trrunde Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Når jeg melder en vista maskin inn i domene får jeg opp en logon skjerm som jeg ikke liker. Likte mye bedre xp sin variant. Er det mulig å få vista til å se ut som xp på logon? legger ved bilder av det jeg mener: Lenke til kommentar
CP-Monkey Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Det skjønte jeg ikke helt hvorfor du gjorde, men mulig du bare kan gå inn å endre temaet. Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 31. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2009 Det skjønte jeg ikke helt hvorfor du gjorde, men mulig du bare kan gå inn å endre temaet. pga du slipper å skrive domenenavn\brukernavn du hadde valget rett under som viste at du logget på domenet Lenke til kommentar
enden Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Du logger deg på samme domene som sist gang automatisk, så med mindre du veksler mellom domener og lokale brukere ofte så er jo ikke dette noe praktisk problem. Lenke til kommentar
Hoppeslott Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Jeg lurer på akkurat det samme. Jeg har veldig lyst til at domene skal være i en rullegardinmeny. Grunnen til dette er at brukere ikke bestandig vet navnet på domene og/eller maskinnavn. Da prøver de enten å logge på lokal maskin med domenebrukernavn eller omvendt. Dette fører igjen til at de som plages ringer til meg. Lenke til kommentar
novastrum Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 (endret) Endringen må gjøres i GPO eller register. Ligger i GPO under Administrative maler ->System ->Pålogging ->Bruk alltid klassisk pålogging. Denne innstillingen tvinger brukeren til å logge på datamaskinen ved hjelp av den klassisk påloggingsskjermen. Som standard er arbeidsgrupper angitt til å bruke den enkle påloggingsskjermen. Denne innstillingen virker bare når datamaskinen ikke er i et domene. Endret 17. april 2009 av novastrum Lenke til kommentar
enden Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Denne innstillingen virker bare når datamaskinen ikke er i et domene.Fungerer dårlig når det er domene-maskiner det er snakk om Lenke til kommentar
novastrum Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Verdamt, hvordan klarte jeg å lese det feil. I mitt hode leste jeg "Denne innstillingen fungerer bare for maskiner i domene" Lenke til kommentar
hakonvl Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 GPO, hva er det for noe? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå