Gå til innhold

[Løst][Nokia 6300] - Firmwareoppdattering når telefonen ikke lar seg skru på, hvordan?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg fikk en Nokia 6300 av Big-Mama idag, og jeg satte den i laderen med en gang en kom hjem. Jeg fikk den på med en gang og alt virket som den var i orden og funket optimalt , men så skrudde den seg av og jeg fikk den ikke på... Dermed så lurte jeg på om det var software feil og måtte oppdatere denne, men jeg får ikke oppdatert den fordi jeg ikke får den på igjen. Så da må jeg ta en software update uten at mobilen er på? Hvordan fungerer dette?

På forhånd takk!

Mvh

Kristoffer Torp

Endret av cyclo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da trenger du en spesiell kabel, som sikkert er litt vanskelig å få tak i. Er den kjøpt nylig, eller var den brukt fra før?

Tror det som må til er en tur til serviceverksted :)

Prøv eventuelt å la den ligge i laderen en hel natt før du prøver å skru den på.

Lenke til kommentar

Om du ikke får skrudd på telefonen, får du heller ikke oppdattert firmware med usbkabel og medfølgende programvare. Får å få gjort det må du ha en spesiel kabel (som kobles til kontaktpunktene som ligger bak batteriet - altså direkte inn på telefonens kretskort), samt spesiel programvare.

Billigste løsning vil være å gjøre det på serviceverksted (kanskje det går på garanti og er helt gratis) da en slik kabel ikke er billig (særlig med tanke på at det er en kabel man bare bruker for å oppdattere firmware og ikke noe annet)

Lenke til kommentar

Hvis ikke jeg husker feil er 6300 en av de telefonene som kan flashes med USB selv om den er død (såkalt "Dead USB"). Men problemet er vel da at NSU av uforståelig grunn krever at mobilen er påskrudd med sim-kort i før den i det hele tatt vil se på telefonen.

Det skal for øvrig nevnes at det er heller skjelden det er software feil dersom telefonen plutselig skrur seg av, og er HELT død - dvs, ikke en gang antydning til lys i display eller knapper.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
Hvis ikke jeg husker feil er 6300 en av de telefonene som kan flashes med USB selv om den er død (såkalt "Dead USB"). Men problemet er vel da at NSU av uforståelig grunn krever at mobilen er påskrudd med sim-kort i før den i det hele tatt vil se på telefonen.

Det skal for øvrig nevnes at det er heller skjelden det er software feil dersom telefonen plutselig skrur seg av, og er HELT død - dvs, ikke en gang antydning til lys i display eller knapper.

De lysene på siden når man får mld kommer på innemellom... Det er ikke hver gang, men noen ganger... Vet ikke hva det kan si dere jeg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...