annej Skrevet 16. april 2003 Del Skrevet 16. april 2003 Til Lunikz: du anbefaler canon A300 til meg, fremfor olympus c 220 og coolpix 2000, og jeg tror jeg skal følge din anbefaling hvis det er sånn du sier at bildekvaliteten er bedre. Du sier at det ikke har optisk zoom, men 5x digitalzoom. Hvilke konsekvenser får dette for bildetagningen? Lurer også på om det medfølger oppladbare batterier til dette kameraet. Jeg har vært og kikket litt på fotobutikker her i byen, og det viser seg at Canon kameraet ligger på mellom 2500 og 3000 i pris. Det er med andre ord billigere i nettbutikker. Om jeg handler i nettbutikk, stiller jeg svakerer med hht garantier og reklamasjoner da? En ting til: har en bærbar pc fra 1998, med 98 MB ram og 3 GB harddisk....er det stort nok til å takle bildebehandling?? Mvh Anne Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 16. april 2003 Del Skrevet 16. april 2003 Bildekvaliteten er kanskje bedre, men du bør ikke bruke digital zoom i det hele tatt. Digital zoom beskjærer bildet og forstørrer resten, det kan du i stedet gjøre i det bildebehandlingsprogram. Hvis du trenger zoom er dermed ikke A300 noe å tenke på. Det følger ikke med oppladbare batterier til A300. Du stiller sterkere mht. reklamasjoner og garantier når du kjøper i nettbutikk. For da gjelder også angrefristloven, slik at du fritt kan returnere produktet innen 14 dager. MLW Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 16. april 2003 Del Skrevet 16. april 2003 En ting til: har en bærbar pc fra 1998, med 98 MB ram og 3 GB harddisk....er det stort nok til å takle bildebehandling?? Hvis du er en tålmodig person så burde det holde. Du må bare være 100% sikker på at den har USB porter. Du burde også ha en CD-Brenner ellers kommer du til å miste bildene før eller senere. Lenke til kommentar
annej Skrevet 16. april 2003 Forfatter Del Skrevet 16. april 2003 hvordan vet jeg om det har USB porter? ...har forresten funnet ut at Olympus 220 kanskje er det beste kjøpet likevel...optisk zoom og sånn Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 16. april 2003 Del Skrevet 16. april 2003 http://computer.howstuffworks.com/usb2.htm De ser ut sånn som på bilde nummer 2. Små rektangulære kontakter. På eldre maskiner er det vanligst med to stykker bakpå maskinen. Åpning på 12 ganger 5 milimeter. Det er bare USB som ser sånn ut i den størelsen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå