Gå til innhold

Pris på speilreflex på vei opp?

Anbefalte innlegg

Så det der ja. Blir et ganske stort misforhold mellom D700 til 18K og D3 til 40K. På den annen side blir D3-prisen nå mer logisk i forhold til hvordan Nikon har priset D3X.

Sliter likevel med å forstå prisstrukturen på Nikon sine FX-modeller. Den henger ikke på greip slik jeg ser det

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det først og fremst japanerne som sliter med dette da... Industrieksporten har mer eller mindre halvert seg på et år nå og de kan rett og slett ikke dumpe valuttaregningen videre. Heldigvis er de fleste japanske bedrifter konservative og har store reserver som de kan tære på.

Hadde vært spennende å sett salgsutviklingen for Nikon i USA før og etter prishoppet. Amerikanere flest har null forståelse for valutta.

Lenke til kommentar

Valutakurs og amerikanere ja ;) Et kjent fenomen. Sitter nå litt på vent, er litt usikker på hvordan jeg skal gjøre det med foto-invistering for øyeblikket, hadde såklart ikke øknomi før jul da jeg i så måte burda ha oppgradert kamera, men, men...

Noen her som er forutseende nok til å kunne komme med et godt tips om jeg burde avvente noen mnd eller bare hoppe i det?

MVH

Brachioradialis

Lenke til kommentar
Det avhenger hva du har i dag og hvorfor du evt vil/ må oppgradere.

:) Er nok mere vil enn må som ligger til grunn for oppgradering ;) Oppgraderingen som er ønskelig er nok å gå fra D80 til D300. Har et ganske stort ønske om å gjøre den oppgraderingen og har faktisk økonomi til å gjøre det, men ønsker naturlig nok å få mest mulig ut av pengene. Da også tanke på optikk, ønsker å få tak i et OK objektiv også, hvilket har jeg desverre ennå ikke funnet ut av :p Prioriteringer, prioriteringer, så da må det tenkes nøye gjennom og være oppe til vurdering.

Så hvorfor... ønsket kommer noe pga hastigheten på autofokus, samt økt fps og ergometrien.

Takk på forhånd for svar :)

Lenke til kommentar
:) Er nok mere vil enn må som ligger til grunn for oppgradering ;) Oppgraderingen som er ønskelig er nok å gå fra D80 til D300. Har et ganske stort ønske om å gjøre den oppgraderingen og har faktisk økonomi til å gjøre det, men ønsker naturlig nok å få mest mulig ut av pengene. Da også tanke på optikk, ønsker å få tak i et OK objektiv også, hvilket har jeg desverre ennå ikke funnet ut av :p Prioriteringer, prioriteringer, så da må det tenkes nøye gjennom og være oppe til vurdering.

Så hvorfor... ønsket kommer noe pga hastigheten på autofokus, samt økt fps og ergometrien.

Da ville jeg først funnet objektivet jeg ønsket å oppgradere til. Spørsmålet her må bli hvilke brennvidder snakker vi om. Hvor mye penger er du villig til å bruker på objektiv og kamera. Skal du selge D80? Svaret på hvor du finner løsningen er antakeligvis bruktmarkedet på foto.no eller finn. Etter at Nikon lanserte sine FX-kamera er det mange som har valgt å selge D300.

EDIT: Evt kan dui sjekke denne tråden.

Endret av kimare
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...