Gå til innhold

Test: Syvio 200

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat kjøpt meg en Syvio, har lagt inn nyeste firmware, og få ikke HDMI til å fungere. Har de symptomene du beskriver, men finner ingen sted jeg kan velge HDMI 1.0. Det nærmeste jeg finner er at jeg kan velge HDMI med diverse oppløsninger og frekvenser. Ingen av disse fungerer.

TV'en er en helt ny Samsung 50". Den aller billigste på Elkjøp, ser ikke bort fra at den ikke støtter HDMI 1.3.

Hvor velger jeg HDMI 1.0?

Tor.

jeg hadde samme problem. det ser ut til at syvioen bruker hd 1.3 som default. har du en litt eldre HD TV som bare støtter 1.0, vil du få svart skjerm etter "loading" skjermen.

Det jeg gjorde var å først bruke s-video kabel. konfigurerte syvioen, og til slutt valgte HMDI 1.0 på 60 Hz på video output (altså ikke bruk auto).

Etter at jeg gjorde siste endring, ble alt svart. Som jo er greit, all den tid den enda sto koblet til med s-video. Jeg skrudde så av syvioen. tok ut S-video kabelen, og putta inn HDMI kabelen og voila. den fungerte fint med HMDI kabel :)

kenneth

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei Nichlas,

kontakt oss på [email protected]

oppgi telefonnummer så tar vi kontakt. Dette skal vi løse.

Jeg har lastet ned filen flere ganger for å utelukke at det har oppstått kluss under overføringen.

Jeg kaster også inn håndkledet nå, men gir beskjed her hvis/når det blir en løsning, evt. om Thor sørger for et mirakel :)

Lenke til kommentar

Ser ut som dette har blitt en diskusjonstråd rundt Syvioen- Greit nok.

- Anbefaler alle som synes den er treig i menyene, å oppdatere frimware. MYE raskere.

- Kvaliteten på videoer er upåklagelig god.

- Den fungerte 30 sekunder etter jeg satte den inn. Både med nettverk og bilde/lyd.

-Det jeg har problemer med er lyden. ALLTID under musikk skurrer den som det var ingen morgendag, og under filmer med mye lyd skjer det samme.

Jeg bruker analog utgang, inn i et ganske gammelt anlegg. Hvis jeg spille av samme filmen på PC har jeg ikke det samme problemet.

Også, når MKV-filmen er kodet med DTS lyd, hva skal jeg da gjøre for å få lyd på mitt gamle anlegg som ikke støtter digital utgang? Finnes det modifikasjoner?

Vil takke for all hjelp.

Update: Fant ut at eneste mulighet for å få lyd på filmer med DTS koding var å omkode dem. Like greit siden det ikke var så mange. Brukte Popcorn MKV AudioConverter fra Heartware

Sliter fortsatt med skurringen

Endret av magge_67
Lenke til kommentar

Etter siste firmware oppdatering tror jeg ikke det heter HDMI 1.0 lengre, men 1080i eller 1080p.

Av det du skriver ser det ut til at du har vært på rett plass i menyen. Du skal også kunne velge dette via fjernkontrollen (står i manualen hvordan du gjør det).

velg 1080i 60Hz om du er usikker.. tror det skal fungere på det meste av HD(klar) tv'er.

kenneth

Jeg har akkurat kjøpt meg en Syvio, har lagt inn nyeste firmware, og få ikke HDMI til å fungere. Har de symptomene du beskriver, men finner ingen sted jeg kan velge HDMI 1.0. Det nærmeste jeg finner er at jeg kan velge HDMI med diverse oppløsninger og frekvenser. Ingen av disse fungerer.

TV'en er en helt ny Samsung 50". Den aller billigste på Elkjøp, ser ikke bort fra at den ikke støtter HDMI 1.3.

Hvor velger jeg HDMI 1.0?

Tor.

Lenke til kommentar

jeg bruker denne(som du jo allerede har påpekt):

http://www.networkedmediatank.com/showthre...dts+ac3+konvert

for å konvertere fra DTS til AC3 før jeg laster filmene ned på syvioen. tar 10-15 min, alt ettersom hvor god pc du har.

fungerer utmerke :)

Jeg spiller av lyden via hdmi kabelen til tv'en. så langt ikke noe å klage over. skal teste de analoge utgangen senere i dag (må bare kjøpe kabel først)

kenneth

Ser ut som dette har blitt en diskusjonstråd rundt Syvioen- Greit nok.

- Anbefaler alle som synes den er treig i menyene, å oppdatere frimware. MYE raskere.

- Kvaliteten på videoer er upåklagelig god.

- Den fungerte 30 sekunder etter jeg satte den inn. Både med nettverk og bilde/lyd.

-Det jeg har problemer med er lyden. ALLTID under musikk skurrer den som det var ingen morgendag, og under filmer med mye lyd skjer det samme.

Jeg bruker analog utgang, inn i et ganske gammelt anlegg. Hvis jeg spille av samme filmen på PC har jeg ikke det samme problemet.

Også, når MKV-filmen er kodet med DTS lyd, hva skal jeg da gjøre for å få lyd på mitt gamle anlegg som ikke støtter digital utgang? Finnes det modifikasjoner?

Vil takke for all hjelp.

Update: Fant ut at eneste mulighet for å få lyd på filmer med DTS koding var å omkode dem. Like greit siden det ikke var så mange. Brukte Popcorn MKV AudioConverter fra Heartware

Sliter fortsatt med skurringen

Endret av nappy1
Lenke til kommentar

Akkuratt nå bruker jeg Windows 7 RC på pc-en jeg prøver å streame fra.

Jeg har delt 2 hardisker på nettverket og gitt "Everyone" all tillgang altså lese, endre og skrive.

Jeg finner nettverksgruppen MSHOME på nettverket men når jeg prøver å gå inn på den får jeg en feilmelding

hvor det står at den ikke kan finne serverlisten.

Jeg har oppdatert Firmware så tror ikke det skal være problemet.

Har akkuratt reinnstallert windows, kjørte windows 7 før også men da fant jeg begge harddiskene men kunne bare gå inn på en av dem.

Funker fint å gå inn på ting jeg har delt med en Windows XP pc.

Er det noen som har peiling på hva som er feil?

Veldig kjedelig hvis jeg er nødt til å innstallere XP på nytt :(

Lenke til kommentar

hvis du ønsker å streame fra en PC til en NMT foreslår jeg at du installerer myihome (som blandt annet setter opp en "streaming server") på pc'en.

sjekk dette forumet: http://www.networkedmediatank.com/forumdisplay.php?fid=21.

wiki: http://www.networkedmediatank.com/wiki/index.php/Myihome

download: http://www.networkedmediatank.com/download/myihome.html

kenneth

Akkuratt nå bruker jeg Windows 7 RC på pc-en jeg prøver å streame fra.

Jeg har delt 2 hardisker på nettverket og gitt "Everyone" all tillgang altså lese, endre og skrive.

Jeg finner nettverksgruppen MSHOME på nettverket men når jeg prøver å gå inn på den får jeg en feilmelding

hvor det står at den ikke kan finne serverlisten.

Jeg har oppdatert Firmware så tror ikke det skal være problemet.

Har akkuratt reinnstallert windows, kjørte windows 7 før også men da fant jeg begge harddiskene men kunne bare gå inn på en av dem.

Funker fint å gå inn på ting jeg har delt med en Windows XP pc.

Er det noen som har peiling på hva som er feil?

Veldig kjedelig hvis jeg er nødt til å innstallere XP på nytt :(

Endret av nappy1
Lenke til kommentar

MyiHome er helt greit, men den vil ikke spille av ISO, og heller ikke Video_TS mapper som en DVD.

Kjører Win7 jeg uten problemer, uten behov for ekstra programmer.

Sørg for følgende:

1. Guest konto er aktivert.

2. Du legger til Guest i Share og Security tab til mappen/HDD du skal dele.

3. At Password Protected Sharing er deaktivert.

4. Mulig ikke nødvendig, men Win7 bruker høyrere kryptering. Dette kan du også redusere. Jeg har gjort dette selv.

Det kan hende du må reboote Win7 og NMTen for at tingene skal bli registert.

Vet du ikke hvordan å gjøre punktene gi beskjed så skal jeg skrive opp en "Step by Step" guide. =)

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
MyiHome er helt greit, men den vil ikke spille av ISO, og heller ikke Video_TS mapper som en DVD.

Kjører Win7 jeg uten problemer, uten behov for ekstra programmer.

Sørg for følgende:

1. Guest konto er aktivert.

2. Du legger til Guest i Share og Security tab til mappen/HDD du skal dele.

3. At Password Protected Sharing er deaktivert.

4. Mulig ikke nødvendig, men Win7 bruker høyrere kryptering. Dette kan du også redusere. Jeg har gjort dette selv.

Det kan hende du må reboote Win7 og NMTen for at tingene skal bli registert.

Vet du ikke hvordan å gjøre punktene gi beskjed så skal jeg skrive opp en "Step by Step" guide. =)

Etter mye roting fikk jeg det til :D

Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar

Da vet vi endelig hvordan vi skal få boksen opp å kjøre igjen hvis vi får problemer med firmware (oppgradering):

tilnærmet identisk med popcornhour :)

sjekk http://www.cmicable.com/syvio/firmware/recovery.html

---------------------

How to recover SYVIO200 from firmware update failure with fail-safe kernel?follow these instructions to recover the SYVIO200 if the firmware update fails.

1. Download the following zip file:http://www.cmicable.com/syvio/recovery/recovery_080812-15-CMI-402.zip

2. Unzip both *.bin files into the root of a USB thumbdrive and plug the USB thumbdrive into the SYVIO200 USB port.

3. Connect the SYVIO200 to a TV through the Component or Composite outputs (do not connect with HDMI).

4. Power up (Plug in) the SYVIO200.

5. Component or Composite video will display following colours depending on the recovery status:

ALL RED SCREEN (4:3 ratio) - Required binaries on USB thumbdrive detected, starts recovery

WHITE DOTS ON A RED SCREEN BACKGROUND (4:3 ratio) - reprogramming

ALL YELLOW SCREEN (4:3 ratio) - Recovery failed

ALL WHITE SCREEN (4:3 ratio) - Recovery success

6. After successful recovery, power cycle will bring it up again to firmware.

If steps 1 - 6 stated above fail or do not produce a white screen, follow these instructions:

A. Power down the SYVIO200 (unplug it from the power supply).

B. Insert a jumper on uart0 (see http://www.cmicable.com/syvio/recovery/syvio200.jpg for exact location)

C. Plug the same USB thumbdrive with the same bin files into SYVIO200 USB port and the same component or composite cables into the SYVIO200 and TV. If these cables have not been removed since you followed steps 1-6, just leave them plugged in.

D. Power up the SYVIO200

E. Follow steps number 5 and 6 above.

F. When the all white screen comes on, power down the unit.

G. Remove the jumper.

H. Remove USB thumbdrive, component and/or composite cables.

I. Your SYVIO200 will is now using firmware.

J. Plug in desired connectors (HDMI, Component, Network, optical, etc.) and pat yourself on the back for successfully fixing your SYVIO200.

---------------------------------

takk til den norske importøren for linken :)

kenneth

Endret av nappy1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Da jeg slår av Syvio 200, eller disken går i hvilemodus, kommer det et lite "skrik" fra harddisken. Hva kan dette komme av?

Det er lyden på disken som spinner og stopper opp. Nokså vanlig for eksterne HDD som ikke har et Shut Down funksjon men kunn av/på bryter.

Men om du skrur den av med fjernkontrollen så boksen så tror jeg lyden bør forsvinne (tror jeg, jeg bruker ikke HDD=.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Da jeg slår av Syvio 200, eller disken går i hvilemodus, kommer det et lite "skrik" fra harddisken. Hva kan dette komme av?

Det er lyden på disken som spinner og stopper opp. Nokså vanlig for eksterne HDD som ikke har et Shut Down funksjon men kunn av/på bryter.

Men om du skrur den av med fjernkontrollen så boksen så tror jeg lyden bør forsvinne (tror jeg, jeg bruker ikke HDD=.

Har er problem i samme gate...

Når jeg slår av SYVIOen så hører jeg at disken stopper, men 15-20 sekunder senere starter denn opp igjen.

Noen som har en ide om hva dette kann være?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Endeleg er Syvioen i hus. Eg har faktisk ikkje vært borti noe meir plug 'n play en denne.

Koblet til hdmi, og vips lyd og bilde på plass. Har ennå ikkje hatt noen problemer med fil formater (dog har nok ikkje prøvd alt endå)

Pc'en har kun sharet ut ein folder, ikkje noe MyiHome installert.

Neste step er og oppdatere FW og NMT apps tenker eg. Så får vi se ;)

Heng: har hatt noen små heng av og til. Løst ved soft reset. Men er usikker om dette er problemer med at bildet ikkje kommer tilbake igjen. Det kan virke sånn ivertfall.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Hei jeg er ny her i furumet og trenger HJELP:

Jeg har kjøp meg en Syvio 200A. Da jeg monterte maskinen til tven virket alt velldig positivt. Men da jeg skulle innstallere software for harddisk og NMT på den, tok det litt tid før jeg fikk lastet ned filen til en minnepenn. Da jeg kom tilbake til maskinen står det bare "Intet signal" på tven. Har slått maskinen av og på mange ganger. Skiftet tilkobling til tv. Men ingen signal på tven.

Hva er galt? Hva må jeg gjøre?

Send gjerne svar på e-post: [email protected]

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...