bobb Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Hei Jeg har akkurat kjøpt meg en ny router (D-link dir-655), men fikk ikke noe bedre ytelse enn min gamle Netgear router. Kan det være så enkelt at et par av PC'ene har 3-4 år gamle usb nettverkskort? Er det lurt å benytte D-link usb nettverkskort til dir-655, og i så fall hvilke? Vil f.eks D-Link DWL-G132 AirPlus være greie kort?. Jeg har Canal Digital internett. Mediasenter PC'en er koblet via kabel fra routeren. Jeg har i snitt 4 andre PC'er gående (egen kontor PC og kone og barns PC'er) En Dell Laptop ser ut til å fungere utmerket uansett hvor jeg er i huset, mens 2 stasjonære, en med et Belkin kort og en med et Acer kort klarer så vidt å koble seg opp. Begge stasjonære er ca 10 meter fra Routeren, uten direkt fri sikt, men ikke mer enn 1 og 2 vegger fra Routeren. Er det andre ting jeg trenger å tenke på ved oppsett av Routeren, slik at jeg sikrer maksimal ytelse til alle PC'er? Takknemlig for svar i en folkelig terminologi ( skjønner desverre ikke mye av WAP og WIP eller WAN eller LAN eller TKI eller noe) Jeg er godt over 40 men trenger å bli forklart dette som en 5 åring. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Det du bør skaffe deg er et kort som støtter 11n-standarden (300Mbit). Denne bruker flere antenner og gir best resultat innendørs. https://prisguiden.no/fritekst_sok....=&pricemax= Lenke til kommentar
bobb Skrevet 8. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2009 Takk for svar. Kjøpte et par D-link DWA-140 som var blandt produktene i lista du henviste til. Funker utmerket og vi har nå ikke noen problemer med å ha god hastighet på både 5 og 6 maskiner samtidig. Jge leste en eller annen plass (husker ikke hvor) at hvis en maskin har dårlig antenne, så påvirker dette hele nettet i huset?? Stemmer dette, når man skulle tro at routeren sender i full hastighet uansett? Det du bør skaffe deg er et kort som støtter 11n-standarden (300Mbit).Denne bruker flere antenner og gir best resultat innendørs. https://prisguiden.no/fritekst_sok....=&pricemax= Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 (endret) Det som skjer er at routeren kan sette ned hastigheten mot den klienten med dårlig signal. Dermed vil mere av tiden bli opptatt med å sende til den dårlige klienten. Det samme skjer dersom du har klienter med 11n og 11g på samme nett. Der vil 11g bruke 6 ganger så lang tid på å overføre samme datamengde. Routeren setter opp hastigheten mot de gode klientene, men vil da ha mindre tid ledig. For internettbruk vil du trolig ikke merke dette når du bruker 11n på klientene. Endret 8. februar 2009 av la7dfa.com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå