Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Mystiske problemer med dataen den siste tiden.

Anbefalte innlegg

Hallo.

Har hatt en rekke uforklarlige problemer med data maskinen i det siste. Håper det er noen som klarer å løse mysteriet.

1. Av og til får jeg VIDEO error code i BIOS altså - 1 langt beep etterfølgt av 3 små

etter et par restarts booter dataen som normalt.

2. Før vista begynner og loade kan det komme artifacts på hele skjermen, dette skjer da veldig skjeldent, etter 20 sec begynner Vista og loade normalt uten noen problemer.

3. PC'en låser seg fullstendig uten noe sammenheng hva jeg gjør på daten, har sjekket loggen til windows og der er det ingen problemer i tiden før crashet. Dette oppstår veldig random, noen dager funker alt helt topp.

Hva jeg har testet:

- Har gjorde en stress test på skjermkortet , det skjedde ingen crash i løpet av denne tiden.

- Har skifta skjerm kabel

- Memtest (passed)

- Spinrite(passed)

- Flasha BIOS

(Jeg hadde akkurat de samme problemene i Windows XP, og har ikke fått noen ny hardware den siste tiden heller.)

Håper dere har noen ideer om hva det kan vere :thumbup:

Endret av linuxmakke
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det gjør det. Prøv 3dmark, dette vil teste og stresse grafikkortet hardt, og du vil da mest sansynlig kunne avdekke feil.

Gir ofte små eller store forstyrrelser i bildet om det er noe feil.

En slik feil kan også skylles for varmt skjermkort, ofte skyldes det mye støv eller feil på kjøleløsningen\ viften.

Lenke til kommentar

Ny clue - Display driver R300 stopped responding and has successfully recovered. , etterfulgt av bluescreen (bokstavelig talt - ikke noe error informasjon bare en blå skjerm)

deretter restartet den. MERK at dette har bare skjedd 1 gang, resten av gangene skjer det samme som nevnt tidligere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...