JarlG Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Hei! Har fått høre av en kompis at han vil ha ny PC, og jeg tilbød meg da å bygge en for ham. PCen skal hovedsaklig være til gaming, men han vil også redigere litt og slike ting. At the moment spiller han ikke de tyngste spillene, men han vil at PCen skal vare en stund, og han vil kunne ha muligheten til å spille de nyeste spillene i en stund fremover. Jeg har satt opp en handleliste på prisguiden; Handleliste Alle varene er på lager på Amentio, så det er sannsynligvis der han bestiller fra - om ikke det forekommer noen forandringer i oppsett. Nå har jeg noen spørsmål; 1. Er hovedkortet bra i forhold til andre X58-kort? 2. Rammen, er den grei? 3. Viften til CPUen, noen erfaringer med den? (Har vurdert Noctua sin, men den er ganske dyr, og han liker blå neonlys. ) 4. DVD-spilleren/skriveren, er den bra/grei nok? (Den var anbefalt av hw.no) Forslag til endring tas gjerne imot! Takker for svar på forhånd! Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 den ser ganske god ut HK er bra, gpu er solid ram er innenfor 1,65v grensen... men psu har du ikke funnet? Lenke til kommentar
JarlG Skrevet 30. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2009 Det er sant! Glemte å legge den til prisguide-handlelisten. Hadde tenkt meg enten en Mist 1000W, eller en Corsair TX750W. Høres det bra ut? Holder 750W til oppsettet? Evt. kanskje enda et kort til i SLI - når det blir nødvendig. Takker for svar og påminnelse! Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 foreløbig vil en corsair 750w holde men snakker vi sli med 295gtx så er 1000w nesten minimum... bare pass på at det er en minst 2 8pin og 2 6pin kontakter på misten om du tar den... helst 4 stk 8pin... Lenke til kommentar
JarlG Skrevet 30. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2009 Vil dette gjelde modulære PSUer også? Er ikke så veldig god på PSUer og slikt, kunne du anbefalt en PSU med ca. 1000W? Takker for svar! Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 ja... de beste merkene vil jeg nok si er mist, corsair og thermaltake.... alle har psuer på 1000w eller mer... men husk at mange psuer over 750-800w ikke følger standard ATX størrelse, og er derfor større i lengde... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå