x1, noen som har noen andre forslag er det bare å si ifra! Jeg ble veldig inspirtert av env, men som ikke kommer til Norge, og det var først da jeg fikk sansen for qwerty-tastatur. Siden jeg ikke har fått brukt dette i daliglivet er jeg ikke helt sikker på om det egentlig er det jeg vil ha, og lurer på om noen har noen innspill. Er dere fornøyde med det? Er det vanskelig? Dette blir også min første Windows tlf, så kommer nok til å bruke litt tid på å venne meg til systemet.

Tusen takk for alle svar! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det krever jo litt tilvenning, men når man først får brukt det litt kjenner man hvor deilig det er å ha en tast for hver bokstav. Når det kommer til tastaturene på Touch Pro og Xperia, så syns ihvertfall jeg at tastaturet på Touch Pro er mye bedre enn på ZXperia. Det har flere taster, samt at tastene er bedre markert og dermed bedre å skrive med. Det har også piltaster, samt noen snarveistaster som Xperia ikke har på sitt fulltastatur. Xperia er dog igjen bedre på batterilevetid samt at den har hakket større og bedre skjerm, og minijackutgang.

Du kan jo ta deg en tur til en butikk, Elkjøp har vel som regel Xperia i butikken så du kan få prøvd den. Touch Pro kan det være verre å finne i en butikk, men det er sikkert noen som har den også.

Lenke til kommentar

Touch Pro har de særnorske tegnene på piltastene, slik at piltastene må holdes inne eller Fn-knappen trykkes inn, eller så kan man bruke XT9, da vil de ligge under A og O. Den norske versjonen av Xperia har vel enda ikke kommet på markedet, men denne vil vel kun få samme løsning som Touch Pro har. Slik den er i dag finnes vel Æ og Å under A, og Ø under O, hvis jeg ikke husker helt feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...