anaconda Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Hei Kjøpte en Wilfa BMA-25 brødbakemaskin til jul. Den funket kjempebra i begynnelsen, men nå har det oppstått et problem. Bakemaskin har to eltekroker. Den ene sitter godt på plass, mens den badre sitter løst. Dette medfører at eltrekroken blir sittende fast i brødet. Det er meget irriterende. Hva kan jeg gjøre? Er redd at en eventuell reklamasjon bare vil bli avvist. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 prøve seff. vet jo ikke om det går før du reklamerer.... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Vil ikke tro det skulle by på noen problemer. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Men synest å huske at eg fikk noenlunde det samme problemet på min. De skal jo kunne tas ut for vask disse elteknivene? Mener å huske at det ene falt av i noen tilfeller. Ta en prat med de. Lenke til kommentar
anaconda Skrevet 31. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2009 Ja eltekrokene kan tas av for vask, men når jeg setter de på igjen, er det bare en som sitter fast. Den andre sitter helt løst, og setter seg derfor fast inni brødet. Jeg har sendt mail til produsent. Håper de svarer. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Stikk til butikken den er kjøpt på, forklar saken. Dette er en mangel ved produktet, og du får det reparert eller bytta. Behøver ikke snakke med produsenten. Lenke til kommentar
anaconda Skrevet 31. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2009 Stikk til butikken den er kjøpt på, forklar saken. Dette er en mangel ved produktet, og du får det reparert eller bytta. Behøver ikke snakke med produsenten. Den bestilte jeg fra xd.no. Får vel sende de en mail. Lenke til kommentar
anaconda Skrevet 2. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2009 Da fikk jeg svar fra produsent. De sier at det skal være sånn. Synes det er rart at man må skjære eltekrokene ut av brødene. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Synest å huske at desto lenger brødet stod i desto vanskeligere var det å få ut brødet uten å fysisk ta av krokene... Har du prøvd å ta det ut med en gang det piper at det er ferdig? Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Det kan umulig være riktig at du må skjære eltekrokene ut av brødet. Send en mail til XD.no du. Lenke til kommentar
Snirfle Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Man må ikke skjære dem ut heller, det er en betydelig overdrivelse. Jeg har samme maskin, begge mine kroker er løse, begge sitter i brødet etter at det er stekt. Hvis man lar brødet avkjøle seg så er det bare å plukke dem ut uten bruk av hjelpemidler. Forutsetter at belegget på krokene er intakt, altså. Hvis man derimot er utrolig utålmodig, slik som jeg er, så kan man f.eks. passe på når programmet skifter fra hev til stek (det varsles om det litt i forveien mener jeg å huske) og bare plukke ut eltekrokene før stekingen i det hele tatt begynner. Krokene skal forresten være såpass løse av rengjøringshensyn. Det samler seg alltid litt grums i hullene. Lenke til kommentar
icenose Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Man må ikke skjære dem ut heller, det er en betydelig overdrivelse. Jeg har samme maskin, begge mine kroker er løse, begge sitter i brødet etter at det er stekt. Hvis man lar brødet avkjøle seg så er det bare å plukke dem ut uten bruk av hjelpemidler. Forutsetter at belegget på krokene er intakt, altså. Hvis man derimot er utrolig utålmodig, slik som jeg er, så kan man f.eks. passe på når programmet skifter fra hev til stek (det varsles om det litt i forveien mener jeg å huske) og bare plukke ut eltekrokene før stekingen i det hele tatt begynner. Krokene skal forresten være såpass løse av rengjøringshensyn. Det samler seg alltid litt grums i hullene. Helt riktig... jeg har hatt Wilfa brødbakemaskin (med èn krok) i 8 år, slitt ut èn maskin - bruker den MASSE! står på benken til en hver tid. Helt genial til pizzadeigen med eget deig-program. Jeg har selvsagt egen brød-oppskrift med rug,sammalt hvete, havregryn osv... Syltetøy har jeg laget, pasta blir bra, julekaken blir topp. Meget allsidig maskin Kroken følger i 80% av bakstene med brødet ut, dette tar jeg ut med en sånn "gløgg skje" med sugerør i skaftet, den er lang og passer fint inn i hullet til kroken. Jeg ser også på brødet hvilken retning kroken står, og vipper bare kroken ut motsatt vei - no problem... Krokene skal være løse... :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå