Gå til innhold

Noen som kan anbefale radiator og vanntank??

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-01-19 16:17, Gorillaz skrev:

Fikk 3dfxcool sitt amd water kit idag, mangler kun radiator og vanntank. Hvilken radiator er best?? Kan jeg bruke f. eks. en isboks til vanntank, noen som har noen andre ideer??. Må det vantanken være helt lufttett??

Jeg driver å tester ut tre forskjellige radiatorer nå. De er : Hayden og Black Ice fra Microplex og Giant fra 3dfxcool.

Så langt ser det ut til at det beste alternativet er Blac Ice radiatoren. Den er liten og lett å montere og ved bruk av 1x120mm vifte som kjører på 8volt kjøler den ganske nøyaktig likt som Hayden radiatoren gjør med 2x120mm vifter på 8 volt.

Giant radiatoren med 2x120mm vifter på 8 volt ser også ut til å ligge likt med Hayden .

Dette tilsier at med Black Ice får man samme ytelse som med de to større radiatorene og man klarer seg med bare 1 vifte. Dette er meget bra for da får man et stillere system.

Testene er ikke helt ferdig men det er ganske tydelig at Black Ice er det beste valget kjøling/støy tatt i betraktning.

En isboks er helt ok som vanntank. Den trenger ikke være luftett

Lenke til kommentar

Som Anders sier; Varmereregisteret på biler er den biligste og kanskje tilogmed beste løsningen. I og med at du tenker på å bruke en isboks til vanntank, så høres du ut som en gjør-det-selv. Kan anbefale Ascona A varemregister, passer akkurat til 2x120mm vifter, og vil påstå at den kjøler vannet like bra som hvilken som helst PC-radiator. Holder vannet mitt ca 2 grader over romtemp med viftene på 7 volt, og jeg har vannkjøling på skjermkort (ram og gpu), chipset og tbird 1200@1650(2,1V). Da står radiatoren riktignok på gulvet (litt kaldere der), men er utrolig fornøyd med den. Så koster den deg kanskje en 50-lapp...

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-19 16:30, kjekka skrev:

Jeg driver å tester ut tre forskjellige radiatorer nå. De er : Hayden og Black Ice fra Microplex og Giant fra 3dfxcool.

Du tester ikke den doble blackicen da(blackice 2)? Kunne vært morro å sett den i forhold til lillebroren sin!

-Eivind

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-19 16:30, kjekka skrev:

Quote:

On 2002-01-19 16:17, Gorillaz skrev:

Fikk 3dfxcool sitt amd water kit idag, mangler kun radiator og vanntank. Hvilken radiator er best?? Kan jeg bruke f. eks. en isboks til vanntank, noen som har noen andre ideer??. Må det vantanken være helt lufttett??

Så langt ser det ut til at det beste alternativet er Blac Ice radiatoren. Den er liten og lett å montere og ved bruk av 1x120mm vifte som kjører på 8volt kjøler den ganske nøyaktig likt som Hayden radiatoren gjør med 2x120mm vifter på 8 volt.

Giant radiatoren med 2x120mm vifter på 8 volt ser også ut til å ligge likt med Hayden .

Dette tilsier at med Black Ice får man samme ytelse som med de to større radiatorene og man klarer seg med bare 1 vifte. Dette er meget bra for da får man et stillere system.

Testene er ikke helt ferdig men det er ganske tydelig at Black Ice er det beste valget kjøling/støy tatt i betraktning.

En isboks er helt ok som vanntank. Den trenger ikke være luftett

hvorfor tester du ikke Danger Dens Cooling Cube ?

de tre du tester er jo realitiv like bygger på samme system mens cuben er litt anderledes og passer inni i kabinett har lyst å se om den er noe tess.

Lenke til kommentar

Til vanntank, så kan jeg enten anbefale et kobberrør, men det kan fort bli litt dyrt, og så må man ha litt kunskap om lodding.

Eller så kan man ta latmannsversjonen!

Ta en tur på Biltema, og kjøp en "vinduspyler" (side 61 i katalogen) da for du en robust gjennomsiktig tank på 1,5 liter, med et praktisk monteringsbeslag i stål. Den har også en ganske stor og praktisk åpning for å fylle på vann øverst. Dette for du for 98 kroner. Noe som må ansees som billig, da du også for med en spylepumpe, endel slange, og en liten bryter.

Dette har man i utgangspunktet ikke bruk for. Men hvis man vil (og har barnet i seg) så kan man lage en utrolig effektiv og heftig vannpistol, med en brusflaske og noen batterier. Hehe :grin:

[ Denne Melding var redigert av: Arctic på 2002-01-20 02:57 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...