ChriZno Skrevet 16. april 2003 Del Skrevet 16. april 2003 Kjøpte en 512mb XMS3500c2 brikke her om dagen sammen med følgende komponenter: -Asus P4S8X-X -P4 NW 2.53ghz 533mhx bus -Creative SB Audigy2 Satt sammen alt med mine gamle komponenter (en 45GB IBM 75GXP hd og et Gainward GeForce3 Ti200 64mb), og kjørte igang, installerte Windows på ny, installerte DirectX9 og siste detonatorXP, samt hovedkortdrivere og greier... så testet jeg i SiSoft Sandra, alt ser ut til å gå bra utenom ramen... den virker treg... den ligger på 2.7GB/s, er ikke det tregt for en xms3500c2 brikke da? skal ikke den ligge høyere? er HELT fersk med corsair ram og oppsett av DDR minne generelt, hvis jeg har gjort noe feil her, kanskje noen har tips om hva jeg bør forandre i oppsettet? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 16. april 2003 Del Skrevet 16. april 2003 er vel noe med at hk ikke klarer hastigheter høyere enn pc2700, men du kan oc deg høyere hvis du vil Lenke til kommentar
trulsta Skrevet 16. april 2003 Del Skrevet 16. april 2003 Kanskje en Bios upgrade er nødvendig? Støtter Hk'et ditt den så krasftig ram? Uansett, hva er hovedkort-drivere? Lenke til kommentar
ChriZno Skrevet 17. april 2003 Forfatter Del Skrevet 17. april 2003 HK-drivere = f.eks. VIA Hyperion service pack... eller de gamle VIA 4-in-1... software-styring for DMA, AGP, USB osv... i mitt tilfelle VIA 648 chipsettet... Jeg er ganske fersk med ram klokking også, så jeg satte DDR memory speed på 200mhz, uten å endre på volt instillinger, d.v.s at den ligger på 400mhz? hva må jeg gjøre for å få ramen opp i 433mhz da? klokke CPU fsb? Lenke til kommentar
Electr0n Skrevet 17. april 2003 Del Skrevet 17. april 2003 kul logo chriZno bøffa fra hellsing, menmen, alltids kul å se igjen Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 17. april 2003 Del Skrevet 17. april 2003 DX9? vet ikke om nvidia støtter den...? Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 17. april 2003 Del Skrevet 17. april 2003 Du har helt rett, minne skal klare bedre enn det du har oppgitt, men jeg vet hva som er "galt" Hovedkortet ditt stotter sannsynligvis kun DDR333, samme som mitt hovedkort. Det du maa gjore for aa faa storre hastighet er aa kjore opp FSB' en fra f.eks 133 til f.eks 145. Dette gjores selvfolgelig i BIOS'en. Frankie Singapore Lenke til kommentar
ChriZno Skrevet 18. april 2003 Forfatter Del Skrevet 18. april 2003 145 sier du? takker!! skal prøve det! Hehe ja det er duden fra Hellsing, men jeg fikk ikke ha bilde i siggen, så jeg måtte fjerne det... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå