linuxmakke Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 (endret) Hallo. Har hatt en rekke uforklarlige problemer med data maskinen i det siste. Håper det er noen som klarer å løse mysteriet. 1. Av og til får jeg VIDEO error code i BIOS altså - 1 langt beep etterfølgt av 3 små etter et par restarts booter dataen som normalt. 2. Før vista begynner og loade kan det komme artifacts på hele skjermen, dette skjer da veldig skjeldent, etter 20 sec begynner Vista og loade normalt uten noen problemer. 3. PC'en låser seg fullstendig uten noe sammenheng hva jeg gjør på daten, har sjekket loggen til windows og der er det ingen problemer i tiden før crashet. Dette oppstår veldig random, noen dager funker alt helt topp. Hva jeg har testet: - Har gjorde en stress test på skjermkortet , det skjedde ingen crash i løpet av denne tiden. - Har skifta skjerm kabel - Memtest (passed) - Spinrite(passed) - Flasha BIOS (Jeg hadde akkurat de samme problemene i Windows XP, og har ikke fått noen ny hardware den siste tiden heller.) Håper dere har noen ideer om hva det kan vere Endret 30. januar 2009 av linuxmakke Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Virker ut som det er selveste skjermkortet som er i ferd med å si takk for seg og god natt. Lenke til kommentar
linuxmakke Skrevet 30. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2009 Ja, eg også det jeg tror men finnst det noen skikkelige tester for skjermkort ? Da mener eg bortsett fra stress tests ol. Lenke til kommentar
a_sondre Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Det gjør det. Prøv 3dmark, dette vil teste og stresse grafikkortet hardt, og du vil da mest sansynlig kunne avdekke feil. Gir ofte små eller store forstyrrelser i bildet om det er noe feil. En slik feil kan også skylles for varmt skjermkort, ofte skyldes det mye støv eller feil på kjøleløsningen\ viften. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 De pipene du får er feil på skjermkortet. Sjekk om at skjermkortet sitter skikelig i sporet, hvis det gjør det, tror jeg du bør begynne å lete etter nytt skjermkort. Vet du hvilken BIOS du har, kan du sjekke nærmere her hva de pipene betyr: http://www.bioscentral.com/ Bruk menyen til høyre for din BIOS. Lenke til kommentar
linuxmakke Skrevet 2. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2009 Ny clue - Display driver R300 stopped responding and has successfully recovered. , etterfulgt av bluescreen (bokstavelig talt - ikke noe error informasjon bare en blå skjerm) deretter restartet den. MERK at dette har bare skjedd 1 gang, resten av gangene skjer det samme som nevnt tidligere. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Litt dum av meg da, men glemte å spørre om hvilket skjermkort har du. Virker som du har et ATI kort, men hvilket? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå