tengstedt Skrevet 16. april 2003 Rapporter Del Skrevet 16. april 2003 Hej Jeg skal snart købe bærbar Jeg overvejer disse tre maskiner: Zepto Znote 2100 AOpen 1545L ASUS 3800L Nogen erfaringer? - Skal jeg satse på Mobile Processor eller Desktop processor, når maskinen skal anvendes som erstatning for desktop erstatning? Batteritid er ikke væsenligt ! - Er 1024MB RAM nødvendigt til digital videoredigering? Tak. Mange hilsner Lars, Danmark :wink: Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 16. april 2003 Rapporter Del Skrevet 16. april 2003 desktop vil fungere da, det er bare at de bråker mye så sjekk at antall db de produserer ikke overstiger 30, og nei men anbefaler at du har 512mb-1024 så hvis du har penger er en gb okey Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 16. april 2003 Rapporter Del Skrevet 16. april 2003 Desktop pros. gjør at laptop'en blir mye varmere, men du får bedre ytelse, jeg har lest at laptopen får mindre batteri tid med en desktop pros. også. Lenke til kommentar
AlexK Skrevet 16. april 2003 Rapporter Del Skrevet 16. april 2003 Desktop pros. gjør at laptop'en blir mye varmere, men du får bedre ytelse, jeg har lest at laptopen får mindre batteri tid med en desktop pros. også. Alt dette er riktig. Jeg vil absolutt anbefale å holde seg unna laptoper med desktop-prosessor. Selv om man ikke har behov for god batterilevetid, er det forferdelig plagsomt med laptoper som støyer. Lenke til kommentar
It's me Skrevet 16. april 2003 Rapporter Del Skrevet 16. april 2003 Hvis batterikapasiteten ikke betyr noe, og den skal være en deskoperstatter er deskop-cpu et glimrende valg. Lenke til kommentar
AlexK Skrevet 16. april 2003 Rapporter Del Skrevet 16. april 2003 Hvis batterikapasiteten ikke betyr noe, og den skal være en deskoperstatter er deskop-cpu et glimrende valg. Nå varierer det vel litt hvor følsom folk er for støy, men jeg hadde ihvertfall ikke fått konsentrert meg om å gjøre noe fornuftig hvis jeg hadde vært nødt til å arbeide med et av disse støymonstrene. Men så lenge man ikke utsetter andre for ubehaget, ved f.eks. å ta maskinen med i en forelesningssal, så må man jo få lov til å gjøre som man vil. Lenke til kommentar
It's me Skrevet 16. april 2003 Rapporter Del Skrevet 16. april 2003 En deskop-cpu bærbar pc bråker ikke mere enn en gjennomsnittlig stasjonær pc. Lenke til kommentar
AlexK Skrevet 16. april 2003 Rapporter Del Skrevet 16. april 2003 En deskop-cpu bærbar pc bråker ikke mere enn en gjennomsnittlig stasjonær pc. Nei, men så har man gjerne den stasjonære PC-en gjemt bort under bordet. Det er forskjell på viftestøy fra under bordet og støyen fra en vifte som er plassert rett under tastaturet. Lenke til kommentar
Polkasala Skrevet 17. april 2003 Rapporter Del Skrevet 17. april 2003 Jeg har desktop erstatter laptop. Og den støyer ikke på langt nær så mye som en stasjonær. Mine stasjonære er rene helikopterne i forhold. Den støyer for mye for å ta den med på lesesal, men eller ser det som natt og dag. Lenke til kommentar
CPurcell Skrevet 17. april 2003 Rapporter Del Skrevet 17. april 2003 Hvilken av de bærbare maskinene du burde velge vet jeg ikke, det er mel mer smak og behag. Men med prosessorene er det sånn: Desktop CPU: Bruker mer batteri og utvikler mer varme, og dette gjør at maskinen kommer til å bråke mer (enn hvis du hadde hatt en Mobile CPU) Mobile CPU: Sluker mindre strøm, og utvikler mindre varme, og dette gjør da at maskinen bråker mindre (enn hvis du hadde hatt en Deskrop CPU) og denne CPU'en har også Speedstepping, dvs at du kan gjøre at CPU'en går treigere for at den skal bruke mindre batteri (og dette gjør også at den utvikler mindre varme). Så det er egentlig støy det går på hvis maskinen bare skal være en desktop erstatter, hvis støy er viktig, burde du gå for en Mobile CPU, hvis ikke en Desktop. Hvis støy er viktig så burde du se på maskiner med den nye Pentium M (Centrino) prosessoren, den gir mindre varme og dermed mindre støy. BTW med 512 Mb Ram så tror jeg du har nok til videoredigering, men det blir vel bare bedre med 1024 Mb Lenke til kommentar
ekren Skrevet 19. april 2003 Rapporter Del Skrevet 19. april 2003 Nå er det kanskje også litt viktig å nevne at noen maskiner støyer mer enn andre, og dette er ikke kun avhengig av prosessor. Det er helt sikkert mulig å finne maskiner med desktop prosessor som er stillegående også. Selv synes jeg det er vanvittig irriterende med maskiner som støyer mye, ikke minst hvis viften går av og på hele tiden. Personlig ville jeg nok derfor funnet en stillegående maskin, og tatt den prosessoren som fulgte med Allers helst ville jeg nok da gått for en centrino løsning, men dette blir jo nauturligvis dyrere.. Lenke til kommentar
picachu Skrevet 19. april 2003 Rapporter Del Skrevet 19. april 2003 Sitter her med en Fujitsu på fanget. Desktop cpu på 2.8Ghz. Ja den støyer litt når den må jobbe med spill eller video. I excel og denslags programmer er den temmelig stille. Dette er iaf førsteinntrykket. To jenter fra Troms satt å prata. Ho på elleve år sa tel ho på ni år: - "Æ har fått hår på musa!" - "Gud," sa hu på ni år, "lugge det ikke når du pule?" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå