Gå til innhold

kan fotballtrening erstatte ordinær løpetrening?

Anbefalte innlegg

hei dere..

jeg ønsker å bli god i langdistanse, men sammen med dette har jeg fotball, hvor treningene nå har startet for fullt. blir 1 fotballtrening mandag, 1 på tirsdag, 1 fotballtrening + innebandyøkt på onsdag, og fotballtrening på torsdag.

har da fredag, lørdag og søndag til rådighet for restitusjon, treningsstudio og jogging. jogging kommer først i denne rekken.

vil jeg bli god i langdistanse om jeg forholder meg til FOTBALL 4 av 7 dager i uken? sett at jeg kan kjøre langkjøring og eventuelle intervaller i fredag og helgene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På fotballtreningen våre begynnte vi med 1.2mil jogging med en veldig bratt oppoverbakke, hadde trening 4 ganger i uka + 2timers intensiv trening i ppa, drev da inne å tok 500 situps og 250 pushups, hangups, harde intervallere osv å så tok vi en 3000 m av og til.

Vi hadde en fra militære som trena oss :p

Men ontopic: Det kommer vel litt ann på hva dere gjør på fotballtreningene..

Lenke til kommentar

Men ontopic: Det kommer vel litt ann på hva dere gjør på fotballtreningene..

vi starter med 15 - 20 minutter oppvarming, og 1 time og 10 minutter med spill. spillet går slik:

vi spiller i en ganske liten hall, nok til å spille 3 stk på hvert lag. deler opp i 3 lag.

2 lag spiller og det ene hviler, og slik rullerer det.

hver kamp er på 4 minutter, noe som gjør at det blir 8 minutter for ett lag, så 4 minutter hvile mens de to andre holder på. skjønner?

jeg prøver å gi ALT jeg har disse 8 minuttene, noe som gjør at jeg ofte løper i makspuls etter noen runder på banen.

så det blir intervall - lignende trening...løping att og fram hele tiden. blir noen småpauser innimellom seff:P

Endret av Skarpengland
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...