nappy1 Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 boote med usb gikk heller ikke...mulig det er noe jeg ikke ser her. da har jeg en siste mulighet. sette opp en apache server og legge binaryen ut der og skrive inn stien slik at firmware oppdateringen kan finne den. jeg er lettere irritert nå. jeg har somregel fint liten tålmodighet med programmer/HW som jeg ikke får til å virke relativt kjapt syvio boksen min er på nett, dhcp servern min har ingen problemer med å gi den en ip adresse. jeg har låst ip adressen på MAC adressen (slik at de andre maskinene mine når den enkelt), men jeg filterer ikke noe mere mot eksterne adresser. Jeg hadde heller ikke noen problemer for å gå på nett da jeg skulle konfigurere NMT på syvio boksen.Den nett siden jeg snakket om over: http://www.cmicable.com/syvio/firmware/8634update.htm når jeg ikke, selv ikke med en nettleser på en annen maskin (firefox på en suse box). Det virker som om den rett og slett ikke eksisterer. Eneste mulighet jeg nå ser er å kopiere over firmware binaryen, lage en html fil og putte det på en usb stick, og boote med den i.. og krysse fingrene. kenneth Har Popcorn Hour jeg, men de skal være hele like (jeg kllarte å veilede hegefrem). Jeg meinte ikke å sett tilbake til factory settings. Jeg tenkte å gå default på den siden med audio...men men. Får du kontakt på internett i det hele tatt? Forsøk å koble den direkte til router/modem og se om du klarer å bruke de webside portalen. Klarer du ikke det da må du få løyst det problemet først. Mulig skrive inn IP og Default Gateway manuelt isteden for auto config. Når du klarer å komme på internett bør du kunne update firmware. Vær obs på at dette kan ta lang tid, og vil til tider virke som om alt har hengt seg. At du ligger 2 firmware bak er nok grunnen. De ble lagt til støtte for mye digial lyd, nemmelig også HD...og masse nettverks problemer ble fikset. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 (endret) Formaterte du USB pinnen som FAT32? Den klarer ikke å lese NTFS. Forsøkte du å koble den direkte, eller skrive inn manuelt TCP/IP konfigurasjonen? Endret 4. april 2009 av AvidGamer Lenke til kommentar
nappy1 Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 (endret) nei. det gjorde jeg ikke. tenkte ikke på det Det jeg har gjort er å laste ned en simpel web server analogX simpleserver:WWW som jeg fyrte opp. putta html filen og binaryen i en katalog på den pc'en og valgte html filen som root fil. Da jeg så ga stien til web servern til firmware upgradern i syvien så fant den binaryen.den driver å oppgraderer nå. Jeg kan ikke skjønne annet enn at andre som prøver å oppgradere denn boksen også vil støte på samme problem siden den nettsidender den EGENTLIG skulle ha ligget på (i følge dokumentasjonen) ikke finnes. dog..hvis du har en usb stick med fat32 så vil det vel kanskje også fungere? norn burde nesten skrive en liten howto på dette. knota noe "#¤#"¤ før jeg fikk det til kenneth Formaterte du USB pinnen som FAT32? Den klarer ikke å lese NTFS. Forsøkte du å koble den direkte, eller skrive inn manuelt TCP/IP konfigurasjonen? Endret 4. april 2009 av nappy1 Lenke til kommentar
nappy1 Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 (endret) aaaaaaarrrrrrggggggg jeg klarte til slutt å installere ny firmware. men i dokumentasjonen til nyeste versjon av firmware står det: Requires NMT apps 00-17-090115-15-CMI-402 og jeg har en eldre NMT versjon.. greit nok. og det så jo ut til at den oppdaget dette selv siden den gikk rett inn i NMT konfigurasjon etter reboot. men da den skulle oppgradere NMT så feilet den. hvor jeg kan finne nyere versjon med betegnelsen over aner jeg ikke. google ga meg ingenting. kan de av dere som har gjort dette før være så snill å gi meg en smørbrødliste på hvordan dere gjorde det? jeg klarer det tydeligvis ikke selv kenneth-sur-og-grinete ps: det opprinnelige problemet med DTS som jeg ønsket å konvertere til PCM er fremdeles ett problem. PCM er "grået ut" for DTS lydspor (og bare der) Endret 4. april 2009 av nappy1 Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 (endret) Som jeg nevnte så ble det lydoppdateringer i firmwaren. Det du må fokusere energien din på er å få den oppdatert. Forsøk å søk på NMT forumet etter guide. Jeg har aldri oppdatert via USB så kan ikke hjelpe så mye der dessverre. Endret 4. april 2009 av AvidGamer Lenke til kommentar
nappy1 Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 (endret) vel, som jeg nevnte i min siste post over denne så har jeg altså klart å installere siste versjon av firmwaren via en egen webservern som jeg lasta binary fila opp til..uten at det gjorde nevneverdige forskjeller med tanke på lyd problemet mitt. når det gjelder NMT så skal jeg sjekke det forumet du viser til. takker for hjelpen igjen. kenneth Som jeg nevnte så ble det lydoppdateringer i firmwaren. Det du må fokusere energien din på er å få den oppdatert. Forsøk å søk på NMT forumet etter guide. Jeg har aldri oppdatert via USB så kan ikke hjelpe så mye der dessverre. Endret 4. april 2009 av nappy1 Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 (endret) Ah sorry, leste feil. Oppfattet det som om du hadde feil version NTM til firmwaren. Endret 4. april 2009 av AvidGamer Lenke til kommentar
nappy1 Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 (endret) hehe. vel.. det har jeg også jeg ser på firmware og NMT som 2 forskjellige ting. og det gjør tydeligvis CMI også. jeg har nå nyeste versjon av firmware som også krever en nyere versjon av NMT software.. og det er den NMT softwaren jeg ikke finner nå. men driver å titter litt på det forumet du viste til og det ser veldig interessant ut. jeg skal formulere en utfyllende post der og se hva jeg får til svar Ah sorry, leste feil. Oppfattet det som om du hadde feil version NTM til firmwaren. Endret 4. april 2009 av nappy1 Lenke til kommentar
nesnetrom Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Jeg har akkurat kjøpt meg en syvio 200. Jeg har koblet den opp, og et loading-bilde kommer opp på tv'n, så nada....tv'n får ikke lenger kontakt med boksen. Jeg har forsøkt å bruke fjernkontrollen så syvio'n kan finne riktig tilkobling automatisk, men ingenting fungerer, kun svart skjerm Noen som har noe forslag?! (boksen er tilkoblet med HDMI) Lenke til kommentar
nappy1 Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 jeg hadde samme problem. det ser ut til at syvioen bruker hd 1.3 som default. har du en litt eldre HD TV som bare støtter 1.0, vil du få svart skjerm etter "loading" skjermen. Det jeg gjorde var å først bruke s-video kabel. konfigurerte syvioen, og til slutt valgte HMDI 1.0 på 60 Hz på video output (altså ikke bruk auto). Etter at jeg gjorde siste endring, ble alt svart. Som jo er greit, all den tid den enda sto koblet til med s-video. Jeg skrudde så av syvioen. tok ut S-video kabelen, og putta inn HDMI kabelen og voila. den fungerte fint med HMDI kabel kenneth Jeg har akkurat kjøpt meg en syvio 200. Jeg har koblet den opp, og et loading-bilde kommer opp på tv'n, så nada....tv'n får ikke lenger kontakt med boksen. Jeg har forsøkt å bruke fjernkontrollen så syvio'n kan finne riktig tilkobling automatisk, men ingenting fungerer, kun svart skjerm Noen som har noe forslag?! (boksen er tilkoblet med HDMI) Lenke til kommentar
nesnetrom Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 (endret) Takker og bukker nappy1. Det fungerte som bare det Endret 4. april 2009 av nesnetrom Lenke til kommentar
nappy1 Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 brrrra. hvis jeg nå bare fikk tak i NMT app versjonen til siste firmware ville jeg vært fornøyd. Takker og bukker nappy1. Det fungerte som bare det Lenke til kommentar
nesnetrom Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Nappy1: Hvis du finner ut av lydproblemet ditt, skriver du opp en forklaring og linker tilhvordan du fikset det. Sliter med det samme lydproblemet som deg. Lenke til kommentar
nappy1 Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 (endret) du burde kanskje lese denne: http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=20251 det er en tråd jeg startet på ett annet NMT forum Der vil du se at lydproblemet (med DTS lydspor) antagelig ikke vil bli ordnet med det første. Det ser ut til å være ett lisens problem. De foreslår 2 løsninger: 1. koble syvioen opp mot en forsterker 2. installere ett program (finnes en link i tråden) som konverterer DTS til AC3 og som så kan spilles av fra syvioen. Når det gjelder siste firmware og siste NMT version så ser det ut til at CMI IKKE har lagt ut korrekt NMT version til siste firmware. Jeg vet ikke hvilke konsekvenser dette har. Men alle dere som har installert siste firmware bør være klar over at siste NMT versjon (som er utilgjengelig) er en "requirement" i følge dokumentasjonen. Jeg har sent en epost til CMI der jeg etterlyser siste NMT version. Personlig kommer jeg ikke til å foreta meg mere inntil jeg har siste firmware og siste NMT version. Når jeg en gang får tak i det blir jeg antagelig å se på det programmet som konverterer fra DTS til AC3, da det ikke passer å koble en forsterker til syvio boksen min der den er nå. sier fra hvis jeg hører noe fra dem. kenneth Nappy1: Hvis du finner ut av lydproblemet ditt, skriver du opp en forklaring og linker tilhvordan du fikset det. Sliter med det samme lydproblemet som deg. Endret 5. april 2009 av nappy1 Lenke til kommentar
nappy1 Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Fikk svar fra CMI: --- Dear kenneth , Thanks for purchasing SYVIO-200. The latest MNT firmware is being updated and will be available by the end of this week. Also, we're updating our website, that may be the reason that links doesn't work properly. We'll fix it ASAP. Sorry for all the inconvenience caused. --- så vi får vente til slutten av uka da, og se om det kommer kenneth Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Heh, dette var hele grunnen til at jeg heller betalte mer for en Popcorn Hour bedre support og updates. Det er dem som lager alt firmware, mens de andre tar den de lager også tilpasser/redigerer den til deres maskiner. Så alt kommer seint. Lenke til kommentar
nappy1 Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 (endret) Vi får se. Syvio/CMI er jo ett relativt nytt produkt og sliter vel litt med barnesykdommer enda. Dog de har kommet med 2 firmware oppgraderinger etter årskifte, så det er jo en positiv ting. @nesnetrom - hvis du enda leser denne tråden. Jeg vet ikke om det kom klart frem, men for å kunne se film med DTS lydspor så må du koble deg opp mot en digital receiver/forsterker med DTS decoding. De fleste hjemmekino forsterkere har dette i dag. Den billigste jeg klarte å finne, var på komplett.no for ca 1800.-. Alternativt laster du ned det programmet som jeg snakket om tidligere og bruker det. (det er det jeg kommer til å teste) kenneth Heh, dette var hele grunnen til at jeg heller betalte mer for en Popcorn Hour bedre support og updates. Det er dem som lager alt firmware, mens de andre tar den de lager også tilpasser/redigerer den til deres maskiner. Så alt kommer seint. Endret 7. april 2009 av nappy1 Lenke til kommentar
nesnetrom Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 @nesnetrom - hvis du enda leser denne tråden. Jeg vet ikke om det kom klart frem, men for å kunne se film med DTS lydspor så må dukoble deg opp mot en digital receiver/forsterker med DTS decoding. De fleste hjemmekino forsterkere har dette i dag. Den billigste jeg klarte å finne, var på komplett.no for ca 1800.-. Alternativt laster du ned det programmet som jeg snakket om tidligere og bruker det. (det er det jeg kommer til å teste) kenneth Programmet Audioconverter fungerte som en drøm. Lenke til kommentar
nappy1 Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 supert. jeg testa det i dag jeg også. konverterte fra DTS til AC3 med ett tastetrykk. og vips film OG lyd på TV'en @nesnetrom - hvis du enda leser denne tråden. Jeg vet ikke om det kom klart frem, men for å kunne se film med DTS lydspor så må dukoble deg opp mot en digital receiver/forsterker med DTS decoding. De fleste hjemmekino forsterkere har dette i dag. Den billigste jeg klarte å finne, var på komplett.no for ca 1800.-. Alternativt laster du ned det programmet som jeg snakket om tidligere og bruker det. (det er det jeg kommer til å teste) kenneth Programmet Audioconverter fungerte som en drøm. Lenke til kommentar
mychoice Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Ny NMT apps og firmware finner dere nå på: http://www.cmicable.com/en/products_details.asp?id=307 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg