blackbear Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Min datter på 6 år viser litt interesse for foto. Og har da lyst til å oppmuntre henne til å fortsette med det. Men det jeg lurer på da er om noen kan tipse meg om et skikkelig robust kamera. Finnes det noe som er støtsikkert og som tåler litt røff behandling? Vet selfølgelig at et kamera ikke tåler alt mulig. Om noen kunne gi meg et tips er jeg veldig takknemlig for det. På forhånd tusen takk!!!! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PJ426FqLv6 Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 (endret) Samsung S860 Pink virker som et veldig koselig kamera for en liten jente. Selges på Elkjøp. Men jeg vet ikke noe om hvor mye det tåler desverre Lykke til med kjøpet Endret 30. januar 2009 av Slettet-PJ426FqLv6 Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Noe med fjernkontroll er nok lurt. Jo flere tekniske dingser et barn mestrer tidlig desto bedre mener nå jeg. Ene nevøen min sluttet å ta bilder når han fikk eget kamera. Kan nok tenkes at det er lurt å analysere fotolysten litt. Muligheten for at det er samværet (med den som ser fotoinnteressen til barnet) som er det viktige for barnet er jo absolutt tilstede. Med dette mener jeg at jeg syns du skal være bevisst dette neste gang du ser denne fotoinnteressen, slik at du klarer å gjenskape det når barnet har sitt eget kamera. For det er vel barnets opplevelse rundt det med fotograferingen som er viktig om fotolysten skal opprettholdes. Slik at opplevelsen med det å ta bilder blir like positiv som den har vært. Lenke til kommentar
kenny28 Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 http://shopping.kelkoo.no/ssc-124901-vannt...italkamera.html Lenke til kommentar
nbmofo Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Olympus Mju SW kamerane tåler alle både støt og vann. Det går selvfølgelig ut over prisen. Fleste opp til 3 meter vanndybde, mens det ene går helt ned til 10 meter Lenke til kommentar
Sinna'gurk Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 er jo ikke sikkert du burde bruke tre tusen + - for et kamera til en seksåring da. ihvertfall burde du prøve ut med noe billigere først. Lenke til kommentar
kenny28 Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Jeg er i samme situasjon som deg. Datteren min på 6 år er i himmelen de få gangene hun får låne kameraet mitt. Jeg har og lyst å kjøpe ett kamera til henne, men synes at 3000 + + er drøyt. Men på en annen side så vet jeg at hvis hun får ett kamera til 1000 lappen så varer det ikke ut dagen Lenke til kommentar
world wide weird Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 (endret) Her er billigkameraene: https://prisguiden.no/vis_kategori.php?ca...ering=min_price Samsung S760 skal være et enkelt og bra kamera: http://www.cameras.co.uk/reviews/samsung-digimax-s760.cfm "This is one of the best entry level digital cameras on the market. I was very impressed with my test shots. The Digimax S760 produced a series of shots that are some way above average. The camera is also easy to use and has a low price tag." Endring: S760 er blitt erstattet av S860, men er fremdeles på markedet. Canon PowerShot A470 skal være bedre: http://www.cameras.co.uk/reviews/canon-powershot-a470.cfm "When you take the price into account this is an excellent camera. When it comes to picture quality it outperforms many more expensive cameras. Well worth adding to your shortlist." Endring: A470 er nå (jan. 09) blitt erstattet av A480, men er fremdeles på markedet. Begge kameraene koster 6-700,- kr. + veske (100,-) + SD minnekort (50-100,-) + AA batterier + evt. forsikring + evt. frakt. kenny28: "Jeg har og lyst å kjøpe ett kamera til henne, men synes at 3000 + + er drøyt. Men på en annen side så vet jeg at hvis hun får ett kamera til 1000 lappen så varer det ikke ut dagen." Slik jeg ser det, kan du enten kjøpe et solid kamera til dere begge, som også hun har bruksrett til, eller kjøpe et billig kamera (+solid veske!) som hun kan lære å ta vare på. Går det i stykker så har hun ikke kamera lengre og har muligens lært noe. -Man lærer ikke å være forsiktig av å gå med hjelm. Man lærer heller ikke å ta vare på tingene sine om man er vant med at de tåler alt. Det er også mulig å forsikre kameraet. Jeg kjøpte et billig digitalkamera fra JapanPhoto til nevøen min på 4 1/2 år, med solid veske (100,-) og fullforsikring i 4 år (300,-). Det var populært. Han tar masse bilder som jeg aldri hadde kommet på å ta. Mye dårlig selvsagt, men også noen som er helt fantastisk flotte. Han er kry over kameraet sitt og er forsiktig med det etter litt basic opplæring (-ikke ta på kameraets øye!). Går kameraet i stykker får han nytt kamera på forsikringen. Men foreldrene vil da ilegger ham en karantenetid før han får erstatningskameraet, -så han kanskje lærer noe... Endret 17. februar 2009 av Ronny1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå