Gå til innhold

Reklamere på brødbakemaskin på grunn av "løs" eltekrok

Anbefalte innlegg

Hei

Kjøpte en Wilfa BMA-25 brødbakemaskin til jul. Den funket kjempebra i begynnelsen, men nå har det oppstått et problem. Bakemaskin har to eltekroker. Den ene sitter godt på plass, mens den badre sitter løst. Dette medfører at eltrekroken blir sittende fast i brødet. Det er meget irriterende.

Hva kan jeg gjøre? Er redd at en eventuell reklamasjon bare vil bli avvist.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man må ikke skjære dem ut heller, det er en betydelig overdrivelse. Jeg har samme maskin, begge mine kroker er løse, begge sitter i brødet etter at det er stekt. Hvis man lar brødet avkjøle seg så er det bare å plukke dem ut uten bruk av hjelpemidler. Forutsetter at belegget på krokene er intakt, altså.

Hvis man derimot er utrolig utålmodig, slik som jeg er, så kan man f.eks. passe på når programmet skifter fra hev til stek (det varsles om det litt i forveien mener jeg å huske) og bare plukke ut eltekrokene før stekingen i det hele tatt begynner.

Krokene skal forresten være såpass løse av rengjøringshensyn. Det samler seg alltid litt grums i hullene.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Man må ikke skjære dem ut heller, det er en betydelig overdrivelse. Jeg har samme maskin, begge mine kroker er løse, begge sitter i brødet etter at det er stekt. Hvis man lar brødet avkjøle seg så er det bare å plukke dem ut uten bruk av hjelpemidler. Forutsetter at belegget på krokene er intakt, altså.

Hvis man derimot er utrolig utålmodig, slik som jeg er, så kan man f.eks. passe på når programmet skifter fra hev til stek (det varsles om det litt i forveien mener jeg å huske) og bare plukke ut eltekrokene før stekingen i det hele tatt begynner.

Krokene skal forresten være såpass løse av rengjøringshensyn. Det samler seg alltid litt grums i hullene.

Helt riktig...

jeg har hatt Wilfa brødbakemaskin (med èn krok) i 8 år, slitt ut èn maskin - bruker den MASSE! står på benken til en hver tid. Helt genial til pizzadeigen med eget deig-program. Jeg har selvsagt egen brød-oppskrift med rug,sammalt hvete, havregryn osv... Syltetøy har jeg laget, pasta blir bra, julekaken blir topp. Meget allsidig maskin

Kroken følger i 80% av bakstene med brødet ut, dette tar jeg ut med en sånn "gløgg skje" med sugerør i skaftet, den er lang og passer fint inn i hullet til kroken. Jeg ser også på brødet hvilken retning kroken står, og vipper bare kroken ut motsatt vei - no problem...

Krokene skal være løse... :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...