TheClown Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 (endret) Heisann. Jeg har et script på hjemmesiden min som teller minutter (javascript forresten). Jeg skulle gjerne hatt et php-script som skjekket hvor lang tid det har gått fra tidspunktet dette scriptet begynner å telle (er lagret i variabler f.eks: [$år = 2009, $mnd = 01, $dato = 30, $time = 12, $min = 11, $sek = 11]) til nåværende klokkeslett. Hvis det er mulig ville jeg gjerne hatt denne infoen vist i minutter. Noen som veit en smart måte å gjøre dette på? Jeg er elendig (bokstavlig talt) i alt som har med tid å gjøre i PHP, så ha meg unnskyldt om dette er et veldig dumt spørsmål! - Thomas Endret 30. januar 2009 av TheClown Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 $minutes = floor(( time() - mktime( $hour, $minute, $second, $month, $day, $year ) ) / 60 ); Jeg syntes forresten du også bør bruke UNIX time hele tiden i stedet for å jobbe med alle de variablene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå