b-real Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Hellu folks. Jeg har fått den ærefulle oppgaven med å oppgradere pc'en til svigermor men jeg har kommet over noe som jeg stusser ganske på. PC'en er en HP Pavilion a1315.no CPU: AMD Sempron 3200+ Palermo (1790 Mhz) Hovedkort: MSI AMETHYST-M Chipset: ATI Xpress 200 (RS480) RAM: PC3200 512MB DDR (400MHz) Skjermkort: Intregrert i hovedkortet. Første spørsmålet er vel primært om RAM. Fisket opp CPU-Z men der fikk opp DDR med 200MHz og ikke 400MHz som det står på rambrikken. Hvorfor kjører den ikke 400MHz slik som brikken står på? Så stusser jeg samtidig på at den kjører DDR1 men har støtte for et PCI Express 1.0a som skjermkort? Har da virkelig ikke DDR2 kommet lenge lenge før PCI-E kom eller er det bare HP som er virkelig kuken og setter i DDR1-ram? Skjermkort: Et ufattelig noob spørsmål men jeg vil da sterkt tro at et skjermkort med "NVIDIA GeForce 9400 GT" som kjører PCI-E 2 så burde ikke det være noe problem? De er vel bakoverkompatible? RAM: Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB (Kit w/two matched Value Select 512MB). Burde da være grei nok dette her vel for å kjører WoW i sånn passelig måte uten noe hardcore gaming vel? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå